Ik durf na mijn miskraam niet meer zwanger te worden

Je moet vor jezelf bepalen wat je wilt. En ik denk dat dat een tweede kindje is. Laat het verdriet achter je, hoe moeilijk dat ook is, en kijk uit naar een mooi nieuw leven. Niemand kan jou vertellen dat je dit nooit meer mee zal maken, maar kijk naar het kind dat je al hebt en weet dat de kans dat het de volgende keer goed gaat groter is dan dat het fout gaat.

Mijn eerste zwangerschap eindigde na 13 weken in een miskraam, daarna kreeg ik wtee gezonde kids. Vervolgens kreeg ik een miskraam met 8 weken, en vorig jaar ben ik bevallen na een zwnagerschap van 18 weken. Allemaal heel moeilijk, maar ik wist dat er nog een kindje voor mij was weggelegd. En kijk eens in de wieg, er ligt een heel mooi lief klein jongetje in van bijna 4 weken. Echt het is de moeite waard, en het verdriet slijt, tenminste als je het los weet te laten, want dat is iets wat je uiteindelijk zelf moet doen.

Sterkte
Miep

Hoi allemaal,

ik wilde eigenlijk niet reageren, maar iets drijft me er toch toe. (nog teveel verdriet)
Mijn eerste zwangerschap eindigde in een miskraam. Na anderhalf jaar proberen raakte ik zwanger. Toen verloor ik mijn lieve dochtertje een maand nadat ze geboren was.
Nu ben ik ook heel bang voor nog een miskraam of nog een keer een kind begraven.
Ik weet niet hoe het verder moet. Ik heb de draad opgepakt, maar de gedachten aan kinderen en nog een zwangerschap (ik was heel erg ziek wanneer ik zwanger ben).....
Laat ik het zo zeggen, ik weet dat ik er niet van kan genieten de volgende keer.
De angst zal blijven.

Groetjes, Sira

Hoi, hoi
Ik zou als ik jou was zeker de tijd nemen om de miskraam te verwerken. Een eventuele volgende heeft er alleen maar profijt van als de moeder lekker in haar vel zit. Ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt. Maar de angst blijft nog wel zitten, wanneer je ook besluit zwanger te worden. Ikzelf ben weer zwanger geworden drie maanden na mijn miskraam vorig jaar. Zeker in het begin blijf je de angst houden. Het mooie was wel dat mijn zoon precies een jaar na mijn curettage werd geboren. Zo had mijn miskraam een mooi plekje gekregen.

Groetjes
Shelby

Hoi,

Ik denk dat jouw angst heel begrijpelijk is. Ik heb een prachtige dochter van 20 maanden en in januari een miskraam gehad met 13 weken. Aan de ene kant verlang ik naar een zwanger lijf en aan de andere kant moet ik eerst alles zelf op een rijtje hebben.
En ondertussen wordt iedereen om je heen zwanger, bijzonder. Eerst maar genieten van onze kleine bengel, de rest komt wel.
Succes.

Terug
Bovenaan