ik ben nu mama geniet maar van je kindje maar hoe doe je dat?

Je zou bijvoorbeeld ook kunnen proberen om haar als ze huilt bij je te dragen in een draagdoek/draagzak.
Met haar hoofdje tegen jouw borst, dan hoort ze je hartslag, net als in de buik.
Ieder mens is uniek en het kost tijd om je kindje te leren kennen en een band op te bouwen.
Mensen zeggen ook dat je van je zwangerschap moet genieten, nou.. de eerste 20 weken vond ik er weinig aan en ik had geen idee waar ik dan van moest genieten.

Neem rustig de tijd voor alles.. alle baby's huilen en alle moeders zijn onzeker. Probeer niet 'bewust' te genieten, maar zorg dat je het fijn hebt samen, praat veel tegen haar, knuffel, masseer (schrijf je in voor een cursus babymassage bijvoorbeeld) Dans met haar op muziek die je mooi vindt. En probeer vooral als je met haar bezig bent haar je volle aandacht te geven!
 
je bent dan wel bevallen maar niet iedereen is ook meteen moeder. Het is even wennen hoor.
Maar het is en blijft moeilijk. Je kind huilt...er is iets...maar wat...je kind huilt om alles. het is aan jou de taak om uit te vinden wat.
Als mijn zoontje huilde, ging ik een lijstje af : 1 speen geven, 2 heeft hij gespuugt, 3 optillen voor een boertje, 4 luier, 5 honger, 6 moe, 7 krampjes ....en meestal was hij dan al ergens stil en had ik de oorzaak en anders gewoon verder proberen, lopen, wiegen,enz....
Op een gegeven moment herkende je dingen.

Maar alles veranderd....zo ken je de huiltjes en veranderd je kind en kan je weer opnieuw beginnen.
Doe wat je gevoel je zegt. meestal is dat correct.
Maar het is en blijft moeilijk en er is altijd wel iets.

succes
 
Hi Vlaardingen,

gefeliciteerd met je dochtertje. Ik sluit me aan bij alle voorgaande adviezen, maar geef je er 1 extra bij.
Gezien je zwangerschapsperiode en de dinge die er in zijn gebeurt zou ik je gevoelens bespreekbaar maken bij het consultatiebureau en/of verloskundige.
Succes.

gr. Henny
 
Hi Vlaardingen,

gefeliciteerd met je dochtertje. Ik sluit me aan bij alle voorgaande adviezen, maar geef je er 1 extra bij.
Gezien je zwangerschapsperiode en de dinge die er in zijn gebeurt zou ik je gevoelens bespreekbaar maken bij het consultatiebureau en/of verloskundige.
Succes.

gr. Henny
 
hallo,
mijn zoontje is inmiddels bijna 3 jaar.
toen hij een paar weken was begon de "ellende". hele dagen huilen. als hij tussen de 3 en 5 uur op een dag niet huilde was het veel. we( ik vooral omdat mijn man inmiddels gewoon weer naar het werk was) werden er helemaal gek van. we zijn naar een fysio en naar een osteopaat(en nog veel meer, maar die geloofde en vertrouwde ik niet) geweest en die zeiden onafhankelijk van elkaar dat er heel veel pit in zat en dat als hij kon zitten, zichzelf iets meer kon redden het heel wat minder werd en dat klopte ook, maar dat duurde voor ons iets te lang, en zodoende hebben wij de wellen(straling onder de grond) stil laten leggen, waar hij wel wat rustiger van werd en we hebben hem tot 4.5 maand ingebakerd, wat ook goed hielp.
Maar wees gerust, het komt allemaal goed, en misschien heb je ook zo'n driftig meisje die nu ook al vanalles wil en niet kan.( en aangezien ze niets anders kunnen) uit frustratie gaan huilen,
ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen.
 
hallo dames,
allemaal bedankt voor jullie adviezen,en ik ben al bezig voor een draagzak waarin ik me dochter in kan doen.verder mag ze van het consultatie buro nou meer flesvoeding sinds vandaag.dus misschien helpt dat ook.ik moet het toch alleen zien te redden met haar veel steun van me vriend is er niet. HIj is vrachtwagenchaffeur en veel weg.ook s;nachts niet thuis en in het weekend heeft hij ook weinig tijd om de 14 dagen gaat hij naar zijn moeder toe om met haar boodschappen te doen dus ben ik hem op zaterdag dan ook kwijt.en dat veranderd niet.Dus doe ik me best voor haar en kan ze alleen op mij en me ouders die in de zeventig zijn rekenen.
dus bedankt allemaal.groetjes s.c
 
Terug
Bovenaan