ik dacht al, zo ziek is zelfs BNN niet...

Nou zeg!

Ik zit net tv te kijken. dat doe ik niet zo veel meer sinds ik moeder ben geworden. En dan kom ik de donorshow tegen bij bnn. De hele show zit ik me al af te vragen
WAT IS DIT????
Een ongeneeslijk zieke vrouw kiest in een tv show wie haar nier krijgt als ze dood gaat. Dit kan toch niet waar zijn??? Nu blijkt het dus gespeeld te zijn. Het leek me al vreemd, zelfs voor BNN.

Nee, de 'slachtoffers' waren echt. Hun verhalen, levens, familie etc was niet gespeeld. Maar het verhaal van de zieke vrouw wel en het hele keuzeproces. Net voor de ontknoping, er waren nog 2 kandidaten over, werd er STOP gezegd. Alle lichten aan en.... het was niet echt!!! Zelfs zij vonden dit te ziek. Maar er was nu wel aandacht voor donororganen. Ik geloof dat zelfs de prijs die je kon winnen met smsen niet bestaat. Hebben inmiddels wel veel mensen gesmst...

Jeetje wat een verhaal.

Heb niet gekeken want ik vond het te "ziek" voor woorden! Ik neem aan dat de mensen die een nier nodig hebben er wel vanaf wisten.....

Ja er is wel in heel Europa veel aandacht aan besteed, dus dat is wel goed gelukt! Het is bijna te gek voor woorden dat met negatieve aandacht meer wordt bereikt...

Hoi,

Ik heb de show niet helemaal gezien maar ik vind het een geweldige stunt!!! hahaha.

Helemaal goed en echt iets voor BNN om het onderwerp Donor zo aan het licht te brengen. Dit had Bart de Graaf denk ik ook helemaal geweldig gevonden.

Ik vind dat er nog steeds te weinig aandacht en te licht over nagedacht wordt door iedereen om zelf donor te worden. Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten maar ik denk altijd maar zo, als IK ziek wordt dan zou ik super dankbaar zijn als er voor mij een donor is. Mensen zijn soms teveel op zichzelf gericht en weten van elkaar niet wat men zou willen.

groetjes, Daan (zelf ben ik trouwens al donor vanaf 1995).

Terug
Bovenaan