Hoi,
Als eerste gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik ben inmiddels 26 weken zwanger van onze eerste, na twee jaar proberen. Vorig jaar augustus heb ik een miskraam gehad, dus toen het weer raak was was ik ook erg onzeker. Bij elk pijntje dacht ik weer, het gaat mis. Kwaaltjes heb ik ook niet (ook niet gehad), alleen extreme misselijkheid. Ik ben twee keer opgenomen in het ziekenhuis met uitdrogingsverschijnselen (en flink afgevallen...). Ik maakte mij ook wel zorgen over het foliumzuur. Omdat het bij ons ook twee jaar duurde ben ik op een gegeven moment gestopt met het slikken van de pilletjes. Ik ben ze pas weer gaan slikken toen ik wist dat ik zwanger was. De verloskundige vertelde mij dat het niet zo heel erg is (ideaal is natuurlijk dat je het van te voren al slikt, maar ja, dat lukt gewoon niet iedereen). De baby neemt wel wat je aan reserves in je lichaam hebt. Nou hield ik ook helemaal geen vocht of iets meer binnen, dus ook de tabletjes foliumzuur niet....
Zelfs in het ziekenhuis gaven ze geen extra foliumzuur. Ik kreeg een infuus met Kalium, Vitamine B en Vitamine C, en dat was genoeg volgens hun.
Ik heb het ook met mijn verloskundige gehad over het feit dat ik, ook nu nog wel, bang was dat het weer mis zou gaan. Haar antwoord was: zolang je geen menstruatie achtige pijnen hebt die regelmatig terugkomen (weeen) en bloedverlies hebt, hoort het er allemaal bij. Veel meer kunnen ze er gewoon niet van zeggen.
Onze beeb laat inmiddels wel goed weten dat ie aanwezig is in mijn buik, en ik ben nog elke keer weer blij en opgelucht als ik een schopje voel. Maar ik zal blij zijn als onze kleine geboren is, en ik hem vast kan houden.
Maar ik kan me goed voorstellen dat je onzeker wordt als je niks voelt. Je gaat er toch een beetje vanuit dat kwaaltjes erbij horen he? Maar ik heb twee nichtjes die allebei pas zijn bevallen en zij hebben allebei een fantastische zwangerschap gehad, zonder kwaaltjes. Dus geniet ervan!
Het is een heel verhaal geworden, maar ik hoop dat je er iets aan hebt. In ieder geval heel veel succes en geluk!
Groetjes Lilian