Ik ga de sprong wagen... 4 december.

Vanmiddag ga ik proberen een paar hapjes fruit te geven aan onze uk.
Sinds eergisteren komt ie vooral s'morgens iedere keer een uur te vroeg voor zijn voeding.
Hij drinkt nu 5 x 180 cc.
Dan kom ik dus in de avond verkeerd uit.
Volgens mij komt hij toch ergens iets tekort. (Terwijl hij vorige week nog genoeg had aan 5x 150 cc) Nu lijkt het alsof hij omkomt van de honger.
Dus... als hij vanmiddag uit bed komt krijgt hij een paar hapjes banaan.
Ben benieuwd hoe het gaat!
Ik vind alleen s'middags fruit niet handig! Dus als het werkt ga ik het s'morgens geven.

Ik laat nog weten hoe het ging.

Oh wat leuk! hahaha, ik kan ook niet wachten!!
Ik heb al 2 potjes banaan en 2 potjes peer hier staan. Ik ga er ook deze week mee beginnen!!
Ben benieuwd hoe het ging!!??

groetjes 4dec

Heerlijk!! Tenminste dat vindt mijn Iris er van. Wel had ze de eerste
dagen wat moeite met poepen, waarschijnlijk omdat haar darmen er aan
moesten wennen. Maar toen dat eenmaal weer liep.... Ze krijgt van mij
iedere dag rond 10:30 kwark met fruit (of griekse of bulgaarse yoghurt,
dat kan ook geen kwaad)

Hmm, lijkt mij ook zo leuk...
Maar ik ben van plan om tot 6 maanden alleen maar borstvoeding te geven, dus moet nog even geduld hebben.

M'n man zegt soms ook, je zou haar af en toe ook gewoon een hapje vla/yoghurt willen laten proeven als wij dat aan het eten zijn...dat doet ie niet hoor, maar de gedachte komt me bekend voor.

Zijn er trouwens ook mensen die bijvoeding geven of gaan geven via de Rapley methode? Wat zijn jullie ervaringen hiermee? En waarom hebben jullie hiervoor gekozen? Of waarom juist niet als je dit niet doet?
Ik wil er eerst nog meer over lezen/horen, maar zit er over te denken om dat te gaan doen. Maar heb nog twee maanden de tijd om die keus te maken.

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

Hoi Issie!

En hoe is het gegaan?? Wij hebben besloten om nog even te wachten tot na het weekend, omdat we dan een weekendje weggaan met familie in 1 huisje. We willen graag eerst uitproberen, zonder allerlei goed bedoelde adviezen... (!) Dus ons jochie moet nog maar eventjes wachten. Hij moest trouwens ook een beetje bijkomen van de (voorlopig laatste) prikjes. Hij was heeeel wit, bijna doorschijnend, en een beetje stilletjes...
Eventjes een vraagje voor (ik dacht) karoline. Misschien wel heel dom hoor, maar wat is de Rapley methode??

Suus

Hoi Suus,

Geen domme vraag hoor.

De Rapley methode houdt in dat de baby zelf bepaalt wat en hoeveel hij
eet. Het eten wordt niet gevoerd, maar ongepureerd in de hand gegeven.

Wil je meer weten, kijk dan bijvoorbeeld eens hier.

Ik heb me er nog niet erg in verdiept, maar ben dus wel nieuwsgierig naar ervaringen van anderen met deze methode.

Groetjes, Karin

Mensen, ik heb zo ontzettend gelachen om de gezichten die hij trok.
Hij vond het wel leuk volgens mij, hij moest steeds lachen.
Maar hij moet nog wel wennen aan het smaakje denk ik.
Maar hij deed wel goed zijn mond open als ik eraan kwam met de lepel.

Ik heb met een hand een filmpje proberen te maken.
Mijn man lag ook in een deuk.

Hij heeft maar heel weinig op hoor. Nog niet eens een half potje.
En een tip: doe een slabber aan met plastick aan de achterkant.
Had ik niet gedaan en heel zijn trui was nat.

Ik ga het zometeen om 9.30 weer proberen.

Doeg!

Oh heerlijk! Hahaha goed teken dathij het leuk vond, is toch altijd maar afwachten he!
Als het goed is ben je nu weer lekker met hem aan het knoeien hihi...
Gisteren is het er bij ons niet van gekomen, ik ben met haar gaan wandelen indit heeeerlijke weer (naar het winkelcentrum ) en toen is ze in de wagen in slaap gevallen en heeft daarna tot de volgende fles in bed verder geslapen. Daarna moesten we meteen op kraamvisite.
Vandaag is mijn mannetje de hele dag weg, en ik vind het leuker om dat met zijn tweeen te doen! (anders lig ikhier helmaal alleen dubbel van het lachen haha).
Morgen heeft hij vrij, dus morgen gaan wij het ook proberen!
Wat had je trouwens gegeven? of had je dat erbij gezet?
Ik heb 2 potjes banaan gekocht en 2 potjes peer. Ik ga 1 van de twee 4 dagen achter elkaar proberen en dan de andere 4 dagen achter elkaar.
Als het allemaal goed gaat wil ik uiteindelijk zelf fruithap maken van vers fruit.

Terug
Bovenaan