Ik ben op zoek naar ervaringen van moeders/vaders met drie kinderen.

Ik heb al vele forums gelezen de afgelopen maanden over de wens voor een derde kindje. Zelf heb ik deze wens ook, mijn vriend weet het nog niet zeker en wil er nog over nadenken. We kunnen er gelukkig goed over praten. We hebben nu een zoontje van bijna 5 en een dochter van bijna 3 jaar. Ik lees vaak terug dat moeders twijfelen omdat het te druk zou worden, financieel (ook als ze ouder zijn) erg veel geld kost en dat het vooral praktisch onhandig zou zijn met het boeken van een vakantie, een weekendje weg gaan of met sportclubjes. Ook ik herken deze twijfels maar de wens voor een derde is heel sterk en ik denk daarom dat er overal wel een oplossing voor is. Maar ik ben dus benieuwd hoe moeders van drie kinderen het ervaren. Ik besef dat het voor iedereen weer verschillend is en dat elke situatie anders is maar ik ben gewoon benieuwd naar wat reacties.
 
Hoi Hg,

Wij hebben inmiddels 4 kinderen, maar ik denk wel dat je wat aan mijn ervaring kan hebben. Ik vond de overgang van 2 naar 3 het grootste. In vergelijking tot het krijgen van een eerste of tweede kindje. Maar dit had meer te maken met het feit dat we altijd, met uitstapjes, of bijv. naar bed brengen allebei 1 kind deden en ineens was er bij de derde een kind 'over'
 
Sorry, ging iets fout, ga hier maar weer verder:
Maar toen we het ritme eenmaal hadden gevonden was het geen probleem meer. Sterker nog, we konden veel meer genieten, omdat je als ouders gewoon ervaren bent!
Inmiddels hebben we 4 kinderen en gaan we opnieuw voor een 5e. Een jaar geleden heb ik een miskraam gehad en we hebben onze gevoelens toen eigenlijk aan de kant geschoven met het idee dat we dan blijkbaar met 4 compleet zijn. Maar de wens bleek te groot en kwam 3 maanden geleden in alle hevigheid terug. Ik weet ook zeker dat we met 5 dan ook echt compleet zullen zijn.
Maar het moet natuurlijk financieel wel kunnen. Maar zolang een kind liefde krijgt, een plek om te wonen, eten en drinken en schone kleren om aan te doen, dan is de rest bijzaak!
Wij genieten met volle teugen van ons gezin en drukte is een moeilijk begrip, wat de een als druk ervaart, ervaart een ander helemaal niet zo. Jullie weten zelf het beste wat je aankan!
Succes met het nemen van een beslissing!
 
Beste hg,

Ik heb ook 3 kinderen.
Een van 9, een van 8 en een van 6 weken.

De eerste 2 zijn uit een vorige relatie.
Ik heb ook mijn twijfels gehad hoor.
Kan ik het wel aan, wOrd het niet te druk, hoe reageren mijn andere kinderen erop.
Toch wilden we voor een kindje van ons samen gaan, dus deden we dat maar.

Ik sta er inmiddels alleen voor, vader ging er in de 2e week na de bevalling met een ander vandoor.
Maar ik moet zeggen dat het allemaal wel mee valt.

Het is wel druk, maar gezellig druk.
Doordat ik mijn kids veel bij de zwangerschap heb betrokken gaan ze er goed mee om.
Ze zijn gek op haar.
Ondanks de situatie heb ik geen moment spijt.
We genieten enorm van haar en het ritme is gewoon weer zoals het was.
Ook de gebroken nachten zijn te doen.

Dus als tip geef ik: volg je gevoel.
Als je gevoel zegt dat je het aankan, dan kan je het ook wel aan.
En je hebt gelijk, voor elk probleem is een oplossing.

Succes met beslissen.
 
hallo,
hier hebben we ook drie kinderen en het is genieten. onze oudste is 5, dan komt onze dochter van 3 en onze zoon van 1. bij de geboorte van onze jongste waren het drie kinderen onder de 4 en dat is even pittig, de tropen jaren maar nu we meer balans gevonden hebben is het GENIETEN!!
wat betreft vakantie e.d. hebben wij geen hoge eisen. we gaan lekker kamperen.
wij twijfelen zelfs over een 4e kindje....
 
hoi wij hebben ook drie kids en ik vind het heerlijk in het begin idd ff wennen kwa tijd inplannen maar verders super gezellie kwa vakantie geen probleem
 
Hoi
Wij hebben 3 kids en een 4e op komst. De oudste 2 zijn 9 en 8 jaar en komen uit een eerdere relatie. De 3e is nu 2,5 jaar. Het is wel lekker dat de oudste 2 naar school gaan. Maar de 1e 2 waren wel snel op elkaar en dat ging ook prima. Nu is de jongste bijna 3 jaar en komt de 4e. Mijn zoon woont inmiddels bij zijn vader. Maar als we met zijn allen zijn zitten we ons nu wel af te vragen hoe gaat dat straks met uitstapjes, past niet in de auto etc. Maar dat zien we later wel weer. Wij vinden het wel gezellig om samen met een ander gezin op pad te gaan en dan met 2 auto's te gaan rijden. Maar met 3 is dat best te doen. Wij gingen kamperen of huurden een chalet ergens op een kindercamping. Wij hoeven niet naar het buitenland om een leuke vakantie te hebben. Zwembad achter thuis en de kids vermaken zich ook wel weer. Het is maar net hoe hoog je eisen zijn.
 
Wij zijn sinds 6 weken trotse ouders geworden van onze 3e zoon! Dat was voor ons echt een wens en een kadootje. Zo vanzelf sprekend was het niet. Maar toch mochten wij 3 kindjes krijgen. De oudste is 5.5 jaar, 2e is bijna 2 jaar en onze jongste 6 weken. Toen wij konden vertellen dat we zwanger waren van onze 3e werd er regelmatig gevraagd of dat gepland was. Nou ik stond iedere keer perplex van die vraag!!! Alsof het je tegenwoordig in deze maatschappij net zo als de meeste 2 kindjes moet hebben. En dan ook nog de vraag : had je niet liever een meisje gewild??? Alsof je in de supermarkt staat en je moet ff kiezen tussen een pak volle melk en een pak half volle melk !!!???? Het is al een wonder dat we kindjes kunnen krijgen laat staan 3 zonen!! Wat drukte betreft ligt er ook aan hoeveel leeftijd tussen de kids zitten! onze oudste is 5.5 jaar en die kan al hee veel dingen zelf. en wbt het boeken van vakanties zou ik nooit van de wens van een 3e kindje afhangen!! wat is nu belangerijker een nieuw kindje of een eventuele vakantie van 2 weekjes die je zou boeken. Overal zijn oplossingen voor!! En wbt later dat het misschien duur zou zijn met eventueel studeren enz. In de tijd dat dat zou gaan gebeuren zijn er misschien hele andere regels en wetten aan de orde!! Alleen op dit moment zijn het wel tropen jaren en ook wel maanden met zo n kleintje, je begint weer van voor af aan met die nachten op en al die voedingen, tandjes krijgen enz!! Maar zeer de moeite waard !
 
Terug
Bovenaan