ik ben kapot..

<p>Dag meiden,</p><p> </p><p style="text-align: center;">mijn baby is vandaag exact 15 weken. Nu sinds een weekje is haar slaaproutine helemaal om. Ze valt rond 21:00 in slaap (is dan echt heel moe) ik maak haar 22:00 of 22:30 wakker voor een flesje (vind dat erg vervelend maar ik moet wel want anders heeft ze maar 4 flesjes van 150 gehad wat te weinig is) en dan wordt ze rond 5 uur ochtend weer wakker en wil dan NIET meer slapen! :( dit is zo vermoeiend voor mij ik zit al in een postnatale depressie sinds haar geboorte.. ze huilt erg veel (koemelkallergie en reflux) sinds een maandje sliep ze in iedergeval wel tot ongeveer 7 uur maar nu krijg ik dit weer.. hoe kan dit? :( </p>

Herkenbaar.. hier ook zeker een jaar gehad dat ik 5uur al opzat.. ik heb t op een gegeven moment ook maar geaccepteerd. Uiteindelijk word t wel beter. Elke keer als er een fles af gaat veranderd het slaapritme weer.

Hey,ik ben mijn kleine van 9 weken ook al om 21.00u de laatste fles aan het geven: die van 23.00u sliep ze gewoon in mijn armen tijdens het ‘dwingen’ door. Hooguit 30cc pakte ze daarvan. Dus ik ben gaan proberen die van 21.00u op te hogen naar 180/6 en ook 1tje smiddags. Op die manier mist ze gelukkig niet heel veel.ze valt dus rond 22.30 in diepe slaap tot 07.00 inderdaad. De ene keer drinkt ze alles, andere keer niet. Ik denk dat die van jou dus met 6 weken ouder makkelijk de grotere fles al kan hebben? Zowieso mag je dus al naar 5x 180/6 vanaf 5 kilo he? Wellicht slaap jij dan ook eindelijk weer beter, succes ?

Ik zou de hoeveelheid van de laatste fles ook proberen te verdelen over de andere flessen. Met 15 weken waren wij ook al van de late fles af. Kans zit erin dat ze ‘s nachts een keertje komt, dan geef je gewoon een extra flesje.Krijg jij wel hulp voor je postnatale depressie? Hopelijk voel je jezelf snel beter en kan je (meer) genieten van je kindje.Succes! 

Hoi! Heel herkenbaar. Ik kreeg mijn dochter toen met de laatste fles van 23.00 niet meer wakker. Heb ik haar lekker laten slapen, kwam ze om 4 uur voor de eerste fles, later 5 uur. En dat liep door naar 7 uur opgegeven moment. Je kindje mag zeker nog geen rijstebloem? Als dat eenmaal zover is, zou je in de laatste avondfles, die van 19.00, wat rijstebloem kunnen doen. Dan kan ze richting de 12 uur per nacht slapen. Veel succes. Het is vooral belangrijk dat je kindje gaat volgen. Als het niet wakker wilt worden van de laatste fles dan lekker laten liggen. Ze komen vanzelf wel als ze honger hebben. De inhoud van de fles zou je kunnen verdelen over je andere flessen, zodat je baby toch de juiste hoeveelheid binnen krijgt. 

Is het niet te vroeg om naar 4 flessen te gaan? Ze drinkt soms haar flesjes van 150 ml niet leeg.. vandaar dat ik het niet ophoog. En ze woog vorige week 5,3 kg en de consultatiebureau zei dat 5 x 150 echt meer dan voldoende is. 

Wanneer ze dus om 5:00 uur wakker wordt is ze echt klaaar wakker. Speelt ze zelfs nog eveb zondwr te huilen. 

Ah, het consultatiebureau. Ja, weet je, het consultatiebureau kan zoveel zeggen, uiteindelijk ben jezelf degene die weet wat het beste is voor je kindje. Uiteindelijk gaan ze wel naar de 4 flessen toe, en als je aangeeft dat je kindje niet om 23,00 voor de fles komt, dan is ze blijkbaar verzadigd genoeg. (je kind bepaalt het tempo, en kan heel goed aangeven waar ze behoefte aan heeft, volg haar.) Als die fles wegvalt dan zal je kindje overdag misschien wel meer gaan drinken, en kun je de 4 flessen die ze krijgt kunnen ophogen. Je weet het pas als je zelf ook dingen uitprobeert. Mijn dochter was 6 weken toen ze om 23.00 uur niet meer kwam voor de laatste voeding. En bedenk je ook dat je baby behoefte heeft aan een diepe slaap, als je haar steeds uit de diepe slaap haalt, dan krijgt je baby ook niet voldoende slaap. 

Ik zit nu te bedenken, om de hoeveel uur krijg je kind de fles overdag. Als het de standaard om de 4 uur is dan. Dan krijgt je kindje toch de eerste om 4/5 uur, 8 uur, 12 uur, 16,00 en dan de laatste om 20.00? Dat zou toch gewoon 5 flessen zijn? 

Terug
Bovenaan