Ik geloof, dat ik denk, dat ik...

ZWANGER BEN!!!!

Ik kan het niet geloven. Jullie zijn de eersten die het horen (op mijn vriend na dan :) ).

Afgelopen maand hebben we ons er juist niet op gefocust en toen was het raak! Mijn vriend gelooft het nog niet maar ik test al drie dagen achterelkaar positief met verschillende testen. Ik ga zo nog even naar de drogist om een test met zwanger/ niet zwanger! Ik ben benieuwd!

Iedereen gefeliciteerd! Ik hoop dat we in oktober, of voor de hele vroegen onder ons in september een gezond kindje mogen vasthouden!

Oh ja even een vraagje van een nitwit! Wat moet ik nu doen? Dokter bellen of verloskundige of wat? Ik weet, blijkt maar weer, helemaal niets!

groeten,

Friezinne

Hoi hoi,

Je kan de verloskundige bellen en die verteld je dan meer. Het kan zijn dat ze gelijk een afspraak maakt en je verteld over een echo. Bij ons moet je bij een apart centrum een afspraak maken voor een echo, maar er zijn verloskundige die het zelf doen.
Je kan je huisarts op de hoogte stellen, maar dat hoeft niet.

Geniet van je zwangerschap.

Hey gefeliciteerd.

Een streep= een streep dus kan niet missen.
Ik weet niet of jou huisarts bevallingen doet ,maar anders moet je hem bellen. Het is sowiezo handig als hij op de hoogte is van je zwangerschap.
Als er een vk in buurt is moet je die bellen. Ze maken dan een afspraak voor de 1e keer en vertellen je wat je dan moet meenemen en doen.

Hoi Friezinne,

Heel hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap!!
Ik heb vanavond ook een test gedaan en zonder enige twijfel: ZWANGER!!!
Eigenlijk heb ik pas komende zondag mijn NOD, maar ik was erg ongeduldig. Vanmiddag heb ik een digitale CB test gekocht, die je al vier dagen voor je NOD kan gebruiken. Wat duurde die minuut lang zeg! We hadden ook nog een gewone CB test in huis. Ook deze hebben we nog gedaan. En ook deze gaf binnen no-time een dikke vette plus aan. We zijn gewoon echt zwanger!!
Voor ons is het onze derde zwangerschap en tweede kindje. Ik heb eind augustus een missed abortion gehad en 1 september een curettage gehad. We hebben al een dochter van 17 maanden. Wij zijn waarschijnlijk 11 oktober uitgerekend.
Voor jou je eerste?
Wij gaan volgende week vrijdag een week op vakantie en daarna ga ik de verloskundige bellen. Je krijgt meestal een eerste afspraak bij een week of acht-negen. Soms krijg je dan al een echo, maar vaak nog niet. Je hebt dan een intake-gesprek waarbij allerlei gegevens genoteerd worden. Tevens wordt de medische geschiedenis van jou en je partner doorgenomen. Ze controleren dan je bloeddruk en soms wordt er bloed geprikt (afhankelijk van de praktijk waar je bent) Anders krijg je een formulier mee om bloed te laten prikken in het ziekenhuis. Ook krijg je uiteraard allerlei informatie over zwanger zijn, eventuele testen die je zou kunnen doen en antwoorden op je vragen.
Ik hoop dat je zo een beetje een idee hebt over wat er staat te gebeuren. Anders laat je het me maar weten...

Leuk om al iemand op dit forum tegen te komen!

groet
Zustermam

Ja het is voor mij inderdaad de eerste. Ik lees hier al heel lang mee maar we hebben pas een paar maanden geleden besloten er voor te gaan. Ik was  eerst erg onzeker of ik uberhaupt wel zwanger zou kunnen worden (is zo'n gevoel wat ik al heel lang heb) en nu ben ik erg onzeker over andere dingen, zoals wat mag ik nou niet meer eten (zalmsalade? snijworst??), kan ik nog gewoon buikspieroefeningen doen, gaat het echt heel zwaar worden met mijn kilo's ed ed ed..

Wat mooi dat jij weer zwanger bent! Heel goed!

Ik heb gisteren een formulier ingevuld voor een intake gesprek  bij een verloskundigen praktijk hier in de buurt. Het is nu afwachten tot ze bellen...

Ik hoop dat ik na dat gesprek ook een beetje kan gaan genieten want ik word er op het moment erg zenuwachtig van!

Geldt ook voor jullie trouwens: Geniet!

groeten.

Gefeliciteerd. Geniet er lekker van.
Spannend hoor je eerste. Dan weet je helemaal nog niet echt wat je allemaal te wachten staat. Niet dat iedere zwangerschap hetzelfde is. Ik ben nu zwanger van nummer 2. Heb nergens last van tot nu toe, behalve af en toe misselijk maarja dat hoort erbij.
Als eerste kan je gewoon de verloskundige bellen dan kan je meteen een afspraak maken.. Zij zal  je ook verder vertellen wat je allemaal moet doen.

Liefs

Hallo,
Hier van de week ook eindelijk een positieve test...
Harstikke ZWANGER!!!

We zijn   9 maanden bezig geweest en nu dan toch echt zwanger van ons tweede kindje, we hebben al een zoontje van bijna 2 jaar!!
Ben 1 okt. 2009 uitgerekend, maar denk dat het september baby wordt, in verband met hoge bloeddruk!!
Iedereen van harte gefeliciteerd..

Terug
Bovenaan