Ik ben het nog niet van plan hoor, maar moet temperaturen altijd rectaal ????

A

Anoniem

Guest
Hoi Meiden,
Ik vroeg me af of als je je temt bij houdt of dat dan altijd rectaal moet.
Kan dit ook met zo'n supersonische oorthermometer.
Dit lijkt mij toch iets prettiger wakker worden
Weet iemand dit ??
Liefs Rene

Hallo,

Ik weet dat een oorthermometer erg onbetrouwbaar is, en at hij er soms wel een graad naast zit.
Maar volgens mij gaat het om de trend, om te kijken wanneer je temperatuur omhoog gaat en niet hoe hoog je temperatuur daadwerkelijk is.
Dus ik zou zeggen dat je je oorthermometer wel kan gebruiken alleen moet je dan wel alleen die gebruiken en iedere keer op dezelfde manier. Want als je hem al even anders in je oor stopt kanhij al wat anders aangeven.

Groetjes miran

Ja je   moet dit rectaal doen, want als je tempratuur omhoog gaat na een eisprong gaat het maar om 0,2 graden en daar een oorthermometer niet exact is zal je dit wrs niet goed zien.

Gr Helen

ps als je tempratuurt en je temperatuur is dus omhoog gegaan is het dus al te laat! Je hebt dan al een eisprong gehad. Dus tempraturen is eigenlijk alleen een goed methode als je een regelamtige cyclus hebt en je dus kan zien wanneer ong jou eisprong is zodat je er de volgende maaand rond die tijd om de dag kan klussen om zwanger te raken.

Jammer zeg,
Zo'n oorthermometer leek mij wel wat.
Ik wacht nog 2 maanden en als het dan niet gelukt is dan ga ik het ook maar eens proberen. Niet omdat ik wil weten wanneer mij eisprong is (ik gebruik ov testen) maar omdat iedereen zegt dat als je na 1 jaar (klussen zonder resultaat) naar de huisarts toe gaat dat je dan temperatuur lijsten moet laten zien.
Ik denk alvast vooruit, ik ben niet echt optimistisch he.
Liefs Rene

Een orale temperatuurmeter is ook goed.Onder de tong.Temperaturen is minder betrouwbaar dan de ov-testen.Want niet iedereen heeft een temperatuur stijging van 0,4.

hai

ik gebruik   al 2 mnd de temp methode.

en ik gebruik wat witte vaseline     wel zo handig om wat op te smeren dan glijd die wat makkelijker

Hoi Rene,

Het idee stond mij ook ontzettend tegen!!
Ik ben nu een paar dagen bezig, gewoon om inzicht te krijgen in mijn cyclus en het valt me reuze mee (zo op de vroege ochtend).

Succes ermee,
Bientje

hhhmmm ik denk dat ik nog maar even met dat temperatuur gedoe wacht.
Wie weet heb ik het straks helemaal niet meer nodig.
Groetjes Rene

Terug
Bovenaan