ik ben wat vroeg maar bijna 1ste verjaardag, hebben jullie ideeen?

Hoi meiden

Mick wordt 4 mei alweer 1. Pfff wat gaat dat snel.

Hebben jullie nog leuke ideeen wat betreft cadeaus en versiering etc voor zijn verjaardag.
Ik heb al gezien dat je een naamslinger kan laten maken dus dat wil ik gaan doen.
Verder wil ik een leuke uitnodiging maken......

Misschien hebben jullie al kids en heb je tips.

Ik hoop wat van jullie te horen.

Groetjes Jiska en Mick

Haai!

Ik ben hier ook over aan het brainstormen. Mette is op een donderdag jarig. Wij vinden het eigenlijk niks om het op een andere dag te vieren maarja iedereen werkt. Gevoelsmatig vier je een kinderverjaardag niet in de avonduren. Hoe hebben de mama's die al een kindje hebben dit georganiseerd?

Ik heb bij de geboorte van Mette een slinger besteld bij feestslinger.nl en die is erg leuk. Ik wil tevens een taart bestellen bij de hema met een leuke foto van mette erop. Ze hebben van die taarten die je heel handig in blokjes kunt snijden dus dat deelt lekker uit. Dat komt dus allemaal wel goed. Ons grootste vraagstuk is op welke dag maar voornamelijk van hoe laat tot hoe laat vieren we het. Geen idee wat handig is namelijk...

x ing

Hoi hoi,

Volgens mij zijn er al heel veel mama's in gedachten mee bezig, waaronder ik ook!!!

Mijn schoonzus had voor de verjaardag van haar zoon een foto met tekst op de achterkant gestuurd. De foto had dan ook een soort omlijsting. Geen idee waar ze dit heeft laten doen, maar zij is erg van het internet....hema ofzo. De tekst had ze op gekleurd papier uitgeprint en op de achterkant geplakt. Natuurlijk was de foto de jarige job!!

Onze dochter is ook op een donderdag jarig. Ik denk dat ik het de zondag ervoor vier. De donderdag zelf zullen ook wel weer de opa's en oma's komen maar dat vind ik niet zo erg!! Tja de tijden of in de middag van  13.00 tot  18.00 ofzo of van 10.00 tot 15.00uur???
Nog zo lastig want je weet niet wanneer straks de slaaptijden zijn van die kleine..

Lijkt mij wel leuk een thema.. dus slingers en ballonnen van een figuurtje ofzo..pumba of prinsessen e.d.

In ieder geval iedereen succes met bedenken
Gr. Ilone

(mama van Jennifer 11-7-2007)

Hoi allemaal,

Ook wij zijn inmiddels aan het denken voor de verjaardag van Robbin, maar voor ons is dat alweer over precies een maand (19-04). Wij hebben gelukkig niet het probleem van de dag, het valt namelijk op een zaterdag. Wij doen het als volgt:

Van 10.30-12.30 ""kinderfeestje" hierbij nodigen wij alle buren en vrienden uit met kinderen die Robbin kent. Zullen ongeveer 7 kindjes in de leeftijd van 8mnd -5 jaar zijn incl de ouders.
Van 15.30-? De Familie! Hierbij zitten er dit jaar geen kindjes (Robbin heeft alleen nog maar 1 neefje van 3 maanden die in Londen woont)

Mijn ouders komen de gehele dag, met name mijn moeder om zich over Robbin te ontfermen, zodat mijn man ik de drankjes, taart aandacht aan het bezoek voor onze rekening kunnen nemen, en Robbin zijn "houvast"bij mijn moeder heeft als alles teveel wordt.

's avonds staat hij alleen in het middelpunt als kind en daar is hij wel aangewend!

Wij hebben alles in het thema van Winny The Pooh, niet te extreem, maar servetjes, bordjes, bekertjes, puntmutsjes, en slingers. Daarnaast van opblaasletters zijn naam en een grote 1. De taart laten we maken bij een bakker in het dorp, hoeven we alleen een foto aan te leveren (wij doen een plaatje van Winny the Pooh). De uitnodigingen zijn ook van Winny The Pooh.

Als cadeau krijgt hij van ons een Duplo trein, van opa en Oma een Puky loopfietsje in het lichtblauw (Oke, is wat aan de vroege kant, maar mijn ouders wilden graag het eerste fietsje geven). Verder vragen wij:

Bouwplaten van Duplo
Kleertjes maat 86-92
Duplo-autootjes
Stoffenstoeltje/bankje
Houtenpuzzels

Wij denken dat deze indeling zowel voor ons als voor Robbin prima te doen is, niet te druk, 's middags lekker slapen en 's avonds alle aandacht van de familie. En zo blijft hij ook in zijn dagritme aangezien hij nog maar 1 slaapje doet (gelukkig wel van 2 a 3 uur) en je niet de hele dag kinderen over de vloer hebt die je huis "verbouwen" we hopen dan ook wel een beetje op   mooi weer, kan alles in de tuin!

Ben ook benieuwd naar de andere ideeen!!

O'ja op het KDV als traktatie krijgt elk kindje zo'n Nijntje blokje (per 6 in een doos, zacht, en hebben een piepje) met een doosje rozijntjes erbij verpakt in transparant papier.

Gr
Sandra en Robbin nu precies 11 maanden!

hallo,

mijn jongste dochter word op 15 mei 1jr en het thema word nijntje, ze is helemaal gek op nijntje ze zingt het, ze zegt hijntje hijntje, dus dat word een nijntje taart die word besteld bij dunya is, wel een beetje duur maar weet niet of ze bij de hema nijntje taarten verkopen denk ik niet, verder word het dus veel nijntje spul wat er gehaalt word helaas heb ik geen nijntje versiering kunnen vinden tot nu toe, verder wil ik een blokken duw karretje kopen, en vraag verder kleding en litlle people dingentjes.

gr bianca

Hoi Bianca, voor NIjntje versiering moet je even googlen, ik ben het tegengekomen op mijn speurtocht naar Winny The Pooh. Trefwoorden Nijntje en versiering of slingers intoetsen, ben even het adres kwijt, maar er zijn er een aantal die leveren.

Gr
Sandra

Wij zijn in iddels 'ervaren' in het geven van kinderfeestjes. Eva wordt dit jaar al weer vier (wat gaat de tijd snel!).

Bij de Hema kun je leuke uitnodigingen laten drukken. Deze foto stond op de uitnodiging van Eva toen ze 2 werd:

Allemaal balonnen in haar ledikant. Zo vond het geweldig (haar haar werd er wel statisch van).

Ook wij hebben bij de Hema een taart laten maken. Daar kun je alle foto's (plaatjes) opzetten die je wil. Dus ook een van Nijntje. Leuke tekst erbij en je hebt een unieke taart.

Wij vieren kinderverjaardagen altijd in het weekend. Maar nooit  een weekend ervoor (dat brengt ongeluk).
Ik vind het handig om verschillende tijden op de uitnodigingen te zetten.
Wij willen graag met de directe familie de kaarsjes uitblazen, dus die komen eerst.
Daarna zetten we voor een andere groep de volgende tijd op de uitnodiging en dan daarna de laatste groep (eventueel na het slaapje). Onze ervaring is namelijk als je zegt: 'We vieren het van 12.00 uur tot 15.00 uur' dat dan iedereen er ook om12.00 uur is. Dan wordt je kindje zo overladen dat het misschien te veel wordt.

Dan nog de tip om veel papieren bordjes en plastic bekertjes en vorkjes te kopen. Steeds afwassen tussen door, daar baal ik altijd zo van.

Tot slot, laat iemand anders  foto's maken van al die leuke momenten. Je bent er zelf gewoon te druk voor. Aan het einde van de dag zie je allerlei cadeau's en je hebt er geen idee van van wie je kindje het gekregen heeft.

Groetjes, Karin

Terug
Bovenaan