Ik draai/draaf door!!

A

Anoniem

Guest
Hallo iedereen,

deze zomer mag ik pas met de pil stoppen, dus hoor helemaal nog niet op deze site te zijn!! Maar hier ligt al bewijs 1 dat ik echt aan het doordraaien ben .

Afgelopen oktober zijn mijn vriend en ik op vakantie geweest en besloten om een kindje te "nemen". Ben echt heel erg blij dat hij ook graag kinderen wil!

Alleen is het beter om in Augustus pas te stoppen met de pil. Omdat ik dan zeker ben van vast werk (krijg dan een vast contract) en zit nu nog in mijn proef periode/half jaar contract. En waarschijnlijk hebben we dan ook een groter huis, wat gewoon wat lekkerder is wanneer er een kindje op komst is.

Maar nu ik al sinds oktober aan het idee denk... word de dwang naar een kindje steeds groter. Denk er iedere dag aan, kijk op alle sites over baby's. Lees jullie verhalen hier over stoppen met de pil.... NOD dagen... dan ben ik best jaloers; wil er ook al zo mee bezig kunnen zijn. We hebben al namen bedacht.. ik weet hoe de kinderkamer eruit komt te zien. Denk dat het vooral komt door onze vrienden.. die hebben allemaal baby's van 0-6 maanden dus erg aanstekelijk.

Probeer bezigheden te hebben, zodat ik er wel mee bezig kan zijn, maar niet als een bezetene . Dus heb nu een boek (zwanger worden)  bijvoorbeeld.. maar ja dat is nu ook uit.. Iemand nog iets leuks waarmee ik me tot de zomer mee kan vermaken?

Mijn hart zegt ga er nu gewoon  voor....

Maar goed ik weet dat het verstandiger is om even nog te wachten tot augustus, voor het kindje zelf.

Duim voor jullie allemaal dat het snel gaat lukken met de zwangerschappen!!!

groetjes Amelie

he meid,

kwam hier een poos terug ook met dezelfde vraag... ik heb uiteindelijk samen met mijn man besloten om er toch mee te beginnen. We willen het zograag!  Wij hebben net de flat van mijn mannetje te koop gezet,en zijn druk opzoek naar een grotere woning, en naar een koper van zijn oude flat. Ook heb ik pas in juli een vast contract. Dus heb hetzelfde gevoel als jij denk ik...
Ik denk dat je moet doen wat goed voelt, en dat als je iets echt heeel graag wilt het niet moet uitstellen. Je weet nooit wat de reden is waardoor het over een aantal maanden misschien niet meer kan. Je kunt het even uitstellen,maar door ermee bezig te zijn en er veel over te lezen, denk ik dat t verlangen alleen maar groter wordt. Dat had ik namelijk wel heel erg. Ik hoop dat ik je iets heb kunnen helpen, voor vragen kun je hier altijd terecht ook als je nog niet bezig bent om zwanger te raken. Vragen staat vrij meid.
Succes,

groetjes, monique

Hallo,

Het is knap lastig om te moeten wachten, als het zo erg kriebelt, heb er zelf ook ervaring mee. Wel denk ik dat jullie moeten doen wat jullie gevoel zegt. Natuurlijk is een baan belangrijk, maar niet het belangrijkste wat er is. Wat nou als je contract niet verlengd wordt in het ergste geval? Dan zou je weer moeten wachten. Je moet doen wat jullie hart jullie ingeeft, vind ik!! Maar het zijn wel lastige keuzes, dat snap ik.

Groetjes Tamara

hey Tamara en Monique,

bedankt voor jullie reacties! Jullie hebben misschien wel gelijk, maar ja zonder baan zie ik ook niet zo zitten. Toch wat meer zekerheid, vooral omdat ik met deze baan heel goed thuis kan werken. Dat is ook een groot voordeel wanneer er een kindje is.

En Monique, ja je weet maar nooit hoe lang het inderdaad nog gaat duren wanneer ik eenmaal begonnen ben. Maar aan de andere kant, ben 22, dus nog jong genoeg denk ik dan.

Eerlijk gezegt, wanneer mijn vriend zou zeggen: laten we gek doen, we gaan er nu voor! Dan zou ik het ook zeker doen, dan verbrand ik ritueel de pil haha! Maar hij vind het nu nog niet een goed plan, nog even een paar maanden wachten.

Denken jullie dat het een goed plan is om te stoppen met de pil zodat mijn lichaam kan "ontpillen" en dan gewoon veilig vrijen?

Groetjes Mij

Hoi,

Ik ken je dilemma.
In oktober 2006 ben ik gestopt met de pil.
Het was de bedoeling dat ik een paar maanden zou ontpillen,  om dan na de carnaval voor het eggie te gaan.
Alleen ging mijn vriend toen twijfelen.
En ook ik ging nadenken.
Op dit moment ben ik namelijk bezig met een opleiding en na de zomer wil ik het vervolg ervan gaan doen.
Nu hebben we besloten om in augustus voor het eggie te gaan.
Dan kan ik eerst mijn opleiding af maken, en mijn vriend heeft ook war meer rust op zijn werk.(het is er nu wat chaotisch)

Eerst vond ik het wel moeilijk om het uit te stellen, maar nu geeft het me ook wel rust.
Ik slik al wel foliumzuur, want ook al doen we HET met condoom, er kan natuurlijk altijd iets mis gaan.
Ik wil je veel succes wensen met het nemen van je beslissing.

Liefs Mickey

Hallo,

Het is wel een idee om alvast te stoppen met de pil eb het gewoon veilig te doen.
Je lichaam kan dan vast beginnen met ontpillen, dan weet je tegen de tijd dat je ervoor gaat hoe je cyclus loopt. Dat is denk ik wel heel fijn.

Groetjes Tamara

Hoi Amelie,
Ik kan me je gevoelens goed voorstellen.
Ook ik heb in een soortgelijke situatie gezeten. Toen bij ons het onderwerp wel of niet kinderen ter sprake kwam, was ik degene die er heel duidelijk in was dat ik eerst een vaste aanstelling wilde. Dit omdat ik voor me zelf het stukje gemoedsrust wilde hebben. Maar wat ik ook heel belangrijk vindt, is dat ik los van mijn partner mij financiel kan redden. Ik heb afgelopen december een vast contract gekregen en ben eind december gestopt met de pil.
Verder wilden wij pas aan kinderen beginnen als we een gezamelijk stekkie hadden. In mei 06 hebben we een heerlijk huis gekocht en in maart 06 hebben wij zijn huis verkocht en een paar maanden later, toen ons nieuwe stekkie bewoonbaar was, hebben we mijn huis verkocht.
Het kriebelde wel de hele tijd hoor, want als je dan in je nieuwe huis bezig bent, weet je ok al meteen welke kamer de babykamer mag worden. Op zo'n moment ben je toch echt wel bezig met inrichten hihi
Voor iedereen zit het natuurlijk anders, maar wij hebben bewust gekozen om het zo aan te pakken.Vertellen wat je wel of niet moet doen, kan niemand, maar men kan je wel vertellen waarom men ergens voor gekozen heeft. Ik hoop je een beetje geholpen te hebben.
groetjes Noelie

Hallo Amelie,

Ook ik heb een beetje in hetzelfde schuitje gezeten. Ik zou afgelopen jaar mijn vaste contract hebben gekregen, maar kreeg deze niet....toch hebben wij besloten om ervoor te gaan, je weet tenslotte toch niet hoe lang het nog gaat duren en of het allemaal wel zomaar lukt.
En ik heb ook wel zoiets van, stel dat mijn contract niet verlengd wordt dan zoek ik toch meteen een baan voor 20 uur, weten ze daar ook meteen waar ze aan toe zijn.
Wij hebben duidelijk de keuze gemaakt dat een kindje een wens is die niet aan de kant wordt gezet voor werk, maar het is uiteraard hetgene waar jullie je fijn bij moeten voelen! Doe lekker wat jullie willen, want als je er stress door krijgt is het ook niet goed.
Wanneer wij ervoor gingen zijn we bij de ha langs geweest, en ontpillen hoeft niet, heeft geen invloed op je kindje ook niet op de tijd om zwanger te raken, het kan alleen makkelijk voor je zijn, omdat je dan weet wat je cyclus is.

Hoop dat je hier iets mee kan!!
X Begin

Terug
Bovenaan