Ik heb geruststelling nodig denk ik..

hoi dame25

heb je al een afspraak bij de verloskundige?tegenwoordig krijg je bij de meeste vk's al rond 9 weken je eerste echo omdat iedereen tegenwoordig recht heeft op de tripletest,deze doen ze tussen de 12 een 14 weken(als je wil tenminste,ik heb het niet gedaan.)bij de echo kun je pas zien of het goed gaat met je baby.maar zolang je geen bloed verliest moet je er maar vanuit gaan dat het goed is en ervan genieten.de kwaaltjes kunnen nog komen(kreeg ik ook vrij laat)en sommigen hebben   nergens last van.
wat foliumzuur betreft moet je ook maar ff overleggen met je verloskundige,want ik heb begrepen dat je er minstens 4 weken voor je zwanger raakt mee moet beginnen om de nodige "voorraad" op te bouwen.als je pas met 7 weken zwangerschap begonnen bent heeft het geen nut meer.en na 10 weken heeft het ook geen zin meer,dan is het zenuwstelsel van de baby af,en daar is het voor.maar zo erg is het niet dat je telaat begonnen bent hoor.vroeger deden ze het ook niet,volgens mij doet nog niet iedereen het en mn nichtje werd door de pil heen zwanger en kwam er pas na 3 maanden achter dat ze zwanger was en bij haar is het ook allemaal goed gegaan.
maar ga vooral naar een verloskundige!!die kan je echt helpen.en voor ervaringen van anderen zit je hier prima
groetjes kari

Hallo,

ik ben jullie zo dankbaar voor jullie snelle reactie's!!
Hartelijk bedankt, ik ben zeker opgelucht door jullie antwoorden.
Fijn dat jullie er zijn  haha.

Ik heb 22 augustus mijn 1e echo gehad, toen was ik 8 weken. Over 4 weken ga ik weer , dat is pas 19 september. Ik kan haast niet wachten, het duurt me te lang.

Maar ik ga van het goede uit, dank zij jullie kan ik dat makkelijker!

Jullie ook, heel veel succes en plezier met de zwangerschap!

Terug
Bovenaan