Ik ben het nog niet van plan hoor, maar moet temperaturen altijd rectaal ????

Hoi René,

Ze zeggen inderdaad dat rectaal meten nauwkeuriger is....... toch heb ik het met een oorthermometer gedaan (wel met de laatste nieuwe van Braun; was niet goedkoop).
Mijn temperatuur steeg steeds 0,5 graden na iedere eisprong. Ik had wel een vrij regelmatige cyclus. Dus ik kon het iedere maand duidelijk aflezen.

Ik heb wel steeds op dezelfde manier, tijdstip, zelfde oor gemeten.
Ik slaap b.v. steeds op dezelfde zij; ik heb dus niet in dat oor gemeten waar ik op sliep.

Succs ermee,

SUUS

Heej,

Ik lees dat een oorthermometer niet betrouwbaar is, maar na de bevalling van mijn zoontje deden ze het in het ziekenhuis gewoon met een oorthermometer hoor. En de thuiszorg vond het goed als ik het gewoon onder mijn arm deed. Het is natuurlijk wel een andere situatie, maar zou dat dan toch niet betrouwbaar zijn?

Doeg!

Hoi,

Volgens mij is het dat wanneer je in je oor meet je een lagere temp krijgt dan wanneer je rectaal meet. Wanneer je dus altijd in je oor meet moet je dus wel een verhoging krijgen want daar gaat het tenslotten om, niet zozeer hoe hoog de temp is.
Verder is het zo dat wanneer je hem niet precies goed in je oor stopt dit al verschil kan geven, doe je dit rectaal dan kan er weinig verkeert gaan.
Ik doe het gewoon 's ochtends in de badkamer, hoef ik niet liggend in bed met de lampen aan zodat vriendje ook wakker wordt. Ik stap uit bed, 5 passen naar de badkamer en maar tempen, dan soms weer lekker in bed!
Suc6

Groetjes Ineke

Hoi L mama

Ik snap ook niet zo goed waarom een oorthermometer niet goed zou zijn.
Die dingen zijn hartstikke duur, rond de 45 euro geloof ik en ze worden niet voor niet gebruikt lijkt mij. Ik ga er toch maar eens voor kijken denk ik.
Groetjes Rene

Terug
Bovenaan