ik ben mijn kerel zo zat

Hallo Ellen,

Het lijkt wel of hij zich oondergesneeuwd voel t door ej zwangerschap en je eerste kind. Grdoeg hij zich toen ook zo afwezig of is dat iets van deze zwangerschap. Want het kan zijn dat hij zich niet meer belangrijk voelt en dus zijn heil zoekt bij mensen die hem in zijn ogen waarderen. Wat ik absoluut  NIET wil zeggen is dat wat hij doet goed is en dat het jou schuld is. Wat je kunt proberen is of er een tussenpersoon is die jullie kan helpen. Of zelf een brief schrijven zonder beschuldigingen maar met hoe jij je voelt onder deze omstandigheden en of hij wil proberen ook een brief voor jou op te stellen. En stel wat open vragen. Bijv. wat hij van je zwangerschap vindt. En of hij bepaalde dingen tussen jullie mist. De brief moet je wel niet laten lezen als je erbij zit. Hij moet er zonder storen over na kunnen denken.

Dit is een neutrale manier van communiceren. En je denkt na voor je iets als antwoord opschrijft. Schreeuwen is meestal een gevoel van onmacht.

Succes met de moeilijke positie waar je in zit.

Groeten Nathalie

Hoi,

Wat een rotsituatie zeg! Ik denk dat je voor jezelf heel goed moet gaan nadenken of je zo verder wilt leven. Is er nog iets te verbeteren aan jullie relatie of is alles al geprobeerd?

Je hebt het recht om gelukkig te zijn en jouw kindjes ook. Als jouw man jou niet meer gelukkig kan maken dan moet je echt voor jezelf kiezen hoor.

Sterkte.

Syl

He Ellen,
Ik herken dit probleem helemaal, maar gelukkig ben ik ervan af, omdat ik hem toen ik voor de eerste keer zwanger was van onze dochter hem een keuze heb gegeven.
Ik was het zo zat, elke dag maar bang zijn, hoelaat ie thuis zou komen en hoe hij dan maar es zou thuis komen( dronken bedoel ik heh)
Die van mij en dat geeft ie nou ook eindelijk toe, en zegt nu na 4 jaar dat ie nooit zo stom had moeten zijn, dat ie alcohollist was.
Ook zijn eerste keus was DE KROEG!!!
En Hoelanger ik met hem ging, hoe meer ik een hekel kreeg aan de kroeg, maar begrijp wel heel erg goed, dat iedereen( bedoelik goed hoor meiden) ,zegt van; JE MOET BIJ HEM WEG GAAN.....
Maar weet je wat het probleem is van zo een iemand,.....Hij heeft 2 personen, die lieve persoon is op wie je verliefd ben geworden en die alles voor je doet,...DE ANDERE KAN JE WEL NEERSCHIETEN, EN HATEN, zover dat je hem soms.......

maar oke, ff verder op jou probleem, het is moeilijk, maar ik heb het gewoon zo gedaan.
Ik heb hem een brief geschreven dat ik het niet meer aan zou kunnen, als ie na de bevalling nog 1 keer dronken thuis zou komen, ik schreef daar ook in van: je kan mijn leven dan kapot willen maken en ik zou dat nog goed vindne ook, omdat ik zoveel van je hou, MAAR HET KIND ZN LEVEN DAAR BLIJF JE VANAF!!!!

heb ook persoonlijk gezegd, dat het niet meer mag gebeuren,..Ook niet 1 keertje!
Hij is daar zo van geschrokken en zag dat ik het meende, dat ie na de bevalling misschien 1 of 2 keer is geweest en toen hij zag dat er eigenlijk niemand om hem gaf, of feliciteerde, dat ie tegen me zei: dat ie er vanzelf sprekend nu echt mee zou stoppen.
Die 1ne en die 2de keer na de bevalling was eigenlijk soortig een afscheid geweest, heeft daar alleen een bak koffie gedronken( zegt ie) maar rook dat ie de waarhed sprak!
Hij is er NOOIT meer geweest sinds de dag van vandaag!En dat is alweer bijna 3 jaar geleden.
Hij is er ook best trots op, en dat vind ik ook.
Hij drinkt nu alleen als ie thuis komt van zn werk, zo 2,3 biertjes en dan niet merr, in het weekend misschien 5, maar ben allang blij dat ie niet meer naar de kroeg gaat.
het is natuurlijk niet de bedoeling dat ie de kroeg in ruilt voor thuis, dat ie hetzelfde zou blijven drinken, want dan blijf je met het probleem zitten!
Ik hoop dat je er wat aanheb, en wie weet dat HIJ ook stopt met kroegen lopen....
We zijn inmiddels zwanger van de derde beebie!!!!
Dikke kus en hou je taai!
nancejuh

quote: nancejuh reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-04-2006 13:22:46'));

He Ellen,
Ik
herken dit probleem helemaal, maar gelukkig ben ik ervan af, omdat ik
hem toen ik voor de eerste keer zwanger was van onze dochter hem een
keuze heb gegeven.
Ik was het zo zat, elke dag maar bang zijn,
hoelaat ie thuis zou komen en hoe hij dan maar es zou thuis komen(
dronken bedoel ik heh)
Die van mij en dat geeft ie nou ook eindelijk
toe, en zegt nu na 4 jaar dat ie nooit zo stom had moeten zijn, dat ie
alcohollist was.
Ook zijn eerste keus was DE KROEG!!!
En
Hoelanger ik met hem ging, hoe meer ik een hekel kreeg aan de kroeg,
maar begrijp wel heel erg goed, dat iedereen( bedoelik goed hoor
meiden) ,zegt van; JE MOET BIJ HEM WEG GAAN.....
Maar weet je wat
het probleem is van zo een iemand,.....Hij heeft 2 personen, die lieve
persoon is op wie je verliefd ben geworden en die alles voor je
doet,...DE ANDERE KAN JE WEL NEERSCHIETEN, EN HATEN, zover dat je hem
soms.......

maar oke, ff verder op jou probleem, het is moeilijk, maar ik heb het gewoon zo gedaan.
Ik
heb hem een brief geschreven dat ik het niet meer aan zou kunnen, als
ie na de bevalling nog 1 keer dronken thuis zou komen, ik schreef daar
ook in van: je kan mijn leven dan kapot willen maken en ik zou dat nog
goed vindne ook, omdat ik zoveel van je hou, MAAR HET KIND ZN LEVEN
DAAR BLIJF JE VANAF!!!!

heb ook persoonlijk gezegd, dat het niet meer mag gebeuren,..Ook niet 1 keertje!
Hij
is daar zo van geschrokken en zag dat ik het meende, dat ie na de
bevalling misschien 1 of 2 keer is geweest en toen hij zag dat er
eigenlijk niemand om hem gaf, of feliciteerde, dat ie tegen me zei: dat
ie er vanzelf sprekend nu echt mee zou stoppen.
Die 1ne en die 2de
keer na de bevalling was eigenlijk soortig een afscheid geweest, heeft
daar alleen een bak koffie gedronken( zegt ie) maar rook dat ie de
waarhed sprak!
Hij is er NOOIT meer geweest sinds de dag van vandaag!En dat is alweer bijna 3 jaar geleden.
Hij is er ook best trots op, en dat vind ik ook.
Hij
drinkt nu alleen als ie thuis komt van zn werk, zo 2,3 biertjes en dan
niet merr, in het weekend misschien 5, maar ben allang blij dat ie niet
meer naar de kroeg gaat.
het is natuurlijk niet de bedoeling dat ie
de kroeg in ruilt voor thuis, dat ie hetzelfde zou blijven drinken,
want dan blijf je met het probleem zitten!
Ik hoop dat je er wat aanheb, en wie weet dat HIJ ook stopt met kroegen lopen....
We zijn inmiddels zwanger van de derde beebie!!!!
Dikke kus en hou je taai!
nancejuh

Hoi nancejuh,

het klopt helemaal wat je zegt, mensen zeggen makkeljk och ga toch bij
hem weg maar hij heeft ook 2 kanten alleen de kant van hem als hij
gedronken heeft haat ik, dat hij gewoon niet kan toegeven dat hij
helemaal niet tegen alcohol kan en er vervelend van wordt. maar als hij
niet gedronken heeft is hij heel anders. en om me 2 kleintjes er alleen
voor te staan redt ik gewoon niet financieel. als hij thuis een biertje
drinkt is er ook niks aan de hand, maar hij wordt gewoon beinvloedt
door anderen en dan gedraagt hij zich gewoon als een opstandige puber
van 16. ik ben ook al een keertje bij hem wegegegaan met mijn dochter
heb toen 1 jr bij mijn ouders gewoondt en toen mijn eigen huisje
gekregen. maar na 1,5 jr zijn we toch weer bij elkaar gekomen n ging
het goed. maar soms weet ik het echt niet meer en heb ik zoveel woede
in me die ik niet kwijt kan.

bedankt, voor je advies en steun, ook voor de andere mamas die gereageerdt hebben, liefs ellen

he meis,
geen dank joh,Ik begrijp het helemaal!
het is wat, mannen en kroeg...weet precies hoe dat gaat onder elkaar..."ach neem er nog 1tje,en van: mag zeker niet van je wijf!!!!
De eerste paar keer was moeilijk voor mijn vriend, ook op zn werk begonnen ze ineens van: je zit onder de plak heh, Je mag niet van je "wijf", want zo praten ze dan over je.
Vond dat zo rot, gelukkig omdat ie nou 3 jaar van de 'reputatie: geef me maar een biertje, weten de meeste mensen nu dat hij EEN KOFFIE OF EEN COLA wil!
maar toch blijft de angst wel.
heb af en toe, als ie een kwartier te laat is dan dat ie heeft gezegd zoiets van: OWNEE HEH!
Maar gelukkig valt het altijd mee.
Hoop voor je datje eruit komt met je vriend en dan is het gewoon een kwestie van lef: vragen of ie voor jou en je kindjes kiest of voor de kroeg.
ja was voor mij en voor iedereen in deze situatie heel heel heel moeilijk, weet ook zeker, dat je het niet uit je mond krijg, daarom heb ik het opgeschreven en het hem eerst laten lezen( ALLEEN ALS IE NUCHTER IS!)
Aan de andere kant ook weer eng, wnat de meeste mannen die naar de kroeg gaan, doen als ze nuchter zijn, heel erg alsof ze je begrijpen, 4 dagen later als ze gezopen hebben, komen ze daarop terug en dat vond ik het ergst!
Als ie niet voor jou en je kindjes kiest, ja moeilijk, moeilijk,...dan weet je wel gelijk waar je aan toe bent en dat je altijd zo een leven zal blijven hebben, als ie niet zall veranderen.
klink heel hard, maar zo heb ik het ervaren.
Ik kan makkelijk praten nu, ja hij heeft voor mij en de kids gekozen, maar zie dagelijks mannen uit de kroeg komen helemaal laveloos zonder vrouw, die kinderen hebben, dus ja,......misschien heb ik weleen geluk gehad!
Ik leef heel erg met je mee, omdat ik weet wat voor gevoel hij jou ook kan geven.
ook het gelukkige gevoel en dat het zo moeilijk is om te laten kiezen.
Sterkte ermee!En alsje wilt praten......
groetjes nance

Terug
Bovenaan