Ik ga kamperen met baby en neem mee..

Wij zijn afgelopen zomer geweest, en toen was het echt heel koud voor onze dochter 's nachts in de tent. We hadden een dikke pyama, dikke sokken, dikke slaapzak en een dekentje. En dan nog werd ze soms wakker in de nacht...

Babyzwembad: om te badderen, spelen, te wassen, dingen te koelen.
Thermosfles: warm water altijd bij de hand
Campingbed: vertrouwd en heel handig als box!
Ik zou onder de matrashoes een wollen deken leggen, dan stop je de kou van onder en die is het ergste. Bij ons was het te heet met slapen dus geen idee hoe snel een baby het koud heeft. Kruik mee?

Ook wij hebben 2x in de zomer gekampeerd, onze dochters waren toen 10 maanden oud allebei. Het was in juli en het was heeeeel koud in de nacht in een tent. Jullie gaan in april al? Dan is het écht steenkoud, vergis je er niet in!

Ook in juli was het tot 9u s ochtends gewoon steenkoud. De kids sliepen in een dikke trui, broek, sokken, dikke slaapzak en onder 3 dekens. En alsnog werden ze in de nacht wakker van de kou en in de ochtend nog met ijskoude handen. Ze liepen tot 9/10u s ochtends nog in die trui, dan pas kwam de zon door en kon de trui Ineens vervangen worden door een korte broek.

Vergis je er écht niet in, het is suuuuuuper koud s nachts, zelfs hoog zomer!! Het gras is nat van de dauw en de kou en pas rond 10u s ochtends kun je op het gras spelen en lopen. Eerder zit je in de vrieskou opgesloten in je tent, en geloof me.. als je kind om 6u wakker is, is dat heel lang!

Ik vond het super leuk om te kamperen met de kinderen, maar de kou viel me erg tegen. En dus ook het natte gras, de weinige ruimte in de tent en daar zit je dus mooi wel elke ochtend van 6 tot 10 opgesloten... wij gingen vaak om 8u ergens boodschappen doen en ontbijten en als we dan terug kwamen, was alles opgewarmd. Maar dan hadden wij er dus al een hele dag op zitten ;)

Succes! Hopelijk wordt het gewoon leuk! :)

We hebben trouwens 1x in een gewone tent gekampeerd en 1x in een safaritent. Maar dat maakt qua warmte niks uit, alleen qua ruimte iets ;)

En ja, onze kids sliepen ook gewoon in een campingbedje. Die kun je mooi ook als box gebruiken. Een groot picknickkleed om op te spelen is een must, en een kinderstoel (van Ikea hadden we meegenomen)

In de ochtend zijn onze kids sowieso vroege vogels (6.00/7.00 wakker) maar in de tent waren ze wakker zodra het iets licht werd, om 5.00 dus al. En als je buren zonder kinderen hebt, is t een hele opgave om jouw kinderen stil te houden totdat het een fatsoenlijke tijd is. Gezien mensen zonder kinderen op vakantie graag tot 9.00/10.00 uitslapen, nogal onmogelijk ;) Onze buren waren echt niet zo blij met onze kids, maarja.. Ik kon er weinig aan veranderen.

Ohw, mn enthousiasme wordt wel een beetje getemperd nu ? We gaan eind april/ begin mei voor de proef en dan in de zomervakantie nog wat langer. Als we daar dan nog zin in hebben als ik dit zo lees ?
We gaan wel met een camper/ caravan dat scheelt denk ik wel iets kwa kou vanuit de grond.
Maar iig dus genoeg dikke kleren mee ongeacht het weer overdag, dikke slaapzak, sokken, pyjama (feetje of welke zijn goed dik?) kruikjes en dekens voor de nacht. Zwembadje en picknickdeken ✔️
Goede over dat vroeg wakker zijn en de buren, die van ons vindt 7.00 uur ook uitslapen maar tja kan zijn geluid niet uitzetten idd. 

Handige dingen:
- ikea kinderstoel met tafelblad. Kon ze lekker zelf zitten/eten/kliederen
- ik had een speelgoed netje van ikea, zo’n ding met vakken onder elkaar, met daarin de kleertjes zodat ik snel iets kon pakken
- klein pannetje mee zodat je potjes en flesjes makkelijk en snel kunt opwarmen
- speelkleed (zo’n lekker fout picknick kleed met plastic onderkant), zodat ze ook buiten kunnen spelen als de grond niet lekker is (wij hadden prik bolletjes..)
- Wij hadden te grote t-shirts in de zomer; ideaal voor van die momenten dat ze wel iets aan moeten maar toch niet, dus na de douche of als de zon wat fel was etc.
- Voor april: goede douche cape/lekker vest voor als je van sanitair naar de plek terug wandelt
- universele stop voor wastafels (verkrijgbaar bij speciaalzaken en franse supermarkt), zodat je van elke wastafel een badje maakt. Hebben wij veel gebruikt, zelfs bij veel babybadjes in sanitair gebouwen zit geen stop, dus dan moet je altijd ‘douchen’ terwijl het soms heerlijk is als ze even weken....
- Ik had iniminie Teva sandalen voor toen ze net kon lopen, zodat ze die aan kon naar zwembad/op grindpad/bij zwembad etc. via MP goed te vinden en vond het erg handig.
- wasbare zwemluier(s). Wij hadden er 2 voor onze dochter en heeeel groot gedeelte van de dag hd ze deze aan, tussendoor uitspoelen en even drogen. Moet wel zeggen dat dit in Zuid-Frankrijk was, scheelde veel gewissel en gehannes met de speel partijen bij het riviertje, even naar het zwembad etc.

Ik ben voor het eerst gaan kamperen met mijn ouders in de meivakantie toen ik 11 was. Mijn broertjes waren 1, en 6 jaar en mijn zusje 8 jaar. Mijn ouders hebben het toen wel koud gehad. ‘s Nachts vroor het. Maar wij als kinderen vonden het geweldig! Inderdaad een dikke pyjama en extra dekens voor de nacht. En wij zaten in een vouwwagen. Mijn oom en tante stonden ernaast in een caravan, dat was prima te doen.

Terug
Bovenaan