ik durf hem niet onder water te doen.....,.

ik ben vandaag voor het eerst met die kleine naar het zwembad geweest, ik heb heerlijk met hem lopen spelen en doen.

bekend is dat babys onder water kunnen zwemmen, maar hoe doe je dat, moet ik hem gewoon onder water houden, of verdrinkt hij dan?

we hebben nu maar boven water gezwommen want ik was bang dat ik het fout zou doen, kan iemand mij vertellen hoe je je kindje onder water kunt laten zwemmen.

Goewan-Mats is nu 12 weekjes

Wat raar dat ze je dat niet verteld hebben in het zwembad,het mag inderdaad maar kan zeker schrikken zijn voor je mannetje,dat is echt even doorbijten maar ze zeggen dat t goed is voor de angst van baby's

groetjes

Hoi

Ik doe al 2 maanden aan babyzwemmen en dit is wat de badjuf zei ' die kleintjes houden hun adem in als ze onder water komen'. Wel zijn een aantal dingen erg belangrijk om te weten. Als eerste reageer zelf positief als hij boven weer is gekomen, baby's voelen wat de moeders voelen dus ben jij bang is hij dat ook. Ten tweede kan het best zo zijn dat ze ff moeten hoesten, dit is niet erg! (lijkt het wel in het begin) Ten derde niet loslaten en hem onderwater drukken voor een paar seconden later kan het wat langer, maar ze moeten eerst wennen.

Je kunt trouwens beginnen met water over zijn gezichtje te toen, en kijken wat zijn reactie is.

Joshua lacht niet als hij onderwater is geweest maar huilt ook niet, kijkt me alleen aan van' nou was dat weer nodig?'

ik hoop dat je hieraan wat hebt, en idd je kunt het nog ff vragen aam zo'n badjuf.

grt suuz mv joshua 8-2-07

Hoi

Ik ben met de oudste gaan babyzwemmen en nu ook met de jongste erg leuk. Dat onder water houden is helemaal niet eng. Je houdt je kindje onder de oksels vast zodat het je aankijkt. Probeer zijn aandacht te trekken en ga dan twee keer rustig op en neer en de derde keer ga je onder water en weer langzaam omhoog. Als hij weer boven is doe je gewoon leuk. Niet zielig doen van oooh jochie, nee gewoon lachen alsof het heel normaal is. De eerste keer zullen ze misschien huilen maar ze zijn al snel afgeleid. Telkens als je gaat zwemmen kun je dit 1 a 2 keer doen. Zo weten ze dat het erbij hoort. Uiteindelijk zullen ze het niet meer erg vinden. Mijn oudste moest de eerste 3 keer huilen daarna was het vanzelf sprekend. En Laurens is nu 4 keer gaan zwemmen en vind het vanaf de eerste keer geen punt.
Houd ze natuurlijk niet lang onderwater. Gewoon op en neer. En vooral niet in paniek raken. Blijf zelf rustig

Succes en veel zwemplezier

Groetjes annegien

Floor kan helaas niet mee naar babyzwemmen ivm haar (vrij ernstige) eczeem. Met haar broer zijn we twee jaar geleden wel geweest. Ik moest hem toen, voordat ik hem onder water deed, eerst in zijn gezichtje blazen zodat hij zijn oogjes dichtdeed en ook adem inhield. Hij heeft nooit gehoest en vond het prima.
Ik moest hem wel direct na het blazen onder water doen, er mocht maar 1 seconde tussen volgens mij. Zwem ze!
groetjes van Ruth

Hallo

Ik doe met Meike ook al een paar weken aan baby zwem
Ze vind het erg leuk en ja aan het einde gaan de baby,s ook even onder water
We zingen dan een liedje en doen ze voorzichtig even onder water en dan als ze boven komen zingen we gewoon door
Het schijnt goed te zijn daar ze de techniek die ze in de baarmoeder kunnen dan ook blijven doen
Meike huilt nooit maar dat ze het nu zo leuk vind kan ik ook niet zeggen

Groetjes Monique

Terug
Bovenaan