Ik ben zo nieuwsgierig!!!

Hoi allemaal,

Ben niet zo'n actieve forumster, maar lees wel altijd met jullie mee.

Ik heb bij 31,3 weken weeen gehad en daarna een paar weken in het ziekenhuis gelegen.
Nu ben ik a.s. zondag alweer 38 weken zwanger en nog steeds zit de baby nog steeds in mijn buik.
Ik heb nu elke keer een paar dagen in de week weer weeen, maar het zet maar niet door.
Afgelopen nacht heb ik ook al 4 uur lang weeen zitten wegwerken en vervolgens houdt het van het ene op het andere moment op.

Het gevoel is dubbel.
Aan de ene kant denk ik laat het maar komen en aan de andere kant hoop ik dat het nog even blijft zitten, want het is zo gezellig en zo veilig.

Het kindje is nu gewogen op 2200 gram dus nog niet erg zwaar.
Nu ben ik denk ik deze zwangerschap gemaakt om een klein kindje te krijgen, ach zo erg is het ook weer niet.
Ik heb al injecties gekregen om de longentje een extra impuls te geven om zich te rijpen.

Nu begin ik toch wel erg nieuwsgierig te worden naar ons kindje.
Hoe ervaren jullie de aanloop naar de bevalling die toch wel erg dicht bij komt??

Groetjes Bianca
37.4 weken

Dag Bianca,

ik herken jouw dubbel gevoel enorm!
Ik ben momenteel 37 weken, gisteren bij de gyn geweest en ons kindje weegt inmiddels 2,900kg, dus al een heel gewichtje.

Mijn eerste dochtertje is op precies 38 weken gekomen.
Wil absoluut niets zeggen, maar ik probeer er nu zoooo van te genieten.
Alles was in orde, ik heb één vingertop ontsluiting, hihi... wil ook helemaal niks zeggen, maar toch alle begin is leuk ! hihi...

Ik zie het in alle geval helemaal zitten, ben er klaar voor. Nu deze morgend verloor ik bruin slijm, ik toch even naar het moederhuis gebeld. Was blijkbaar van het onderzoek van de gyn van gisteren. Ik was toch wel even in paniek, begon zenuwachtig te worden, maar na het telefoongesprek ging het helemaal beter, hehe.. Het was dus normaal. SUPER!!! hehe... nog ff doorgenieten dan maar!

Liefs, en nog veel succes!
van ons...

Hey,

Zo herkenbaar dat dubbele gevoel! Ik ben nu 37 weken zwanger, a.s. maandag 38 weken, van mijn eerste kindje. Sinds een weekje is het een beetje aan't rommelen, maar ik heb echt het gevoel dat die bevalling nooit gaat komen!
Aan de ene kant geniet ik nog ontzettend veel van het zwanger zijn, vooral omdat het toch wel erg snel gegaan is die 37 weken!  En dat ik me heel goed besef dat ik dit gevoel nooit meer meemaak, dat dit kindje in me zit.
Maar door het "rommelen" in mijn buik voel ik me zo onzeker, dat ik niet eens alleen de deur uitdurf! Omdat het mijn eerste zwangerschap is, weet ik dus niet hoe ik ga reageren als de weeen beginnen of stel dat mijn vliezen breken! Dat maakt het voor mij wel weer wat moeilijker om te genieten. Telkens als ik een krampje in mijn onderbuik voel, dan hoop ik dat "het" gaat beginnen, want ik verheug me er ook ontzettend op om mijn kindje vast te mogen houden. Die eerste aanraking lijkt me echt super! Ik ben zo benieuwd hoe mijn kindje eruit ziet, hoe het huiltje klinkt, hoe mijn kindje ruikt.... wat mij betreft mag die bevalling snel beginnen!

Groetjes Denise

Oh ja, hier ook heel dubbel hoor!
Officieel mag ik nog niet bevallen, ben morgen 36 weken, maar wat mij betreft zou het wel mogen hoor. Heb veel pijn (BI), last van bloedverlies, hou veel vocht vast en slaap nog hooguit 3 uurtjes per nacht. In dat opzicht ben ik het dus spuugzat, heel die zwangerschap.
Maar aan de andere kant: ik weet zeker dat dit ons laatste kindje is, ik vind die dikke toeter eigenlijk wel geweldig en geniet ontzettend van het leven in mijn buik. Dus ja, heel dubbel inderdaad.
Daarnaast weet ik ook dat ik een erg groot kindje draag, hij loopt ongeveer 3 weken voor qua groei en zit nu op ongeveer 6,5 pond. Klein kamerolifantje dus, volgens de vk.

Ik weet dat ik rond de 38 weken ingeleid zal worden vanwege de BI en de grootte van het kindje dus lang hoef ik niet meer, dat scheelt al.
Succes met de laatste loodjes!

Hoi hoi,

Bedankt voor jullie reacties.

Nou vandaag ben ik het echt helemaal zat.
Ik heb al de hele dag een onwijs vervelend gevoel in mijn onderrug.
(zouden het voortekenen zijn dat de bevalling eraan komt??)
Toen ik met 7 maanden weeen had kreeg ik ze in mijn rug, dus misschien nu ook wel weer.
Ik weet het allemaal niet meer. Je voelt van alles maar ook weer helemaal niks.
Dit gevoel kan ik me nog herrinneren van toen ik zwanger wilde worden.
(voel ik mijn ongi nu komen, of ik heb buikpijn wat zou het zijn)
Je kan jezelf zo gek maken.

Alle kleding die ik op het moment aandoe zit niet lekker omdat het allemaal te strak zit.
Zal wel liggen aan mijn bui, wordt strontchagerijnig van de rugpijn.

Esme, jij weet dus dat je nog maar twee weekjes hoeft. Dat is wel een fijn idee zeg.

Nou ik ga lekker verder chagerijnen.

Groetjes van Bianca en ....

Hoi Bianca,

ook hier gaat alles te strak zitten.
Ik herken je gevoel PERFECT!!!!
Ik zit ook met enorm veel pijn voor de moment. Weet het allemaal niet goed.
En dan mag het mijn tweede zwangerschap zijn, het blijft vreemd en nieuw vind ik.

Ik heb ook het gevoel alsof ik mijn menstruaties krijg. Voorweeën wegpuffen, man man... Deze morgend enorm veel bruinig slijmverlies. Wil vaak allemaal niks zegge, maar toch heb ik het gevoel dat mijn vliezen elk moment kunnen breken. Heel raar...
Zoals ik zeg, kan allemaal evengoed nog weken duren. Ik ben 37 weken, dus mag komen, maar toch wil ik precies nog wat genieten, in de mate van het mogelijke.
Weer dat dubbele gevoel. Aangezien ik zoveel last heb van BI heeft de gyn gistere toch een handje willen toesteken door even stevig te voelen. Wie weet schiet het nu wat sneller op, we zien wel...

Veel succes nog e meiden!!
Ik vind het hier nogthans behoorlijk stil op het forum, ik verveel me soms steendood.
Poetsen, poetsen en nog is poetsen, nu heb ik wel het gevoel dat alles zowat CLEAN is... hehe... Morgen nog eens goed met detol poetsen en dan zal het in orde moeten zijn!!! hehe...

Liefs,
van ons...

Ik ben nu 38 weken en 1 dag zwanger, het mag van mij komen hoor! Ik doe nog wel wat dingen, maar 1 ding kost al moeite, en ik herstel liever eerder dat ik straks kan genieten! De kleine is ongeveer 6 pond, schatting, en ligt helemaal klaar. Ik heb veel menstruatiepijn, en soms denk ik: het begint, maar daarna zwakt het weer weg.

Spannend, succes allemaal!!

Hoi hoi,

Febeke, ik voel helemaal met je mee.
Ik heb momenteel last van been- en rugweeen, maar of het voorweeen zijn of echte weet ik niet.
Het is voor mij ook de tweede keer, maar vorige keer heb ik een geplande keizersnede gehad en heb ik helemaal geen weeen of iets dergelijks gehad.

Ik hoop voor je dat het gevroet van de gyn je een beetje op weg helpt.
Ben de hele middag al weeen aan het wegpuffen.
Heb ook erg veel last van druk in mijn (sorry) vagina.
Alsof er iemand is die aan het drukken is die er graag uit/langs wil!!

Ik heb wel nesteldrang, maar mag niks doen en dat vindt ik wel jammer.
Gelukkig krijgen we hulp van buitenaf en wordt het huis door familie schoongehouden.
Zou het lullig vinden als er een kraamverzorgster komt en het huis is een aantal weken niet schoongemaakt.

Nou hoop dat het jullie allemaal goed vergaat.
Tot gauw.

Groetjes Bianca

Terug
Bovenaan