Ik ga op vakantie en neem mee...

A

Anoniem

Guest
Dag dames,

Ik vroeg me af of de vakantieplannen ondertussen al bekend zijn en wat je speciaal voor je kleine meeneemt (niet alles natuurlijk want dan wordt het een lijst van hier tot en met)

Wij gaan begin juni 2 weken naar kreta en ik neem in elk geval een stuk of 10 olvaritpotjes mee (avondeten). Ik heb op marktplaats een maclarenbuggy gekocht omdat dit me handiger lijkt dan mijn eigen wagen. En ik heb een opblaasbaar badje gevonden (geen zwembad maar babybad) dat ik lekker onder de douche neer kan zetten of in bad, zodat ik hem niet continue vast hoef te houden.

Annemieke

Hoi Annemiek,
Wij gaan dus half mei 2 weken naar Kreta. Wij hebben van de buren een rugdrager overgenomen en nemen waarschijnlijk geen buggy mee. Ik heb ook nog een buikdrager, die neem ik mee voor in het vliegtuig. Eigenlijk is hij al te zwaar om   hierin gedragen te worden, maar het lijkt me voor hem (en onszelf) wel lekker liggen, omdat hij op schoot moet in het vliegtuig.
Verder vroeg ik me af of er ook soort van EHBO baby kits voor op vakantie zijn (en wat daar dan allemaal inzit)
Ik vind het  maar lastig om te verzinnen wat we meemoeten en wat je daar eventueel nog kan kopen.

Heel belangrijk is dat je een kinderapotheek meeneemt, vooral Orisel tegen uitdroging bij diaree, verder je goede humeur, dan genieten jij en je kleine dubbelop...... Verder wat je niet bij je hebt koop je gewoon daar......  

Goed idee van die kinderapotheek, ik ga gelijk ff naar de apotheek (nou niet vandaag dan maar woensdag als ik vrij ben)

En daisy ik heb ook aan een rugdrager zitten denken maar toch voor de buggy gekozen omdat het wel handig is als je ergens zit te eten enzo. Kan Lukas lekker in de buggy zitten en hoeven wij hem niet bezig te houden

O, en een vriend van ons woont op Kreta en die verzekert me dat alles daar gewoon te krijgen is. Helemaal in de toeristenplaatsen.

Waar koop je dan zo'n kinderapotheek? Bij elke apotheek verkrijgbaar? Of ook nog ergens anders?

De rugdrager kun je ook gewoon op de grond neerzetten met je kindje erin. Dus idd als je een terrasje gaat pakken bijvoorbeeld, dan zit je kindje ook gewoon bij je. Onze buren legden het hele geval plat neer als hun kind in slaap was gevallen in de rugdrager; hij zat zo ingesnoerd dat hun zoon gewoon doorsliep!
Waar wij heen gaan schijnen nog al veel opstapjes en trapjes te zijn en onze buggy (van de kinderwagen combi) is tamelijk lomp. Eigenlijk is ie hier al niet echt handig, laat staan daar! En je neemt de rugdrager makkelijk mee in de bus. Maar er komt vast een moment waarop we denken: hadden we nou maar een buggy mee...

Hoi hoi,

Ik had ook nog op mijn lijstje staan:
- klamboetje voor babybedje,
- waterschoentjes
- tekensetje (niets creatiefs maar die beestjes, weet je wel)
- anti muggenmiddel voor kids
- Orisel (was al genoemd)
-PCM-zetpilletjes
- oorpijndruppels
- zoutoplossing neusspray
- zonnebrand en after sun

Wie vult er nog meer aan???

Grtz. Poppetje71

Terug
Bovenaan