Ik ga kamperen met baby en neem mee..

Thanx voor de tips! Ben toch een beetje bang dat de kleine man bevriest snachts hoor, hij is beiden keren dat we gaan nog geen jaar ? Maar het is al geboekt en ik neem alles mee wat warm is dan komt het vast goed. 

Geen zorgen maken, komt helemaal goed! Bij ons in Frankrijk was het ‘s nachts ook flink fris en ‘s avonds nog bloedheet, dus ze ging met relatief weinig aan en dunne slaapzak naar bed, om wakker te worden van de kou. Wij namen haar dan om een uur of 4 tussenin en dan was het zo lekker, dat ze spontaan tot 8u doorsliep. Dus wij vonden het al snel prima! Mocht je iets lekker warms zoeken; wij hebben een wollen onesie van Dilling; dat ding is echt goud (wollen pyjama ook, overigens), maar hd ze bij ons op vakantie dus niet aan.

Wij zijn gaan kamperen met de tent met onze zoon van toen net 7 weken oud en afgelopen zomer met net 1 jaar.
Met 7 weken sliep hij in de bak vd kinderwagen en afgelopen zomer in het campingbedje. Van de zomer was het op het moment dat hij ging slapen nog te warm voor zijn dikke puckababy slaapzak. Die deden we aan als wij zelf naar bed gingen. (En dan hard duimen dat hij bleef slapen haha).
Verder vind ik zo'n speelpak van Ielm echt ideaal. Als het dan 's morgens nog vochtig is kan hij met z'n pak en z'n laarsjes aan toch heerlijk buiten spelen.
En wat al vaker is genoemd; de Ikea kinderstoel. Echt een ideaal ding. 
Ook iets van Teva's ofzo die hij aan kon houden onder de douche. We hadden nl een camping zonder kindersanitair dus moest hij staan onder de grote douche. 
En als laatste: gewoon heerlijk genieten! Kamperen met een kind is zo leuk en je niet al te druk maken om de buren. Wij hopen vd zomer als onze tweede een week of 5 is eigenlijk ook weer te gaan kamperen. Deze keer dan wel met een caravan. 

Deryan tentje met dubbel matrasje en een schapenvacht(!!) er op. Zo voorkom je dat je kindje het vanaf de onderkant koud krijgt.
Dikke 4 seizoenenslaapzak en wollen kleding (pyjama, romper, sokken). Eventueel een kruik meenemen. 
Wollen kleding houdt de temperatuur op peil, of het nu koud of warm is.
Je kunt natuurlijk ook kindje bij je in bed leggen en zo elkaar warm houden. 

Terug
Bovenaan