Ik heb net een positieve test!!!

Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen:
Kben Lianne en ben 25 jaar..kwoon bijna 4 jaar samen en heb bijna  5 jaar een relatie met Dennis.We zaten in de 2de ronde en nu ben ik zwanger!!!! Kben echt heeeel blij!!
Maar hoe gaat t nu verder? Moet ik gelijk de huisarts bellen en dan? wat gaat tie daar doen??? Mischien dat iemand mij dat kan vertellen??

groetjes Lianne
 
allereerst van harte gefeliciteerd natuurlijk! Je bent zwanger sinds de eerste dag van je laatste menstruatie, dus je kunt zelf al uitrekenen hoe lang het ongeveer is.
De huisarts is op zich niet nodig, ik ben er met 7 weken heen gegaan en werd met een felicitatie en het adres van een verloskundige weer naar huis gestuurd
Normaal gesproken bel je ergens tussen 6 en 8 weken een verloskundige (zie telefoongids of vraag je huisarts) in de buurt en maak je een afspraak voor als je 11-12 weken zwanger bent. Daar krijg je een intake gesprek en een (afspraak voor een) echo. Vervolgens heb je daar om de paar weken een afspraak ter controle. Als alles goed gaat, heb je weinig tot niets te maken met huisarts en gynaecoloog.
Verder dus stoppen met roken, drinken en gezond eten! Je kunt moe zijn, misselijk, wat pijnlijke borsten hebben en af en toe kleine krampjes in je buik (de boel zet uit om ruimte te maken voor de baby), maar het kan ook zijn dat je nergens last van hebt.
Koop lekker een boek over de zwangerschap, erg leuk om te zien wat er van week tot week gebeurt, en kom regelmatig op het forum, altijd leuk en soms ook heel nuttig.
En het allerbelangrijkste natuurlijk: geniet ervan!!

groetjes, Ellen
 
Hoi Ellen!

Heel erg bedankt voor je snelle reactie!
Ik ben 1 juli voor het laatst ongesteld geworden..dus ben ik nu ongeveer 4 weken! Khad ook nog geen regelmatige cuyclus na t stoppen met de pil..maar de laatste duurde 36 dagen..Mischien dat ik dalijk toch even de ha bel om te vragen of het nodig is om langs te komen..ik dacht ook dat hij daar nog dingen ging testen? Hoelang ben jij nu zwanger?? Ook je eerste?
Ik zou het wel van de daken kunnen schreeuwen..maar dat doe ik niet hoor...en aan m`n (schoon)ouders ga ik t ook denk ik wel snel vertellen..ik kan dat echt niet voor me houden hoor! Alleen aan vrienden en kennissen zou ik het nog niet vertellen..ja, mischien dat tie erachter zouden komen aan t zien van m`n gezicht..ik kan moeilijk dingen verzwijgen. maar goed...ik ga even ontbijten...toto de volgende keer!

Liefs Lianne
 
Hoi Lianne,
Jij was dus ook lekker snel zwanger? Bij mij was het vrijwel meteen raak gelukkig, was echt een verrassing!
mijn huisarts heeft in ieder geval niets getest, die huistesten zijn tegenwoordig zo betrouwbaar, dat het eigenlijk niet hoeft. Ik ben ook nog vrij pril zwanger, iets meer dan 8 weken nu, van de eerste. Je kunt allicht even de huisarts bellen als je dat prettig vindt, elke huisarts is ook weer anders natuurlijk.
Ik heb het zelf toen ik erachter kwam, met 5 weken, meteen aan ouders en schoonouders, broers en zussen verteld, kon het niet voor me houden! Mijn redenering is dat als het niet goed gaat, vertel je het ook. Zo weten inmiddels ook een aantal goede vrienden het, maar op mijn werk zeg ik nog niets. Wel lastig hoor, want ik slaap slecht en ben daardoor erg moe, dus fulltime werken valt een beetje tegen.

groetjes, Ellen
 
Hoi Lianne,

Kom net bij de huisarts vandaan, had een afspraak gemaakt omdat ik allergisch ben en neusdruppels wilde, maar die mag ik niet omdat ik zwanger ben. De huisarts doet bij mij in ieder geval ook weinig, meestal geven ze gewoon het nummer van de verloskundige, verder niets! De vorige keer heb ik wel snel naar de verloskundige gebeld, ergens in de 5e week en had toen een afspraak gemaakt voor ruim 9 weken. Gewoon ff bellen naar je huisarts, de assistent kan je ook wel vertellen wat bij jou gebruikelijk is. En dan weet de arts in ieder geval ook dat je zwanger bent.
O ja, als 1 juli je NOD was dan ben je nu al verder hoor meid, al 5 weken (ik ben nu 4 weken en 2 dagen en mijn NOD was 9 juli!)

Liefs Solleke
 
Hoi!!

Kheb net de huisarts even gebeld..en de assistente feliciteerde me en noemde even een lijst op met wat wel en niet mag tijdens je zwangerschap. Ik hoorde wel iets nieuws! Ik wist dat ik geen kattebak mocht verschonen want dat doet m`n vriend al een paar maanden ..maar de cavia kooi mag ook niet..en die doe ik altijd..nou mijn vriend krijgt t er druk mee..haha..nee hoor dat valt wel mee..ik heb een afspraak staan voor 22 augustus! Mijn vriend heeft net zijn moeder gebeld en vanavond gaan we daar eten..en we gaan t gelijk vertellen...tis nog wel heel pril maar ik kan dat echt niet voor me houden hoor..ik ga zo even naar de winkels voor iets waar "opa en oma"opstaat..of een kaart..ik kijk wel even.aan de rest vertel ik het nog niet..Hoe weet je dan eigenlijk dat ik 5 weken ben?? Tis toch niet vanaf 1 juli raak geweest??
Hoe bereken je dat dan??
Groetjes Lianne
 
Hoi Lianne!

Van harte gefeliciteerd met dit geweldige nieuws!
We zijn ongeveer net zo ver in onze zwangerschap, ik ben vandaag 5 weken en 2 dagen. Het is ons eerste kindje. Ik ben 25, mijn vriend 26.

De eerste dag van je laatste menstruatie wordt gebruikt om de duur van je zwangerschap vast te stellen. Het is namelijk heel moeilijk om precies de datum te achterhalen waarop je daadwerkelijk zwanger bent geraakt, en de eerste dag van de menstr. weet je vaak nog wel.

Als het goed is ben je begin april uitgerekend!!

Wij hebben het trouwens gisteravond aan onze ouders verteld. Mijn schoonouders hebben al kleinkinderen, voor mijn ouders is het het eerste kleinkind. Ze vonden het natuurlijk helemaal geweldig!!

Geniet maar lekker van dit prille begin!
 
Terug
Bovenaan