Ik heb het niet meer leuk

A

Anoniem

Guest
Sorry dat ik even ontzettend moet klagen, maar ik heb het echt niet meer leuk. Begrijp me niet verkeerd. Onze dochter is meer dan welkom en ik ben er heel erg blij mee, maar het duurt nu echt te lang. Als er nog iemand die zegt dat zeven weken zo voorbij is dan ga ik echt slaan. Het gaat helemaal niet snel. Ik heb mijn hormonen nu echt niet meer onder controle en daardoor reageer ik steeds heel kortaf naar mijn man. Terwijl de schat echt wel zijn best doet. En omdat hij het niet pikt als ik zo gemeen doe gaat hij ook kortaf terug doen. Bij andere mensen lukt het me nog net om aardig te doen maar bij hem laat ik me gaan. Hij mag niet meer zingen en zijn eigen muziek niet meer luisteren omdat ik dan helemaal gek word. Sinds drie weken geleden mag ik ook niet meer weg. We weten niet precies hoe het komt maar als ik loop heb ik heel erg pijn onderin. Dit betekent dat ik alleen even ´s avonds als mijn man thuis is met hem boodschappen mag gaan doen. Maar lekker winkelen of een terrasje is er niet meer bij.
Ik heb het echt even helemaal gehad. Ik vind het niet meer leuk, van mij mag die kleine komen. Maar ik heb dus nog een lange zeven weken te gaan.

Het is echt waar wat ze zeggen, de laatste loodjes wegen absoluut het zwaarst. Vooral als je last hebt van dingen zoals jij. Ik moet nog 6 weken maar mij begint het ook zwaar te vallen. Geen echte last van dingen maar wel een soms hyperactieve peuter die ik in mijn eentje opvoed en waar ik tegenwoordig maar wat achteraan hobbel want ik hou hem allang niet meer bij.

Ik heb nu veel afleiding, dus het gaat voor mij best snel. Maar bij mijn eerste ging het ook langzaam en ging ook nog twee weken over de uitgerekende datum heen :-(

Mijn advies, probeer jezelf bezig te houden. Koop een goed boek en stort je erin, ik heb de vorige keer alle kerstkaarten zelf gemaakt tijdens mijn zwangerschapsverlof. Probeer afleiding te vinden, dan gaat het misschien niet sneller maar dat maakt het wachten wel wat aangenamer.

En ik vind helemaal niet dat je zeurt of klaagt, het is nu eenmaal niet altijd even leuk of makkelijk om zwanger te zijn!

Ik begrijp wel hoe je je voelt. Kan me ook goed voorstellen dat je het even kwijt moet. Mijn vriend moet het ook vaak ontgelden. Op de een of andere manier flap ik ook de meest onaardige dingen eruit. Komt volgens mij allemaal door die hormonen en als je dan ook geen makkelijke zwangerschap hebt dan zijn die laatste weken helemaal zwaar. Ik ben vanaf het begin van de zwangerschap al niet echt meer mobiel en zeker de laatste drie weken is mijn wekelijkse uitje alleen de ceasartherapeut, maar moet zggen dat je er op een gegeven moment ook wel aan went. Misschien dat dit bij jou ook nog komt. In ieder geval heel veel sterkte deze laatste zware weekjes!

groetjes Maaike

ik merk het hier ook dat ik het helemaal gehad heb als iemand zegt , dat het nog ff duurt.
en ik kan ook vaak de ondeugd van zzonlief niet meer hebben. en ook hier een man wat zijn best doet , mara het vaak voor zijn kiezen krijgt.

je bent niet alleen hierin, en gooi het lekker ff eruit. daar zijn we ook voor met zijn allen.
niet alleen voor de leuke dingen.

ik kan alleen maar zeggen sterkte.

groetjes Deesje

Heel begrijpelijk, alhoewel je natuurlijk beeb nog wel effe bij je wilt houden. 33 weken is een beetje vroeg he!
Ik heb ook een korter lontje dan normaal. Helaas hoort het er allemaal bij.
En ik kan me nog goed herinneren dat de eerste zwangerschap zooooooo langzaam ging. De tijd leek te kruipen. Een pluspuntje: Als je ooit een tweede wilt, dan vliegt de tijd voorbij. Jemig wat gaat het snel bij een tweede zwangerschap. Maar goed, daar heb jij nu niks aan.
Helaas wegen de laatste loodjes altijd het zwaarst en kom hier maar lekker effe je gal spuwen hoor, kun je beter hier doen dan tegen je arme mannie haha.
Die van mij heeft er ook onder te lijden hoor, arme mannen.

Miriam (35+1)

Mijn vriend zit nog steeds te wachten totdat ik kribbig word ben alleen maar emotioneel op dit moment, HIJ is de persoon die kortaf is (gelukkig zo min mogelijk tegen mij) ik geloof dat we het een beetje delen..

Ja aan de ene kant is het wondertje in je buik zo mooi aan de andere kant mag ie morgen eruit komen, zoiezo heel nieuwsgierig natuurlijk maar ook de kwaaltjes (zeg maar gerust KWALEN) heb ik wel effe genoeg van.

Ik tel elke dag af 4 weken en 6 dagen nog, maarja voor hetzelfde geld 7 weken nog (dat mogen ze hier niet zeggen hoor dan word ik wel boos haha)

Als je weinig tot niets meer kan (zeker al zo vroeg) merk ik wel dat je niet echt serieus genomen word, je bent toch zwanger niet ziek? NOU zullen we effe omdraaien zeg ik dan altijd maar.. gewoon lekker je eigen tempo aanhouden, probeer wat leuks te zoeken wat je thuis en zittend kan doen, ik computer graag alhoewel met die buik dat lang niet altijd lekker is, ik ben NOG STEEDS met mijn trui bezig die ik zelf aan het breien ben, zo'n soort dingetjes het klinkt lam maar houd je hoofd effe bezig (al is het maar een kwartier)

Enneh gewoon ons hier op het forum lekker "lastig vallen"

Veel sterkte meis gewoon lekker eruit gooien als je het effe niet meer ziet zitten!

Hallo!

Nou jullie verhalen komen me zeker heel bekent voor. Ik moet nu nog iets minder dan 8 weken, maar heb het naar mijn gevoel echt helemaal gehad. Lichaam wil niet echt meer mee en kan niet lang op een stoel blijven zitten enzo. Krijg dan last van spieren boven in mijn rug en onder mijn borsten. Werk nu zelfs al minder als 50% maar de dag duurt dan nog heel lang hoor! En thuis zit je ook alleen maar.... Zeeggen wel mooi dat je in beweging moet blijven, maar zoals gister avond zijn we een stukje gaan lopen en gelijk heb ik dan enorme harde buik en heb het dan weer helemaal gehad als ik na een half uurtje thuis ben..... Leuk zo om te blijven bewegen....

En inderdaad tegen hem loop je dan ook alleen maar te klagen als hij dan thuis is...... Dit doet zeer en dat gaat niet meer...... Voel me echt een zeur.....
Sinds 2 dagen heb ik nuj trouwens ook enorm last van mijn onder rug...... Kan er ook nog wel bij..............

Maar goed genoeg gezeurd, we doen het voor een goed doel zal ik maar zeggen, straks zo'n kleine hummel in je armen.................. Kan niet wachten.....

Liefs Marian

Is wel een goed iets dat selectieve geheugen anders namen vrouwen waarschijnlijk nooit een tweede haha, slechte dingen vergeet je gelukkig snel!

Terug
Bovenaan