<p> </p><p>Goedemorgen mama's,</p><p>Ja, ik drink dus veel prosecco.</p><p>Ik heb altijd al van wijn gehouden, vanaf m'n 15e al. </p><p>Nu ben ik 30 en sinds een jaar alleenstaande met 3 jonge kinderen.</p><p>Vroeger dronk ik braaf pas een wijntje als de Kids in bed lagen of op z'n vroegst tijdens het koken /eten.</p><p>Mijn kindjes zijn vanaf 5u wakker elke dag, wat maakt dat ik zelf ook eigenlijk altijd voor 21 u of zelfs half 20 u al slaap.</p><p>Nu drink ik vaak een wijntje na de lunch, of 3 over de hele middag dan. </p><p>Een enkele x voor lunch tijd zelfs.</p><p>Zeker als ik naar een speeltuin, bios, of kinderboerderij ga dan gaat er standaard 1 glas mee in een leeg flesje dubbelfris.</p><p>Ik ben nooit laveloos, ik kan heel goed tegen alcohol, en weet dat ik alert moet zijn ten alle tijde met de volle zorg voor 3.</p><p> </p><p>Ook heb ik geen auto meer dus rijden met alcohol doe ik zeer zeker niet.</p><p> </p><p>Het geeft mij zin leuke dingen te doen met ze, of het huis grondig aan te pakken.</p><p>Is dat normaal? Nee natuurlijk niet. Schaam me er ook dood voor. Alleen 1 vriendin en m'n nicht weten het. </p><p> </p><p>De hoofdzakelijke reden is dat ik ptss heb, niet lekker in mijn vel zit en een heel HEEL moeilijke relatie achter de rug heb. </p><p> </p><p>Hiervoor ga ik ook naar de ggz, voor nu heb ik alleen gesprekken de echte therapie start pas over een half jaar ongeveer. </p><p> </p><p>Hoe erg is dit nu precies wat ik doe? Wat zijn de meningen van "normale moeders" hierover? Het is geen groter wordend probleem ofz, ik ga niet steeds meer of vaker drinken. </p><p> </p><p>Het helpt mij gewoon alles wat leuker te vinden en het geeft mij energie. </p><p>Liefs ♥ </p><p>p.s. Ja ik vraag om meningen, maar stel mij ook heel kwetsbaar op en ben erg gevoelig, door mijn mentale staat nu nog meer dan anders. </p><p> </p>