Ik ben ZWANGER!! en nu??

he juul

allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.
Ik weet nog van mezelf dat ik,na het doen van de test en zwanger bleek te zijn,moest huilen en er een super apart gevoel door je heen gaat.
Ik had inderdaad ook vlak ervoor een keer een feestje gehad en alcohol gedronken....maakte me daar druk om.Toen ik wist dat ik zwanger was heb ik meteen geen druppel meer genuttigd,gewoon uit voorzorg.

Ik had in mijn zwangerschap ook een kat....nou ik kroelde daar nog gewoon mee,alleen ik deed geen kattebak meer verschonen(dat zal je vriend dan moeten doen)en ook de tuin deed ik niet meer,ivm kans op toxoplasmose.

ohhh wat een gaaf gevoel moet je nu hebben,ik heb ondanks mijn zware zwangerschap,zo'n mooie herinnering.

Het klinkt cliche.....,maar geniet van alles wat er op je afkomt...en dat is een hoop.
Nu het geheim wat je samen draagt.
De bezoekjes naar de arts en evt echo
Het contact wat je krijgt als de kleine gaat bewegen.....
etc etc.....zo waanzinnig.

Ik heb in die tijd veel boeken gelezen over de zwangerschap,groei van de baby,bevalling.
Wat ik ook heb gedaan is een zwangerschaps kalender gekocht.
Elke dag een blaadje eraf scheuren,met nieuwe wetenswaardigheden,het aftellen naar de bevalling...erg leuk(als je ervan houd)

Ik ben na het bekent raken van me zwangerschap begonnen met multi vitamine voor zwangere.

Ik kan uren door tikken.....zo'n leuke tijd
geniet ervan...
groeten danielle
 
quote: Juul80 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-07-2005 10:58:04'));

Hallo allemaal!
Sinds 3 dagen weet ik dat ik zwanger ben, ...voor de 1e keer! Ik vind het zo bizar en geweldig. Het was gepland en dus weet ik al het een en ander, maar ik heb toch nog wat vragen, misschien heeft iemand hier al ervaring mee....

*Is 1 zwangerschapstest voldoende? Hoef ik niet naar de dokter?

*Afgelopen weken heb ik goed van de zomer genoten en heb dus wel wat biertjes/rosétjes gedronken. Misschien wel iets meer dan ´wel wat ´. Ik weet dat het slecht is, maar ik had na 10 jr de pil slikken natuurlijk nooit gedacht dat het na 1 maand raak zou zijn. Nu voel ik me natuurlijk een sukkel en ben ik bang dat ik het vruchtje in gevaar heb gebracht. Weet iemand wat de risico ´s hiervan zijn? Ik ben al 6 maanden helemaal gestopt met roken en ik eet heel gezond, dat wel. Ik ben ook gelijk met Zwangerschaps-multivitaminen begonnen...

*Ik heb 2 katten, is dat erg?

*Is haren verven ´not done ´ komende 9 maanden (inmiddels 8 maanden)...

Verder lijk ik wel verliefd...ben ik ook al, op mn vriendje, maar ook anders.

Nou hopelijk reageerd iemand die hetzelfde, of tips/trucs en adviezen heeft!

Fijn weekend allemaal
Juul




Hallo,

* de eerste test is al voldoende
*haren verven geen probleem al kan het zijn dat de kleur anders uitpakt dan je normaal hebt vanwege hormonen die er zelfs voor kunnen zorgen dat de verf niet pakt maar schadelijk is het niet
*katten zijn ook geen probleem al is het niet verstandig om de kattenbak te verschonen i.v.m. besmetting van toxoplasmose wat ervoor kan zorgen dat je een miskraam krijgt,vroeg geboorte of aangeboren afwijkingen dus ben daar voorzichtig mee ook als je in de tuin gaat werken even handschoenen aantrekken
*dat je even lekker stevig wat gedronken hebt voor je wist dat je zwanger was lijkt me geen probleem als je maar matigt nu je zwanger bent en liever helemaal niet rookt/drinkt is dan altijd nog het beste al kan 1 of 2 glaasjes echt geen kwaad
*om de kans van een open rug,gespleten gehemelte of hazenlip te verkleinen kun je tot de 11de week foliumzuurtabletten slikken dit recept kun je aan je huisarts vragen

Hopelijk heb ik je vragen voldoende beantwoord.

Veel succes!

 
ik vond die onzekerheid na 1 test ook erg vervelend en heb er daarom nog 1 gedaan.
Ik ben ook bij de huisarts geweest, maar die zei dat ie daar niks mee deed, maar hij gaf wel wat folders mee. Toen heb ik gelijk een afspraak gemaakt bij de verloskundige.
En toen ik daar eenmaal was geweest en ze een echo had gemaakt wist ik het zeker.
Nu vraag ik me weer steeds af of alles nog steeds wel goed gaat en duurt het me veel te lang voordat ik voor de 2e keer naar de verloskundige mag. Maar ik heb begrepen dat het bij sommige verloskundigen veel sneller gaat.
 
Terug
Bovenaan