Ik ben het zo zat!

Hoe gaat het met jullie? Kunnen jullie het nog volhouden? Ik ben het helemaal zat. Ik ben inmiddels 11 kilo aangekomen en echt mega dik. Ik weet niet hoe ik nog lekker kan zitten of liggen (elke tip is welkom) De nachten zijn vreselijk. Ik moet er wel 7x per nacht uit om te plassen. Mijn buik is ook erg rommelig en hij doet pijn. Ik voel me echt niet meer gelukkig. Ik sleep me door de dagen heen. Mijn kleren knellen en zitten ook niet lekker meer. Van mij mag het januari zijn. Ik kan ook niet zo veel meer eten. Na 1 broodje ben ik zat. `s Avonds als de kinderen op bedje liggen wil ik graag eventjes voor de tv liggen maar dan krijg ik het benauwd en als ik op mijn zij ga liggen dan val ik in slaap en kan ik `s nachts helemaal niet meer slapen. Als ik loop dan heb ik een drukkend gevoel van onderen alsof de kleine er zo uit kan vallen. Als ik zit druk ik de hele boel weer omhoog waardoor ik amper lucht krijg. Sorry voor mijn klaag zang maar ik zit er echt helemaal door zowel geestelijk als lichamelijk.

Petra

hoi hoi,
Heel herkenbaar hoor hier ook veel pijn in mijn rug en sinds kort ook in mijn buik rommelt doet zeer, last van mijn stoelgang enz enz. Constant moe en niet meer weten hoe te zitten of te liggen ik moet zeggen ik BAAL ervan!!!
Zeg dit eigenlijk niet zo vaak hardop omdat er mensen zijn die je aankijken of ze water zien branden en dan ook nog het lef hebben om te zeggen ach meid nog maar 4 weekjes grrrrr.
Lekker blijven "klagen"hier hoor dan doe ik het ook haha.

Groetjes Nina

Hoi Nina,

Ik heb het verder ook nog maar niet tegen andere mensen gezegt. Ik heb zelfs zitten twijvelen of ik het hier wel zou vertellen maar ik zag het onderwerp ook bij de december mama`s en daar waren echt heel veel reacties op dit onderwerp. En laten we eerlijk zijn.... De laatste maand is gewoon ZWAAR!!!

Petra

Hoi hoi!

ben vandaag 33 weken zwanger, heb tot vorige week nergens last van gehad, geen misselijkheid,geen braken niks alleen ontzettende last van brandend maagzuur. Totdat ik vorige week erg ziek werd, lage bloeddruk, koorts, verkouden, had geen kracht meer kon soms nog niet eens opstaan voor naar de wc. Een goeie griep dus mocht niks nemen ivm de zwangerschap en allergie tegen antibiotica. Nu gaat het vanzelf wel weg maar kan ik bijna niet meer lopen heb ontzettende pijn in mijn schaamstreek/bekken. Als ik even heb gezeten kom ik bijna niet meer op de been. Moet nog 2 en een halve week werken in kapsalon met kerstdrukte hoop dat ik dit nog ga redden.....

groetjes Jennifer

Balen hoor voor jullie! Ik heb geluk; heb echt nergens last van en geniet alleen maar van het getrappel en gerommel in mijn dikke buik.
Ja, een fijne slaaphouding vinden is niet eenvoudig, maar ik slaap prima gelukkig.  Ook gaat het allemaal wat langzamer, maar ja ik heb toch lekker verlof en dus tijd zat!
Van mij hoeft het nog lang geen januari te zijn, alhoewel ik wel errug nieuwsgierig ben naar ons kindje...
Zo zie je maar, geen zwangerschap is hetzelfde...
Sterkte meiden, nog even doorbijten... Sorry, ik heb makkelijk praten dat snap ik...

Liefs Karin

Hi Petra,

Zo zie je maar, ik had het halverwege zo pittig en ga nu best lekker, heb ook mijn dingen, maar slaap nog enzo....
Nu jij zo zwaar.

Het erge is dat iedere avond naar bed gaan nog zwaarder wordt he? Tenminste ik ging van te voren al bedenken dat ik hopenlijk ging slapen etc. waardoor het eigenlijk alleen maar erger werd.
Naast badderen, voetmassage voor het slapen gaan, pas gaan slapen als je moe bent (merk ik nu het tempo wat trager gaat, dat ik soms 's avonds niet zo moe ben), iets eten voor het slapen (hier wordt ik nl heel vervelend wakker van, als mijn suikerspiegel zakt 's nachts, iedere avond krentenbol doet wonderen), dat zijn een beetje de tips, waarop ik het lekker doe zeg maar.....

Het blijft zwaar zwanger zijn, al fluiten sommigen erdoorheen.
Blijf wel goed voor jezelf zorgen en als je echt slaap tekort komt, zou je met de verloskundige moeten overleggen ofdat een nachtje een slaaptabetje zou mogen. Begreep van mijn dokter dat ze dat soms doen om te zorgen dat je wel uitgerust aan de bevalling begint.

Wens je in ieder geval veel sterkte!
mamaflo

Hoi gaat het nu Petra?
Ik voel me vooral moe maar ben er nu ook snotverkouden en grieperig bij dat werkt natuurlijk ook niet mee.
Vandaag de magische 37 wkn grens bereikt en dat is wel een lekker gevoel nu maar eens gaan kijken hoelang deze beeb blijft zitten.
Mijn dochter was 6 dgn overtijd, ik hoop nog sterk op een 2009 kindje.

Groetjes Nina

Terug
Bovenaan