Ik ben het wachten meer dan zat!!!!!!!!!!!

hoi hoi,

even stoom af blazen hoor!! Misschien weten jullie het nog maar vorige week maandag heb ik bij de vk na een echo te horen gekregen dat het hartje van mijn kindje is gestopt. Een zware klap en omdat ik me gewoon nog goed voelde ben ik na 1 dag thuis uithuilen lekker weer te werk gegaan. Nu is het 1 week (en 1 dag) later, en er is nog zo weinig   veranderd!!

Vorige week last van   mijn onder rug en ben toen maar vrijdag thuis gebleven, omdat ik hoopte dat het zou gebeuren. Het weekend ech heel weinig, maar toch in ieder geval iets, bloed verloren, maar ook dat is weg. Krampen komen en gaan, en ben dus de afgelopen 2 dagen maar thuis geweest omdat ik er niet aan moet denken dat het komt in het uur dat ik in de trein zit van of naar mijn werk toe. Maar ik ben het nu zo zat, had afgesproken een week af te wachten en dan maar voor een curatage te gaan, dus ik gister bellen naar de vk, kan ik vrijdag pas terecht voor een gesprek en die week erna dus pas voor de curatage. Ik weet dat het lang kan duren, maar zo kan je ook niet echt verder!! Ik heb vandaag dus een enorme baaldag en ben erg humeurig. Misschien zal dat dan een teken zijn dat het begint. Lichamelijk voel ik me namelijk weer op en top!!

Zooooooooooooo dat ben ik even kwijt!! Sorry dat jullie het aan moeten horen, maar geloof dat jullie dat niet zo heel erg vinden.

kus Patricia

Hoi

je hebt helemaal gelijk! Het is oneerlijk dat je zo lang moet wachten. Je zit al met vervelend nieuws, dan wil je het allemaal zo snel mogelijk achter je hebben. Heel vervelend dat je dan zolang moet wachten voordat je geholpen wordt. Pas dan kan je echt achter je laten he? En of het nu beter is of niet en of er wachtlijsten zijn of niet dat maakt dan allemaal niet uit. Jij hebt het nu moeilijk en wil nu geholpen worden natuurlijk. Blijf maar lekker van je afmopperen hoor dat heb je op zo'n moment nodig!

Liefs van mij

Hoi Patricia,

Tuurlijk vinden we het niet erg zeg!! Lijkt mij ook vreselijk zwaar dat het zo lang moet duren, zo kun je het natuurlijk ook geen plekje geven.
Ik heb wel eens gehoord dat er verloskundigen een bepaald medicijn geven waardoor het ook op gang kan komen. Kunnen ze dat jou niet geven? Heb hier zelf geen ervaring mee maar heb het wel eens gelezen.
Ik zei ook al tegen mijn vriend. In mijn geval was ik maar 6 weken en 4 dagen zwanger (dacht ik dus...) maar je hebt er wel tig keer zo lang last van dat het mis is gegaan!
Ik ook niet zozeer lichamelijk maar geestelijk denk je er toch vaak aan...
Hoop voor je dat het snel op gang zal komen en dat je dan pas echt kunt gaan beginnen om het te verwerken. Neem daar je tijd wel voor!! Ik dacht ook dat het wel prima ging maar op een geven moment heeft een collega me toch naar huis gestuurd omdat het dus eigenlijk toch niet zo lekker ging...

Sterkte
Liefs Ineke

Hoi Patricia,

Lekker he, om even je hart te luchten. Gewoon doen! We zijn wel wat gewend hier.

Wat is dit toch herkenbaar! En wat jammer dat ze je dan zo lang laten wachten. Bij mijn eerste miskraam had ik na een week hetzelfde gevoel. Maar ik heb toen gewacht. De gyn stelde bij de controle voor om nog 2 weken te wachten. Dat ging me te ver, en 2 dagen later was de curetage. Dit keer liep het heel anders. Nadat gezien was dat het niet goed was (vrijdag) Kon ik maandag weer terecht. Ik wilde niet weer wachten. Bij controle bleek het vruchtje echter gegroeit. Toch maar wachten dus! Maar na een week waarin het vruchtje wel groeide, maar er geen hartje kwam was het over. Bij de laatste echo was er geen groei meer, en ook geen hartje. Toen kon ik gelijk de volgende dag terecht voor een curetage. Dat heb ik gedaan, en heb daar geen spijt van. Bij de laatste echo heb ik het kindje heel goed bekeken, en afscheid genomen. Het vruchtje is onderzocht, en waarschijnlijk is het al heel in het begin fout gegaan. Het is gewoon doorgegroeit tot het niet verder kon groeien. Heel jammer. Maar gelukkig had ik een heel lieve gyn bij de curetage. Dezelfde als bij mijn eerste curetage. Hij zag absoluut geen beletsel om het nog een keer te proberen. Het was gewoon domme pech.
En daar houden we ons aan vast. Ook al is het de tweede keer. We hebben een pracht zoon van 2, dus het kan ook goed gaan!

Ik hoop dat je eerder terecht kunt. Dat de curetage je meevalt (mij wel), en dat je gauw ervan herstelt. Sterkte!

Groetjes, Kat

Hoi Patricia,

Mijn reactie op jouw verhaal is.... niet pikken! Ik klink  misschien heel strijdbaar hierin maar echt meissie het draait hier  om jou.

Ik heb zelf geleerd dat zeker wat betreft ziekenhuizen een brutaal mens de halve wereld heeft. Zeer vervelend maar wel heel erg waar. Vanuit nature ben ik zelf een persoon van het komt wel  en ik wil mijzelf niet opdringen/niet vervelend overkomen, echter ziekenhuizen schuiven je dan naar achteren en ga er nou maar echt vanuit dat jij voor hun gewoon een nummertje bent.

Ik vind persoonlijk dat jij direct contact moet opnemen met je vk, zeggen dat je het gewoon niet trekt (dat is toch ook zo!) en dat je zeker niet zit te wachten op eerst een gesprek alvorens je geholpen wordt. Eerst een gesprek.... pfff.. mijn bloed kookt weet je dat. Het is  toch al duidelijk wat er aan de hand is en jij hebt volgens mij al aangegeven dat jij niet te lang wilt wachten. Weet je er bestaat nl. ook zoiets als een spoedcurretage. Meid je hebt al genoeg te verduren op dit moment ik vind het dan ook zeer spijtig dat jij je met dit soort onzin moet bezig houden.

Sorry voor mijn reactie die misschien wat agressief overkomt, maar echt hoor laat je niet te snel afschepen.

Liefs en veel sterkte,
Brigitte

Hoi Patricia
Ik sluit me helemaal bij Clau99 aan. Je moet echt nu aan jezelf denken en eerst een gesprek vind ik écht ook van de zotte!!! Ik hoop dat je nu echt snel geholpen gaat worden meid!! veel succes en sterkte

X Costa

Terug
Bovenaan