Ik merk bij ons ook dat het automatisme erin sluipt dat mama de kleine doet en het huis op orde houdt. Dat komt denk ik ook omdat ik 4 maanden met verlof thuis zit. Ik was tijdens de zwangerschap heel goed en heb toen dus ook veel meer huishoudelijke taken naar me toegetrokken. En nu zit ik de hele dag thuis met de kleine (helemaal niet erg hoor) en is het vanzelfsprekend geworden dat ik ook de kleine verzorg als papa er wel is.
Laatst heb ik manlief een 'uitbrander' gegeven. Yanick lag in de box en ging huilen omdat de speen uit zijn mond viel (tijdens zijn moeilijke uurtje begin van de avond, dan werkt alleen de speen om hem stil te krijgen). Papa stond er zowat naast maar deed niks. Ik er naar toe, speen in zijn mond en duidelijk gemaakt dat papa's ook heel goed een speen kunnen terugduwen.Oh ja, was de reactie.
Soms moet je gewoon heel direct zijn, de meeste mannen snappen geen hints. Hij weet dat Yanick om de 1 a 2 dagen in bad moet, en is toch telkens verbaasd als ik hem zijn zoon in zijn handen duw en zeg dat het weer tijd is voor badje. Laatst vroeg ik quasi nonchalant, goh, hoe lang is het geleden dat we Yanick in bad deden? Ik krijg gewoon antwoord (2 dagen geleden), maar meneer realiseert zich niet dat het dus nu weer tijd is.
Maar gelukkig is mijn man wel de liefste van de wereld en ik zou em voor geen goud van de wereld willen missen. Hij kan heel leuk met Yanick spelen en is nu uit zichzelf gaan vragen hoe de magnetronsterilisator werkt en hoe het het precies zit met al die flesjes in de koelkast en vriezer (ik denk dat ie em zit te knijpen, want hij weet dat ik er vanaf nu weer wat regelmatiger alleen op uit wil, hihi).
Succes met jullie mannen!