ik heb angst!

ik heb de hele dag vandaag al van die hartoverslagen.
ik had het voor mijn zwangerschap ook wel eens. maar nu heb ik het de hele dag. net of m'n hart even stil blijft staan zo'n gevoel heeft dat. alsof ie uit z'n ritme klopt. is dat een zwangerschaps verschijnsel? en hebben meerdere hier last van?
alvast bedankt voor eventuele reacties.

ps. moet ik hiermee naar de huisarts?

groetjes van een bang meisje (25weken zwanger)
 
Het lijkt een beetje op hyperventilatie. Ik heb er ook een tijdje last van gehad en dacht dat ik hartritmestoornissen had. Bleek hyperventilatie. Heb je veel stress?
 
Ik heb ze af en toe ook.
Ook ik heb last van hyperventilatie, maar volgens mijn huisarts is het ook een zwangerschapskwaal.
Tijdens je zwangerschap maak je meer bloed aan en je hart moet dat allemaal rond pompen.
Misschien is het wel raadzaam als je je bloeddruk laat controleren.

Een tip is om een cd op te zetten en mee te neurien of zingen. Als je dit doet dan adem je automatisch op het juiste moment.

Groetjes Xje
 
dankjewel voor jullie reacties. het is geen hyperventilatie, ik voel het ook aan mijn polsslag, mijn hart slaat een keer over.
ik heb geen stress ofzo. ik weet het ook niet.
groetjes......
 
Ik heb het tijdens mijn eerste zwangerschap ook eens heel heftig gehad, maar gelukkig maar een minuut of 5. Wel heel beangstigend! Maar gelukkig is het bij die ene keer gebleven.
Sterkte ermee.
 
Ik heb het ook. Tijdens een bloedrukcontrole bij de VK kwam naar voren dat ik een onregelmatig hartslag had. Ik ben hiervoor bij de huisarts geweest. Ik zelf merkte weinig van de onregelmatigheid maar voelde wel mijn hart soms overslaan en had last van hartkloppingen.
Ik ben naar het ziekenhuis geweest voor een hartfilmpje. Daar bleek dat alles goed was. Ik heb het waarschijnlijk alleen als ik me erg druk maak.
Ik zal even contact opnemen met je huisarts. Die kan je ongerustheid weg halen
 
Hai, het hoort er bij. Mijn vk heeft mij er voor gewaarschuwd omdat er veel hartkwalen bij mij in de familie voor komen en ik altijd heel allert ben op mijn hartslag. Ze vertelde mij dat ik niet moet schrikken als ik last krijg van het overslaan van mijn hartslag.

liefs
Lot
 
Terug
Bovenaan