Hoi hoi,
Het is nu de 6de dag na de ingreep en sinds vrijdag gaat het de goede kant in. Het leek in eerste instantie toch allemaal mee te vallen, maar omdat je thuis bent, ben je ook snel geneigd om meer te doen dan je feitelijk kunt (en ik doe al bijna niets!!!), met de gevolgen van dien! Woensdag naar huis gegaan en veel gelegen. Donderdag ging het eigenlijk best goed. Mijn ouders en zus kwamen op de koffie, even beneden gezeten. 's Middags beneden geweest en toen de kindjes geweest waren en ik 's avonds mijn brood wilde gaan smeren, kon ik weer bijna niet lopen. Grrrrr. Mijn vriendin is 's avonds langs geweest en zij heeft me heerlijk verwend met Sushi (maakt wel wat goed hoor!!). Vrijdag toch maar weer heel rustig aan gedaan en gisteren zelfs een klein blokje om gelopen. Je denkt dan echt dat je al een hele piet bent, maar wat was ik blij dat ik terug was. Vanochtend was de pijn toch wel weer erger, waardoor ik het vandaag maar weer rustig aan doen. Op zich niet zo erg, want het is toch koud buiten, maar al met al begint het me nu toch wel een beetje te vervelen zo in mijn bed. Ik kan echt van alles doen, heb de computer boven staan, boeken lezen, tijdschriften doorbladeren, tv kijken, films kijken en ik krijg regelmatig aanloop, maar het verveelt gewoon allemaal snel. Ik zal blij zijn als ik weer een keer het dorp in kan. Helaas zal dat nog wel een week of 2 duren.
Met de kindjes gaat het gelukkig heel goed. Ik heb ze gisteren nog aan de telefoon gehad en morgen komen ze na de school van Merijn weer even langs.
Ik kan het nu nog zeker een week rustig aan doen, omdat de vader van Merijn en Siebe (M.) de komende week nog vrij is (restant ouderschapsverlof aaneengesloten opgenomen). Voor de week daarna gaan we bekijken hoe we dat gaan oplossen. Als deze trent zich voortzet, kan ik de kids wellicht zelf wel gedeeltelijk verzorgen. M. bood al aan om in de derde week te proberen of hij dagdiensten kan draaien, zodat hij de kindjes rond 17.30 uur kan komen halen. Ze blijven dan bij hem slapen, zodat ik het ochtend en avondritueel nog niet op me hoef te nemen en hij gewoon toch kan gaan werken. Hij krijgt namelijk geen zorgverlof, omdat dat alleen is voor zieke kinderen, zieke partners en zieke ouders. Erg krom vind ik, want er komen toch steeds meer situaties zoals die van ons op dit moment en ik vind dat als de ene ouder de zorg tijdelijk niet op zich kan nemen de andere ouder in de gelegenheid moet worden gesteld dat gedeelte over te nemen, maar goed, wie weet wordt dat over een jaar of 10 wel eens wettelijk geregeld, hahaha.
Ik heb in de buurt een paar fantastische mensen wonen die al hebben aangeboden dat ze Merijn en Siebe dan wel van school willen halen. Wat is het toch fijn als je zulke mensen om je heen hebt!!
Ik wil jullie nogmaal bedanken voor al jullie lieve berichtjes. Dat doet me goed!! Ook Stephanie en mamalizz bedankt voor jullie kaartjes!!
Liefs Fonske