ik ga zo een rekening openen voor de kleine

om elf uur heb ik een afspraak, ik ga dan een rekening openen voor de kleine, we hebben nu een spaarpotje staan waar steeds al het losgeld in gaat die zit nu vol en kan dus mooi op zijn rekening, van deze rekening doen we dingen zoals, straks een nieuwe kamer, een fiets,studeren enz, en wat er nog opstaat als hij later een huisje krijgt is dan voor hem.

ook kochten mijn schoonouders soms wel 3 cadeautjes per week voor hem, ik heb gezegt dat ik dat niet wil omdat hij dan straks als hij ouder is denkt dat het normaal is dat hij daar zomaar cadeautjes krijgt, we hebben gezegt dat we liever wat voor in zijn spaarpot hebben eerst werden we een beetje raar en ondankbaar aangekeken, maar nu niet meer.

het is mischien ook een beetje ondankbaar, maar mijn neefje, kindje van de zus van mijn vriend (ja die ja) (is nu 4) die was laatst helemaal teleurgesteld en een beetje boos omdat er geen cadeau voor hem was, als hij binnen komt rent hij gelijk al naar de kst omdat hij weet dat daar een cadeau ligt, dit keer dus niet, meteen een boze kop,... dat willen wij dus niet.

maar goed, ik ben benieuwd hoeveel hij al in zijn spaarpotje heeft, en of hij zich een beetje kan gedragen bij de bank, mijn ouders zijn op vakantie dus hij moet zelf mee......

Ooohhhh, zo leuk! Wij hebben ook een regenboogrekening geopend voor Esther, daar gaat elke maand wat geld op. Zo stoer, bankafschriften voor Mej. E. C. M. Fokkema. Ik vind het gaaf hoor, je bedenkt zo'n naam en dan is zo'n kindje er en dan krijg je allemaal papieren waar hij inderdaad opstaat!

Ik kan me voorstellen dat je al die cadeautjes liever niet hebt. Dat lijkt me niet helemaal normaal en inderdaad niet goed voor het karakter van je kind. Nee, dan liever een beetje sparen. Altijd handig!

Groetjes,

Eveline

hai,

wij gaan volgende week een spaarrekening openen voor de kleine. Deze is gekoppeld aan onze internet spaarrekening. Hebben we ook gedaan met onze andere dochter. Wij krijgen ook nog wel eens wat en dat tikt ook best wel aan. Tevens stort ik iedere maand een klein bedrag naar de rekening van onze dochter, dus dat gaan we uiteraard ook doen met die andere!

Veel plezier en succes!
Groetjes  Sandra

ja, haha,

zijn eerste post wou ik in zijn bak bewaren (bak met allemaal 1ste spulletjes zoals eerste foto eerste pakje, krant van geboortedag, eerste   zwembroekje geboortekaartje enz ....

alleen zijn eerste post was van de uitvaartverzekering!!!! die konden niet vroeg genoeg zijn haha,dus hebben we de tweede post er ook maar bij   gedaan,   inderdaad geweldig zo'n officieele envelop.

Slim idee. Wij hebben dat ook. Opa en oma hebben hem geopend en er meteen geld op gestort als kado. Wij storten nu elke maand 50 Euro. Wilden eerst meer doen, maar aangezien we nog meer kinderen willen en voor elk kind hetzelfde willen doen, hebben we maar voor iets minder gekozen.

ik wil ook heel graag en rekening openen voor Alana maar ik zie door de bomen het bos gewoon niet meer.
allerlei rekeningen en allerlei rentes en regeltjes.
ik wil gewoon dezelfde rekening als ik vroeger had.
ik kreeg vroeger gewoon een bedrag zelf als zakgeld en een ander bedrag mocht ik in een potje stoppen, die spaarpot kregen we ook van de bank, kreeg er toen ook een knuffel bij van een vogel.
en dan als het potje vol was gingen we naar de bank en werd het gestord.
we waren niet verplicht om elke maand er geld op te zetten en dat wil ik ook niet.
gewoon af en toe wat storten als we wat extra hebben en een spaarpot leeg storten.
en de rentes zijn ook idioot laag bij sommige.
wie heeft er tips? zou zoiets nog bestaan?

groetjes Miranda

Wij wilden het ook doen, maar we moesten een uittreksel van geboorteregister meenemen als bewijs dat hij bestaat, die hadden we natuurlijk niet bij ons... (hebben nog geen paspoort voor hem geregeld, staat ook nog op onze 'to do' lijst)
Hij had bij de geboorte al een groot bedrag van opa en oma gekregen, dat staat voorlopig even op onze spaarrekening rente te trekken, ha, ha!

Over de post: toen Christian net geboren was kregen we ook post (BSN nummer, of iets van de gemeente, ik weet niet meer) waarop prijkte: Dhr. C.J.H. Habets.
Zegt mijn man: die ken ik niet, die woont hier toch helemaal niet?
Ik moest heel hard lachen! Wat dacht je van je eigen zoon???
Had hij niet bedacht.... Was een beetje onwerkelijk om die initialen te zien staan.
Voor ons was hij tenslotte gewoon mupke...

Groetjes, Karin
mama van Christian (21 weken)

Hoi

Ik heb al een tijdje geleden een bankrekening geopend dit bij de postbank en je kreeg er een mooie leeuw/spaarpot in blauw natuurlijk erbij! Die nu inmiddels vol zit, ook spaar ik 15 euro per maand en de eerste inleg was 100 dus nu heeft hij al bijna 200 euro! Rente is 4,5 % als ik dat goed onthouden heb... Bij zijn 5de verjaardag krijg hij zoveel % over het hele  bedag, zelfde als hij 10 is enz...... Meer dan 15 euro kan ik niet sparen omdat ik zelf in de bijstand zit, ook kan ik er zelf wat weer afhalen als hij bv dringend kleding nodig heeft en ik geen geld meer heb. (wat ik natuurlijk probeer te voorkomen)

grt suuz mv joshua 8-2-07

Oh ja ik had alleen het burgernummer nodig (sofinummer heette dat vroeger). Geen id, uitreksel of paspoort!

Terug
Bovenaan