Ik ben zo trots, Bente kan zichzelf optrekken!

Hoi danielle,

Ik kan me heel voorstellen dat je heeel erg trots bent!

Onze dochter Eva is ook niet zo vlot op het grove motorische gebied, heel lang, tot dat ze bijna 18 maanden was, hadden optrekken tot staan en stappen gewoon haar belangstelling niet, ze had het veel te druk met observeren, kletsen en boekjes lezen.

Inmiddels wil ze heel graag meer dan dat ze kan en trekt ze zich van af haar Wheelybug loopwagentje op tot staan, maar zelfstandig vanuit een zittende positie lukt haar dat nog niet. Ze schuift nml op haar billen rond, haar uitgangspunt is dus verkeerd.
Gelukkig hebben we dat loopwagentje voor haar gekocht, zodat ze op die manier toch op onderzoek uit kan, want daar heeft ze zo`n behoefte aan.

Ook blijkt ze een wat lage spierspanning in haar beentjes te hebben. Wij gaan nu ook met fysiotherapie beginnen, ik hoop echt dat het werkt!

groetjes Marieke

Hallo Marieke

Ook onze Bente is een billenschuiver en ook zij heeft een wat lage spierspanning in haar beentjes, dit merkten wij al heel lang, tot een paar maand terug konden wij haar niet op haar voeten zetten, net alsof ze niet wist dat ze benen had. Nu trekt ze zich dus op, maar meestal nog wel vanuit zitpositie. Dan gaat ze staan via kleermakerszit. Ik vraag me af hoe ze het voor elkaar krijgt..... Je ziet nog wel aan haar benen dat haar ene been sterker is dan haar andere been, komt doordat ze zich altijd met 1 been afzet tijdens billenschuiven. Ook is ze nog niet zo stevig in het bekken, oorzaak billenschuiven. ze begint nu ook wel met kruipen dus op deze manier traint ze haar bekken ook weer. We zullen wel zien hoe lang het allemaal gaat duren.

Groetjes danielle

Hey Daniëlle, hopelijk wordt Bente snel wat sterker in haar beentjes, dan kan ze de wereld nog verder gaan ontdekken (en moet je nog meer opletten of wegzetten, haha!). Onze andere dochter, Isa, heeft ook erg lang aan billenschuiven gedaan. Ondanks pogingen van de kinderfysio heeft ze nooit gekropen, dat zie je blijkbaar vaak bij billenschuivers. Wel goed dat Bente dus alsnog gaat kruipen, schijnt allemaal weer goed te zijn voor de ontwikkeling!! Ook bij haar was 1 beentje (het afzet-been) veel sterker dan het andere. Uiteindelijk allemaal natuurlijk helemaal rechtgetrokken, al liep ze wel echt laat, maar dat maakte niet uit (alleen wel zwaar om te tillen!). Ik merk nu al dat Leah, die dus nog geen stap loopt, al zwaar wordt om te tillen (vooral als ze niet meewerkt, zoals steeds vaker gebeurt...).

Terug
Bovenaan