Ik heb geruststelling nodig denk ik..

A

Anoniem

Guest
Hallo,

ik ben nu 9 weken zwanger.
Ik ben maar een 1 week heel erg moe geweest. Maar het is al weer over. Gelukkig natuurlijk. Ik merk niet zoveel van mijn zwangerschap behalve dat ik regelmatig trek heb.
Natuurlijk mag ik blij zijn dat ik haast geen kwaaltjes heb. Maar ik ben zo bang het niet goed gaat.

Hoe kun je weten dat het niet goed gaat met je babytje, kun je daar zelf al iets aan merken. Of merk je het pas als het te laat is?

Alvast bedankt!

Hoi,   ik ben er  bij vergeten te vragen..
Ik  ben in mijn  7e week pas met  foliumzuur begonnen.Is dit niet erg?

Waarschijnlijk merk je pas echt dat je zwanger bent als je het hartje gehoord hebt en een echo hebt gehad. En als je de kleine eenmaal begint te voelen, meestal zo rond de 16 weken dan is dat helemaal een gerusstelling. Bij mijn 1e zwangerschap heb ik echt 9 maanden nergens last van gehad. Ik vroeg me toen in het begin ook vaak af of alles wel goed ging. En was toen ook blij toen ik de kleine echt ging voelen.
Over dat foliumzuur zou ik me niet al te druk maken. Zorg maar dat je het elke dag netjes blijft slikken. Ik ben bij beide zwangerschappen al begonnen met het slikken van foliumzuur toen ik gestopt was met de pil. Dus ik slikte het al een tijdje. Bij twijfel moet je de verloskundige bellen hoor. Dat moet je trouwens altijd doen als je ergens over twijfelt.
Ik wens je een hele fijne zwangerschap en probeer om jezelf niet te druk te maken, maar ga er maar lekker van genieten.

Liefs Maria
38w zwanger van 2e zoontje!

Dank je wel voor je snelle reactie.
Ik ben wel gerustgesteld een beetje. Bedankt.
De zwangerschap heeft plaats gevonden m.b.v. ivf , misschien ben ik daarom zo bang dat er iets mis zal gaan..

Ik hoop dat het jou ook makkelijk afgaat. Heel veel succes!

Hoi,

Als eerste gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik ben inmiddels 26 weken zwanger van onze eerste, na twee jaar proberen.  Vorig jaar augustus heb ik een miskraam gehad, dus toen het weer raak was was ik ook erg onzeker. Bij elk pijntje dacht ik weer, het gaat mis. Kwaaltjes heb ik ook niet (ook niet gehad), alleen extreme misselijkheid. Ik ben twee keer opgenomen in het ziekenhuis met uitdrogingsverschijnselen (en flink afgevallen...). Ik maakte mij ook wel zorgen over het foliumzuur. Omdat het bij ons ook twee jaar duurde ben ik op een gegeven moment gestopt met het slikken van de pilletjes. Ik ben ze pas weer gaan slikken toen ik wist dat ik zwanger was. De verloskundige vertelde mij dat het niet zo heel erg is (ideaal is natuurlijk dat je het van te voren al slikt, maar ja, dat lukt gewoon niet iedereen). De baby neemt wel wat je aan reserves in je lichaam hebt. Nou hield ik ook helemaal geen vocht of iets meer binnen, dus  ook de tabletjes foliumzuur niet....
Zelfs in het ziekenhuis gaven ze geen extra foliumzuur. Ik kreeg een infuus met Kalium, Vitamine B en Vitamine C, en dat was genoeg volgens hun.

Ik heb het ook met mijn verloskundige gehad over het feit dat ik, ook nu nog wel, bang was dat het weer mis zou gaan. Haar antwoord was: zolang je geen menstruatie achtige pijnen hebt die regelmatig terugkomen (weeen) en bloedverlies hebt, hoort het er allemaal bij. Veel meer kunnen ze er gewoon niet van zeggen.
Onze beeb laat inmiddels wel goed weten dat ie aanwezig is in mijn buik, en ik ben nog elke keer weer blij en opgelucht als ik een schopje voel. Maar ik zal blij zijn als onze kleine geboren is, en ik hem vast kan houden.

Maar ik kan me goed voorstellen dat je onzeker wordt als je niks voelt. Je gaat er toch een beetje vanuit dat kwaaltjes erbij horen he? Maar ik heb twee nichtjes die allebei pas zijn bevallen en zij hebben allebei een fantastische zwangerschap gehad, zonder kwaaltjes. Dus geniet ervan!

Het is een heel verhaal geworden, maar ik hoop dat je er iets aan hebt. In ieder geval heel veel succes en geluk!

Groetjes Lilian

Hoi,

Ik weet wel dat het na 10 wk zwangerschap geen zin meer heeft om foliumzuur te slikken, het is voornamelijk belangrijk ivm aanleg van organen en lichaam.
Dit vertelde de verloskundige mij.

Groeten Mickey (22 wk)

hoi hoi

ik ben door icsi zwanger geworden na de tweede poging. ik was dus echt bang dat het weer mis zou gaan. bij ons werd gezegd het kan natuurlijk altijd misgaan,maar als hetr ingenesteld is zit het vaak goed omdat het veel moeilijker is op die manier ( is niet  via natuurlijke weg ). ik ben nu 30 weken zwanger en heb totaal geen kwaaltjes gehad alleen wat moeheid in het begin wat ook weer zo over was. ik zou zeggen maak je niet al te druk en wees blij dat je geen kwaaltjes hebt.ik ben met de foliumzuur vlak voor de zwangerschap begonnen toen ik met de andere medicijnen ook moest beginnen. dus niet al   lang vantevoren.heb jij ze niet vanuit het ziekenhuis gekregen dan?

groetjes danielle 30 weken en 2 dagen

Hoi,
Gefeliciteerd! Dit is zo herkenbaar. Heb me de eerste weken ook soms druk gemaakt of alles wel goed was. (Ik was bijna jaloers op mn vriendinnetje die zo ziek er van was; hoe mal kun je zijn???)
Nadat mijn moeder me zei dat zij ook nergens last van had was ik een beetje gerustgesteld. En nadat ik de echo en het hartje heb gezien werd het wat meer "echt". Nu mn buik groeit en ik ieniemienie regelmatig voel is de onzekerheid wel zo'n meest over.
Geniet er maar van; zo'n groot klein wonder in je buik.

Groetjes Wendy

Terug
Bovenaan