Ik ben zoooooooo verdrietig

Dag Lientje,

Ik begrijp wat je bedoelt en het is heel moeilijk. Nou moet ik heel eerlijk zijn: ik ben op mijn 16e ook bij mijn vader gaan wonen. Ik had het gevoel dat ik "niets" mocht van mijn moeder en dat ze me overal in tegenhield.
Bij mijn vader zag ik de vrijheid.
Toen ik eenmaal bij mijn vader in huis zat, woonde ik toch wel erg ver bij mijn oude vertrouwde stadje, vrienden en moeder vandaan.
Mijn moeder hield zich sterk en op een gegeven moment na een halve week belde ze huilend op dat ik terug moest komen.

Toen ik haar stem hoorde ben ik op de eerste de beste trein gestapt en terug naar mijn moeder gegaan. Dit is nu 6 jaar geleden.
Toen ik terug in huis ben gegaan is het nog wel stroef gegaan, maar het lukte. Nu ben ik het huis uit (sinds 2 jaar) en zwanger en mijn moeder en ik zijn de allerbeste vriendinnen.

Ik weet niet hoe en of het je helpt, maar je dochter zal het nog wel voelen, alleen kan het nog even duren. Als je toch alleen zonder vader een aantal jaar alleen met je moeder en evt. broers/zussen woont, ga je dat zeker weten missen.

Veel succes en doe rustig aan

Kim
 
hoi, nou ik begrijp je helemaal. Ik ben toen ik 16 was ook bij mijn vader gaan wonen. Ik kon niet zo goed opschieten met de nieuwe vriend van mijn moeder en was zelf een zeer opstandige puber. Bij mijn vader kon en mocht alles. Ik mocht er roken drinken en zelf blowen, mijn vriend mocht blijven slapen, ja wat wil je nog meer als 16 jarige. Maar ja ik ging werken ik werd volwassener en toen bleek de de vrouw van mijn vader een behoorlijk drankprobleem had was het hek van de dam. De ruzie's werden heviger en echt gezellig was het er niet meer. Toen ik 18 was ben ik gaan samenwonen. Dat  was het beste besluit dat ik genomen heb ( en proberen zwanger te worden hihih) Het contact met mijn moeder en haar man is sinds ik op mezelf woon SUPER! We zijn 2 jaar terug met z'n vieren op vakantie geweest naar de Dominicaanse Rep. Het was echt een super leuke vakantie. Eind van het jaar gaan we waarschijnlijk weer met z'n vieren ( of 5 en). Met mijn vader heb ik nu slecht contact. Ze zijn beide werkloos en wonen op een camping. Ik heb hem in januari voor het laatst gezien. Aan de ene kant denk ik bekijk het maar maar ja aan de andere kant, het blijft je vader. Ik wil eigelijk alleen maar zeggen, misschein opent jouw dochter ook haar ogen als ze wat ouder wordt en ziet ze dat je uit liefde voor haar hebt gehandeld, want dat weet ik van mijn moeder ook, dat ze dat alles uit liefde heeft gedaan, en ja dat valt niet altijd in goede aarde als je pas 16 bent, maar ik weet nu wel beter!!!!!
Sterkte en ik hoop dat alles goed komt al zal er misschien even tijd overheen gaan

Liefs Baby24 ( zwanger worden -forum)
 
Lieve meiden,



Bedankt voor jullie hartstikke lieve en begripvolle reacties, het doet
zo goed te voelen dat jullie me begrijpen. Vandaag voel ik me nog
steeds zo ellendig, ik voel me verdrietig, ik voel me enorm boos ook.
Alle nare situaties van de afgelopen tijd spoken me door mijn hoofd.
Vandaag belde mijn moeder, ze vertelde me dat mijn dochter met haar
vriendinnen bij haar waren geweest, (mijn moeder woont in dezelfde
plaats als haar vader) Ze vertelde dat mijn dochter heel vrolijk was,
en dat ze vol plannen zat over welke opleiding ze daar wilde gaan doen.
Mijn moeder vertelde dat ze een aantal ruzies met mijn dochter
herinnerde van toen ze bij mij was. En dat het misschien wel de goede
oplossing was bla bla. Ik was zo enorm boos toen ze dat zei. Ik gooide
de hoorn op de haak, ze belde weer en ik vroeg haar of ze me alleen
maar belde om te vertellen dat mijn dochter nu zo vrolijk was en dat
als een puber ruzie heeft met haar moeder ze dan maar weg moest gaan.

Zondag zouden we de verjaardag van mijn dochter vieren met mijn
familie, dat was al gepland voordat ze naar haar vader vertrok, ik
vertelde mijn moeder dat ik het helemaal heb gehad, dat ze me voorlopig
niet meer hoeft te bellen en ik hoef haar niet te zien ook, zondag wil
ik dus niet door laten gaan. Ik snap niet dat mijn eigen moeder altijd
zo over de gevoelens van mij kan walzen.

 

Hoi hoi.


wat moet dit erg moeilijk voor je zijn...

ik kom zelf van gescheiden ouders en heb in mijn pubertijd ongeveer het zelfde gehad..in die tijd wist ik niet wat ik wou ik ging steeds naar mijn moeder en toen weer bij mijn vader wonen,,,ik heb een hele moeilijke jeugd gehad,,ik was nog iets jonger dan 15 en rookte ook,,,mijn moeder vondt dit eigelijk ook niet goed,,tot op een geggeven moment ze zei rook dan maar binnen want ik vindt het er niet uit zien dat een meisje van 14 buiten rookt,,weet je wat het is je kan het haar gaan verbieden maar dan doet ze het toch,,zei ziet nu niet in dat ze verkeerd bezig is,,dat zie je niet op die leeftijd..ik spijbelde ook,,eigelijk voornamelijk van gym,,,heb wel me school afgemaakt,,maar toen zeiden me moeder en haar nieuwe man,,je gaat maar werken want straks dan betalen we en dan ga je niet,,nu zoveel jaar later heb ik er spijt van en zie ik in dat ik verkeerd bezig was,,ik wou ook stappen tot midden in de nacht,,,,maar dat vonden me ouders ook niet goed,,

ik was heel erg in me pubertijd gooide met deuren enz enz,,het beste wat je kan doen is op een rustige manier met haar praten,,,laat haar maar gaan op het moment het zal heel moeilijk voor je zijn,,maar geloof me ze krijgt echt wel weer heinwee maar jou,,\e komt vanzelf weer terug,,,en dan ziet ze dat het bij haar vader ook niet perfeckt is,,

het verhaal met het uitgaan dat ze tot laat wil of gaat stapppen zou ik ook niet goedkeuren,,ze is pas 15 ,,,dat vindt ik erg moeilijk vooral omdat ze toch het doet..

veel sterkte en geloof me ze komt wel weer terug..
 
Hallo Lientje

Ik leef met jou mee.
Ik heb een meisje van 12 wij zijn goede vrienden ik praat elke dag van alles met haar.
Ik ben ook bang dat later iets kan gebeurene.Maar ik zal altijd bij haar zijn.Ik zal niet allen laten. Dus bel haar in  zoek haar. Ik wet dat het moelijk voor jou is,  maar je ben haar moeder.Jou verdriet is mijn moeder want mijn zus praat niet met maar van krijgt alles wat ze van haar niet krijgt.Ik hoop dat je voor haar verjaardag haar bel.

Groetje CM
 
Terug
Bovenaan