Ik ben weer op het forum: Eerste IVF poging is inzicht na 4 jaar proberen

Hoi dames ik ben gré, jaren geleden een actieve bezoeker van het forum, maar soms komt er een moment van: even niet meer.

We zijn 4 jaar bezig, 6 IUI behandelingen gehad zonder resultaat. Nu eindelijk gaan we we voor IVF en eerlijk gezegt dacht ik dat het wel een jaar zou duren. Maar in juni gesprekken gehad in Zwolle en september begonnen met de pil. Beetje tegestrijdig maar het moest. Morgen hebben we een eerste echo om te kijken hoever de eitjes zijn.

Ik verbaas met steeds hoe verschillend de medicijnen door jullie wordt gebruikt. Ook de gids die ik heb gekregen zegt weer andere dingen dan dat er is afgesproken tijdens het 2e gesprek. Soms twijfel ik of ik het wel goed doe. Morgen ga ik mijn twijfels wel bespreken met de gyn.

Ik moest dus 3 weken aan de pil Microginon 30, daarna Lucrin spuiten, morgen hoor ik hoelang ik dit moet doen. Dan komt de Gonol F erbij totdat eitjes ver genoeg gerijpt zijn.
Dan 1 x de pregnyl 36 uur voor de punctie. Als alles goed gaat en de terugplaatsing kan worden gedaan , moet ik edaarna 3x per daag 2 Progestan capsules vaginaal
inbrengen. Dit moet 18 dagen lang.

Mijn verhaal wijkt dus af bij de anderen. Dan vraag ik me af, waarom zo'n verschil per ziekenhuis.

Ik wil iedereen heel veel succes wensen met hun behandeling. Hopelijk gaat het ons allemaal lukken.

Is er iemand die mij nog kent?

Ik kom uit friesland en ben nu 30

groetjes van Gré

Hoi Gre!

Ik ken je nog wel hoor, ik hang hier ook nog steeds rond... al ruim anderhalf jaar al weer. Helaas.....
Wij hebben gelijktijdig IUI gehad en hebben destijds ook wat forumcontact gehad. Ken je mij nog?
Spannende tijd, je eerste IVF! Je krijgt idd heel andere medicijnen dan ik. Ook heb ik de pil niet hoeven slikken voor de eerste behandeling. Snap dat dat vreemd overkomt, misschien ligt het wel aan de reden waarom je voor IVF in aanmerking komt? Wat is de oorzaak bij jullie?
Ik heb ondertussen 7 mislukte IUI's achter de rug. En 1 mislukte ICSI......
Gelukkig hebben we hiervan wel 3 embryo's overgehouden die geschikt waren voor cryo.
Hiervoor ben ik nu aan het wachten op mijn menstruatie om te kunnen starten met de medicatie. Het zal binnen nu en een week wel zover zijn.
Bij de ICSI had ik de volgende medicatie: Een week of 4 decapeptyl-injecties, waarvan de laatste 2 weken gecombineerd met puregoninjecties. Dan de Pregnyl en na de punctie starten met utrogestanbolletjes die vaginaal ingebracht moeten worden. Dit moest doorgaan tot de testdag. Helaas had ik destijds de testdag al niet gehaald.

Meid, klets hier maar lekker verder! Wanneer ga je precies starten?

Groetjes,
Ginger

Hoi Gre
Ik ben ook behandeld in Zwolle. Het klopt dat je eerst met de pil start. Lucrin blijf je samen met Gonal F gebruiken tot de 2 dagen voor de punctie. Alleen ik kreeg geen pregnyl maar ovitrille . Bij vragen kon ik altijd contact opnemen met de verpleegkundige. Ik wens je heel veel succes.
Liefs Nurse

Hoi Ginger,
je naam komt mij idd bekend voor.
Jammer dat het bij jullie ook nog niet gelukt is.
Gelukkig hebben jullie nog 3 cryo's, hopelijk zit daar jullie gelukskindje bij. Moet je nu ook nog medicijnen in nemen voor het terugplaatsen van een cryo? Wat doen die medicijnen dan? Zover ben ik nog niet, ik dacht dat je dan die hele hormonen spuiten dan niet hoeft te gerbuiken of moet je dan alleen die vaginale tabletten gebruiken?
Ik hoop voor   je dat het binnenkort mag lukken.
Hoelang waren jullie al bezig?

Oh ja, bij ons is niets gevonden, alles 'werkt'. Geen bijzonderheden dus. Ik vraag me ook af, of deze behandeling wel gaat slagen. Waarom 4 jaar lang niets en zal het via IVF wel lukken. Ben er erg nuchter onder

Hoi Nurse,

Dat is toevallig, ook in Zwolle. Ik had het trouwens fout met de Pregnyl, ik moet ook Otrivelle spuiten, met IUI moest ik Pregnyl spuiten. Jij hebt dus al een behandeling achter de rug, hoe was dit. Weet je al meer?

Wij zijn vandaag in Zwolle geweest, alles was goed, vandaag begonnen met Gonal f, dinsdag moeten we weer een echo laten maken. Ik had wel weer een cyste, maar blijkbaar is dit niet negatief voor de behandeling,  Dit is al de derde cyste die ondekt is, ze zeggen dat het vanzelf weer weg gaat. Waarom er dan bij mij weer 1 zit is me een raadsel, ik hoef mij nergens zorgen over te maken. Dat doe ik dan maar niet. Er komt al zoveel op mij af. Ik ga ervanuit dat ik in goede handen ben.

Vraagje: Hoe hebben jullie de punctie ervaren? Erg ziek van het tabletje vooraf?

Groetjes en we horen weer van elkaar.

Gr', 30 jaar, 4 jaar bezig voor 1e kindje

Hoi Gre

Ik ben nu 6 maand zwanger na de tweede ICSI-poging. Dus blijf hoop houden. Ik heb  geen last van de medicatie gehad. Alleen na poging 2 heb ik moeten overgeven in de auto naar huis (niet zo lollig dus). De punctie vond ik beide keren wel meevallen. Het is niet prettig maar het is te doen. Maar je wordt goed begeleid.
Heel veel succes.
Liefs Nurse

Hoi Gre,

Met de cryo valt het idd wel mee wat medicatie betreft. Ik moet op cyclusdag 1 beginnen met progynova (een soort pil) en dan rond dag 12 een echo om te kijken of baardmoederslijmvlies dik genoeg is. Dan starten met Utrogestan (die vaginale bolletjes) en dan na 4 dagen de tp. Ik moet als alles goed is doorgaan met beide medicaties tot 12 weken zwangerschap of dus stoppen bij menstruatie. Bedie medicijnene zijn bedoeld voor het optimaal maken van het slijmvlies en de progynova zorgt er ook nog voor dat ik zelf geen eitje maak deze cyclus. Dit zou de behandeling verstoren.
Geen spuiten dus! En daarbij duurt het cryotraject maar 1 cylcus, dus gaat ook sneller. De lichamelijke belasting is dus een stuk minder, depsychische blijft gelijk.

Wat betreft de punctie: van het tabletje vooraf heb ik geen last gehad, het is gewoon een kalmeringstablet, slaap je lekker op! Het infuus met Rapifen(soort morfine) tijdens de punctie is wat vreemder... Je wordt heel warm van binnen en krijgt een droge mond en wordt enorm draaierig! Dit voelt erg vreemd, net of je op slag stomdronken bent! Maar verder niets vervelends aan. De punctie zelf vond ik niet fijn. Ik was er ook erg gespannen voor en dat werkte natuurlijk niet mee! De eerste prik aan de linkerkant voelde ik goed, maar was wel te doen. Het aanprikken rechts was bij mij pijnloos.
Onderga het gewoon, het moet helaas toch en sommige mensen vinden het echt enorm meevallen!

Wat betreft je cystes: hebben ze nooit aan endometriose gedacht bij je? Ik had ook cystes bij de IUI en tijdens mijn ICSI weer. Blijk ik dus endometriose te hebben! Nooit eerder wat van gehoord, altijd gedacht dat bij mij alles goed zat, maar dat was dus niet het geval. Vrouwen met endometriose blijken ook moeilijker zwanger te worden! De behandeling daarvoor is ook IVF of ICSI dus dat maakte voor ons verder niets uit.

Meid, succes met spuiten en hopelijk liggen er een paar mooie eitjes klaar!
Ik wacht nog steeds op mijn ongi, zou nu toch echt niet lang meer moeten duren!

Sterkte en tot snel!

Ginger

hoi meiden, ik ben nu ook bezig met mijn eerste ivf poging.....na 6 iui pogingen,

ik moest mijn menstruatie afwachten en dan op dag 21 van mijn cyclus beginnen met decapeptyl te spuiten, daar ben ik nu mee bezig en als het goed is moet ik dan van de week ong worden, en dan moet ik bellen naar de kliniek en dan moet ik komen  om te kijken hoe het er allemaal uit ziet, en dan begin  ik met een ander hormoon er bij te spuiten om  de eitjes te laten groeien, en dat moet ongeveer een week, en dan weer komen om te kijken hoe groot ze zijn en zijn ze groot genoeg dan de pregnyl en dan daarna de punctie en dan na drie dagen weer terugplaatsing.... verder weet ik het helemaal niet meer hoe of wat...

ik laat het maar over me heen komen  ik weet het anders ook niet.....

ik hoor jullie snel weer, gr wendy

Hoi Nurse,

wat fijn om te horen dat je zwanger bent, Ik wens je een hele goede zwanerschap toe.

Hoi Depri,

jij zit ook al lang op het forum, want jou naam komt mij ook bekend voor. Je nickname klinkt zo zielig, dus die vergeet ik niet. Voor jou breekt er dus ook een spannende tijd aan. We houden elkaar op de hoogte.

Hoi Ginger,

bedankt voor je uitleg, zo leer je weer van elkaar. Op het forum weet iedereen hoe een ander zich voelt. In de eigen omgeving weten mensen soms niet wat ze tegen je moeten zeggen of zijn ze bang dat ze ons er teveel naar te vragen, wat wij  misschien niet prettig zullen vinden. Het blijft een moeilijk onderwerp. Ik heb wel de meeste mensen gevraagd om de komende 2 maanden er niet meer naar te vragen. Als het wel zou zijn dat ik straks zwanger ben, dan ben je het bijna wel verplicht om het te vertellen, die situaties wil ik   voorkomen.
Ik heb wel super collega's, we hebben al diverse kaartjes op het dressoir staan met hele lieve woorden erop, om ons de komende tijd veel sterkte toe te wensen. Iedereen duimt en hoopt mee. Echt geweldig.

Afgelopen week was ik erg ziek van de medicijnen (hoofdpijn, misselijk, erg moe) waardoor ik mij een keer moest ziek melden, ik  voelde mij goed beroerd,  dit is uniek voor mij. Toen ik na  3 dagen nog niet op mijn werk was, belde een collega.
Ze was als verbaasd "jij ziek"? Die moet dan goed ziek zijn. Blijf dan ook maar lekker thuis, dat heeft je lichaam, zowel lichamelijk als geestelijk, gewoon nodig".
Fijn om te horen

Ik meld mij niet gauw ziek. Ik ga vaak gewoon door, met een paar paracetamolletjes kom ik de dagen dan wel door. Nu dus niet. Gelukkig is het over. Ik heb nu lekker een weekje vakantie.

Heb net een half uur gedaan om het zieknhuis te bellen. Constant in gesprek. We hebben morgen een afspraak staan om 11.20, maar die wilde we vervroegen. Ze zitten helaas vol er kon niet geschoven worden. Op het werk van mijn man doen ze wat moeilijk met vrij geven. Mijn man is ook nooit ziek, en staat altijd klaar voor het bedrijf. Daar kijken ze helaas niet naar. Mijn man is onmisbaar op het werk, is wel goed voor zijn ego. Het kan dus  ook tegen je gewerkt worden,  maar hij krijgt er geen extra geld voor. Toen wij afgelopen donderdag in het ziekenhuis waren, werd er alweer gebeld. Zelfs als hij 's ochtends vrij is, bellen ze nog.Telefoon uit, en maar negeren. Gelukkig zijn we al druk bezig met ander werk voor hem  te zoeken, maar helaas nog niets gevonden. Hij wil straks een baan waarbij hij ook wat meer thuis kan zijn als er wel een kindje komt.

Morgen dus weer naar het ziekenhuis, kijken hoeveel en hoever de eitjes zijn. Afwachten dus.

Tot morgen.
Groetjes van Gré

Terug
Bovenaan