Ik draai door ik heb jullie advies nodig!!!!!!

Hallo allemaal,

Ik heb ECHT even jullie advies nodig......
Zoals jullie weten hadden we de 1e ivf in wk 10 gepland. Dit zou prima kunnen want we gaan 4 maart op wintersport en komen 11 maart terug en ik wordt in principe 11 maart ongesteld dus dan kunnen we uitgerust en al beginnen. Nadat dit ingepland stond heb ik me even gek gemaakt over het 'stel ik wordt ineens te vroeg ongesteld door de druk in de bergen ofzo(op de skivakantie) en dan ben ik niet optijd terug voor de echo en dan gaat de boel niet door en dan kan ik voor de maand erop ook niet meer terecht enz enz enz'.
Nu dacht ik vandaag ongesteld te worden maar de boel heeft niet doorgezet. Dit betekent dat het morgen gaat komen en dat ik hartstikke netjes optijd ben zoals verwacht.
Jullie weten dat wij heel graag willen starten omdat we al zo lang wachten en we  ons opgeladen en sterk  voelen en dat we er tegen op zien als we nu nog langer moeten wachten...
Als ik ongesteld wordt dan moet ik op dag 2 of 3 komen voor de uitgangsecho  net hoe de planning in het ziekenhuis is. Ik MOET dus optijd terug zijn in het ziekenhuis anders gaat de behandeling niet door en op die termijn is er vaak voor de maand erop ook geen plek. Als ik op zaterdag ongesteld wordt zoals normaal gebeurt dan moet ik zondag of maandag komen en we komen zaterdagavond thuis dus geen enkel probeel in principe. Omdat mijn ongi niet doorkomt nu (ik zit nu  precies 4 weken voor DE datum waar het  om draait)  ben ik toch weer aan het rekenen geslagen.....(trutje he?!). Ik mag gewoon 2 dagen te vroeg zijn en dan kan het feest nog doorgaan. Dan valt dag 3 namelijk op zaterdag en dan gaan we vrijdagavond rijden indien nodig en dan ben ik gewoon zaterdagmorgen in het ziekenhuis. Eigenlijk ben ik nooit te vroeg dus tja. Eerder te laat dan te vroeg. Het is me wel eens overkomen dat ik vroeg was hoor  maar dan niet vroeger dan 2 dagen eerder dan gepland.

Nu snappen jullie het al...ik wil graag jullie advies! In principe wordt ik zaterdag (de dag dat we uit Frankrijk wegrijden) ongesteld en dan zal ik maandag (dag 3) moeten komen voor de uitgangsecho. Ik kan echter zaterdag ook al thuis zijn want dan stappen we vrijdag na het eten in de auto wat betekent dat als ik per ongeluk op donderdag al in Frankrijk ongesteld wordt er niets aan de hand is. Ik heb dus een marge van 2 dagen dat ik te vroeg ongi mag worden. Als ik kijk naar mijn cyclus die vrij regelmatig is heb ik dus een kans van minimaal 90% dat ik het ga redden.
Echter toch is er twijfel want stel het gaat fout......(doemdenkertje hierzo) en de behandeling gaat niet door en 4 weken later zit al vol enz...)
Aan de ene kant zegt mijn gevoel dat het wel heeeeeeel raar moet lopen wil het fout lopen en dat we er NU voor moeten gaan en niet na moeten denken en ook omdat we er als een berg tegenop zien dat we nog 8 weken moeten wachten vanaf nu ipv 4. Aan de andere kant weet ik niet of ik dit wel moet willen.... We zijn er eigenlijk automatisch vanuit gegaan dat het prima kon maarja ik ben weer zo'n muts die van alles in haar hoofd haalt.
Ik weet het echt effe niet meer. We  willen niet wachten maar we willen zeker niet het risico lopen dat we 12 weken moeten wachten omdat de behandeling niet door kan gaan en de maand erop ook al vol zit. Maargoed hoe groot is die kans nu helemaal.
OKE! Ik val HEEEL erg in de herhaling dussee.........
Wat zouden jullie doen in mijn geval????? Ik wil graag alleen eerlijke en ongezouten antwoorden!!
Ik zou het heel erg waarderen als jullie mee zouden willen denken!!!!

Lfs inge

Hoi Inge,

Wat een verhaal. Je zit inderdaad behoorlijk te  piekeren. Volgens mij heb je al eerder al zoiets geschreven. Noortje P gaf toen het antwoord dat je eerst lekker op vakantie moet gaan. Mijn idee!!! Zal je zien dat je van al dat gepieker opeens wel eerder ongesteld wordt. Aan al die stress heb je ook niets. Dus mijn advies: lekker op vakantie, even nergens aan denken (af en toe een neut misschien?) en daarna beginnen.
Mijn vriend en ik gaan binnenkort waarschijnlijk met IUI beginnen. Ik zeg waarschijnlijk omdat hij nog steeds niet echt wil. Moet ie te veel regelen met werk en zo (hij is vaak weg voor zijn werk) en hij vindt als er niets is, moet het vanzelf  lukken (bij ons is er niets aan de hand en toch al 3 jaar "bezig"). En tot overmaat van ramp gaat hij tijdens mijn eisprong met vrienden skien. Kon hem wel schieten toen ik dat hoorde. Nu heb ik besloten dat het oke is en dat het volgende maand wel komt. Voelt gelijk een stuk rustiger aan. Zou jij ook moeten doen! Nou ja, moeten. Je moet niets natuurlijk.
Ik hoop dat je er een beetje uitkomt met je man enne.....
Succes met datgene wat je besluit!!!

Liefs, Kippie.

Hoi Kippie,

Bedankt voor je reactie!
Ja ik heb de reactie van Noortje gelezen alleen is haar verhaal omgekeerd. Zij kiest ervoor om niet voor haar vakantie te beginnen. Bij ons gaat het om een ivf direct na een vakantie. Wij slaan namelijk 2 cyclussen over nu. We hadden deze maand al kunnen beginnen maar omdat de vakantie stond geboekt hebben we ervoor gekozen om eerst lekker op vakantie te gaan en daarna te starten. Die beslissing was snel gemaakt en dit is eenzelfde beslissing als noortje heeft genomen.
Mijn vraag gaat nu over de 2e cyclus die we dreigen over te slaan. We komen op zaterdag relaxed terug van vakantie en zouden dus aansluitend de ivf hebben maar nu haalt deze trut allerlei doem scenarios in haar hoofd.
Snappie het nog een beetje? Mijn verhaal is dus het omgekeerde van dat van noortje. Wat noortje heeft gedaan hebben wij ook al gedaan. Het gaat nu om de 2e ronde zeg maar.

lfs inge

Hoi,

De redenen zijn misschien niet hetzelfde, maar het moraal van mijn verhaal wel. Begin niet gestrest, door wat voor reden dan ook, aan IVF. Ik heb ervaren dat de behandeling zelf goed te doen is, maar vond de tijd na de terugplaatsing echt vreselijk. De wachtweken en de tijd erna als het mislukt, wat ik natuurlijk niet hoop voor jullie, is het allerzwaarst en niet te vergelijken met het wachten en mislukken van IUI. Voor de tijd na de terugplaatsing, heb je naar mijn inziens alle kracht en positieve energie nodig die je maar in je hebt. Ik ben zelf een vrij nuchter persoon en ik kan veel hebben maar ik heb dat echt onderschat. Wij zijn nu gelukkig weer een beetje bijgekomen en klaar voor de 2e poging, maar die zal ik nooit ingaan met gedoe en stress. Dan maar een maandje wachten. Het zou best kunnen dat wij nog een cyclus moeten wachten omdat ik ongesteld wordt op wintersport maar dat is dan jammer. Die ene maand kan er ook nog bij. Ik bedoel, dan kun je toch ook nooit van je wintersport genieten? De beslissing moet je natuurlijk zelf nemen en nogmaals, ik begrijp echt wel hoe graag je wilt beginnen, maar ik adviseer je toch een maand te wachten. En als het straks gelukt is, ben je die maand echt wel weer vergeten!
liefs Noor

Hoi Inge,

Gewoon lekker op vakantie gaan en gewoon lekker gelijk daarna aan de ivf beginnen. De kans dat je daar vroeger ongesteld wordt is klein hoor. Ik ga ook ieder jaar op wintersport en m'n menstruatie komt  altijd gewoon precies op tijd. En in het uiterste geval kan je dus ook nog die zaterdag naar het ziekenhuis, dus eigenlijk niks aan het handje.      
Nee hoor niks uitstellen, je wacht al zo lang en je bent al zo lang bezig......jullie moeten er gewoon lekker voor gaan en dan zal je zien dat alles goed komt.
Ik snap je wel hoor dat je rekent en piekert, doe ik ook altijd, ben nu met 4e IUI bezig en tot nu toe is ook alles gewoon op tijd gegaan. Maar ik denk ook altijd van OH JEH als het maar niet in een weekend valt, dan doen ze namelijk geen IUI, maar tot nu toe loopt het altijd goed.
Dus mijn advies: gewoon lekker ontspannen op vakantie gaan, lekker ontspannen terugkomen en vol frisse moed aan de IVF beginnen.
En na al die frisse en gezonde berglucht gaat het vast goedkomen.

Liefs Babs

hoi inge,

fijn dat je er nu voor jezelf uit bent....
lijkt mij inderdaad ook beter om rustig en zonder stress aan de behandeling
te beginnen!!!
dus eerst lekker gaan genieten en relaxen op de ski-vakantie en daarna voor 300% ertegenaan!!!

prettige vakantie....

gr. moniek

hi,

Niet bang zijn dat je ongi eerder komt, ik had het ook zo gepland dat ik geen dag eerder ongi mocht worden en hij kwam precies op de dag dat hij moest komen!!

Zie ivf als een middel op een grotere kans om zwanger te worden dan dat je tot nu toe gehad hebt! Ik was zoo blij dat we eindelijk begonnen met ivf en ben achteraf ook erg blij dat we toch haast hebben gemaakt en niet een maand hebben uitgesteld  want over 15 weken hoop ik onze baby in mijn armen vast te mogen houden!!!

Ik hoop dat je snel hetzelfde wonder mag ervaren en wens je super veel succes!! Positief blijven denken!! Als je eenmaal zwanger bent dan is het aantal jaren van proberen en teleurstellingen in 1x weg!

gr
Marielle  

Terug
Bovenaan