Ik ga bijna bevallen

Ik ben over een aantal weken uitgerekend en ik heb al veel spullen in huis gehaald voor de baby maar ik ben bang dat ik belangrijke dingen vergeet of over het hoofd zie. Afgelopen weken heb ik via bol.com en thuiszorgwinkel al veel spullen ingeslagen voor nar de zwangerschap. Maar wat zijn spullen die misschien minder voor de hand liggend zijn, maar wel belangrijk zijn om te kopen die ik wellicht over het hoofd heb kunnen zien? Heeft iemand al is zoiets meegemaakt?
 
Een oude handdoek. Voor bij de bevalling. Die daarna weggegooid mag. Zodat de prachtige spulletjes die je voor de baby hebt, niet meteen verpest worden.
Een paar ruime onderbroeken voor het dikke kraamverband.

Neuspeertje (o.a. verkrijgbaar bij hema). Hopelijk nog niet direct nodig, maar een baby met verstopte neus kan niet drinken. De eerste verkoudheid starte bij ons 's nachts, en dan is de drogist niet open. Een hongerige zieke baby in combinatie met overstromende borsten 's nachts is, werd ik aardig wanhopig van. Terwijl een neuspeertje zo'n mooie simpele voordelige oplossing is.
 
Laatst bewerkt:
In principe zijn de uitzet lijsten die je van de kraamzorg krijgt, en op internet kan vinden behoorlijk compleet.
En de kraamzorg kijkt ook mee, die stuurt zo je partner nog even naar de drogist, als er in de kraamweek dingen missen.

Je kan je ter extra voorbereiding inlezen op veel voorkomende baby kwaaltjes zoals krampjes, en vooral wat je daar aan kan doen.
Geen zorgen, niet alle baby's krijgen daar last van. Maar als het wel gebeurt is het lastig te nog te googelen en de baby te kalmeren tegelijkertijd.

Maar je niet te veel zorgen. Van belang voor de bevalling zelf, is vooral het leren puffen. Alle zaken eromheen regelt je lichaam zelf, en anders heeft een verloskundige een degelijke training.
En de week daarna is de kraamzorg er, om je te helpen en advies te geven.

Met de baby erbij heb je vaak wat minder tijd om gezond te koken. Gelukkig deed mijn partner dat met liefde. Maar het kan dus verstandig zijn alvast wat gezonde maaltijden te bereiden en in te vriezen.
 
Ik had inderdaad ook enkele weken op voorhand van verschillende maaltijden wat extra gemaakt om nog wat in te kunnen vriezen voor tijdens de eerste weken na de bevalling.
En verder vind je zoals Essil zegt online uitgebreide uitzetlijsten of ontdek je vanzelf de eerste weken wat je eventueel nog mist. En dat is dan snel bijgekocht.
Succes!
 
1 tip: koop. Niet. Te. Veel.
Echt, alles is zo bijgekocht als je iets blijkt te missen. Je stuurt je man of ouders op pad en hebt het in huis, of online en je hebt het de volgende dag. Er lagen hier na de eerste zo ontzettend veel ‘onmisbare’ dingen ongebruikt te liggen. Of je blijkt ze helemaal niet praktisch te vinden. Je ontdekt snel genoeg wat voor jou werkt
Met een eerste snap ik het vooraf koken ook niet (daarna overigens ook niet haha). Baby slaapt, of je bent aan het voeden. Kan de andere ouder koken. En dan kun je ook gewoon dan kiezen waar je dan zin in hebt om te eten. Koken hoeft toch geen uur te duren?
Dus je ziet nu al: zo veel mensen zo veel wensen!
 
@Ananasss ieder z’n ding met dat koken inderdaad ;). Hier een echtgenoot die echt de grootste kluns ooit is in de keuken dus vooraf wat maaltijden invriezen was hier geen overbodige luxe haha
 
Terug
Bovenaan