Ook wij hebben 2x in de zomer gekampeerd, onze dochters waren toen 10 maanden oud allebei. Het was in juli en het was heeeeel koud in de nacht in een tent. Jullie gaan in april al? Dan is het écht steenkoud, vergis je er niet in!
Ook in juli was het tot 9u s ochtends gewoon steenkoud. De kids sliepen in een dikke trui, broek, sokken, dikke slaapzak en onder 3 dekens. En alsnog werden ze in de nacht wakker van de kou en in de ochtend nog met ijskoude handen. Ze liepen tot 9/10u s ochtends nog in die trui, dan pas kwam de zon door en kon de trui Ineens vervangen worden door een korte broek.
Vergis je er écht niet in, het is suuuuuuper koud s nachts, zelfs hoog zomer!! Het gras is nat van de dauw en de kou en pas rond 10u s ochtends kun je op het gras spelen en lopen. Eerder zit je in de vrieskou opgesloten in je tent, en geloof me.. als je kind om 6u wakker is, is dat heel lang!
Ik vond het super leuk om te kamperen met de kinderen, maar de kou viel me erg tegen. En dus ook het natte gras, de weinige ruimte in de tent en daar zit je dus mooi wel elke ochtend van 6 tot 10 opgesloten... wij gingen vaak om 8u ergens boodschappen doen en ontbijten en als we dan terug kwamen, was alles opgewarmd. Maar dan hadden wij er dus al een hele dag op zitten
Succes! Hopelijk wordt het gewoon leuk!