Ik heb net een positieve test!!!

He Lianne,

Gefeliceerd ermee!
En gewoon een verloskundige bellen hoor, dan maakt die wel een afspraak met je voor een echo. Dat heb ik ook zo gedaan. De dokter weet nog van niets!

Ik had na het stoppen met de pil ook eerst een heeele lange cyclus maar nadat ik toen ongesteld was geworden hebben we het voor het eerst zonder anticonceptie gedaan en was ik meteen zwanger.
Normaal gesproken zou je 14 dagen na de dag dat je ongesteld bent geworden een ovulatie hebben en zwanger kunnen raken. Die 14 dagen krijg je er dus 'gratis' bij en je rekent dus de uitgetelde datum uit door 40 weken op te tellen bij de dag dat je voor het laatst ongesteld werd.
Omdat je net gestopt bent kan het zijn dat je eisprong later is geweest, maar door een termijn echo te maken (tussen 9 en 14 weken) kunnen ze vrijwel precies vaststellen hoe oud je baby is en wanneer je dus zwanger bent geworden.
Bij mij bleek dat toch te kloppen met de eerst uitgerekende datum, ookal had ik daarvoor een hele lange cyclus. Maar dat hoeft dus niet.
TIP: Geef bij de verloskundige aan dat je net gestopt bent met de pil, dan kun je misschien eerder een echo krijgen en dan met 12 weken nog een. Dat is wel prettig, zit je minder lang te wachten. Ik had dat niet gedaan en het duurde echt eeuwen voor ik eindelijk die echo had!

Nou heel veel succes er mee en geniet ervan!!

groetjes Klarie
 
Hoi!

Ook toevallig..ik ben ook 25 en mijn vriend 26. Wij gaan zo naar zijn ouders..kheb vanmiddag lopen zoeken naar een kadootje voor mijn schoonouders..iets met opa en oma erop..maar echt nergens te vinden! Ja mokken met ik hou van je oma/opa..ja dat hoeft nou ook weer niet..uiteindelijk heb ik een boekje gekocht..met op de voorkant "Hoera een kleinkind"en op de eerste bladzijde staat dan:gefeliciteerd! je wordt oma of opa! of bent oma of opa geworden!het is een soort dagboekje waarin ze allerlei gebeurtenissen kunen zetten..met het eerste woordje, stapje en de leukste foto`s.Tis wel een geinig boekje..
Kben echt benieuwd hoe ze reageren! Ook heel erg bedankt voor de goeie tips! Ik ga i.i.g 22 aug naar de HA en ik bel binnenkort ook wel de verloskundige..Dus eigenlijk moet ik er van uit gaan dat ik nu 5 weken ben..ok dan..
nou de groetjes!!!!!! tot gauw!
 
O ja..dat wilde ik ook nog even vertellen: Voor zoal mijn ouders als zijn ouders is het hun eerste kleinkind! Mijn vader zij al een paar jaar geleden dattie heel graag opa wilde worden..en van mijn vriend z`n vader die zegt er nooit wat over..mijn schoonmoeder zegt wel af en toe: als jullie "later"kinderen krijgen dan dit of dat...En vanmiddag had ik met mijn moeder afgesproken en die zei wel toen ik bij baby kleertjes stond te kijken( vriendin is net bevallen) Leuk he lianne...dat zegt ze wel regelmatig..en ik...ja hoor..haha ze moest eens weten..We gaan het mijn ouders vrijdagavond vertellen..
 
hoi hoi,

Ik moet gewoon ff reageren, ik ben namelijk ook 25 jaar  en mijn vriend ook 26jaar.
En ik ben ook 5 weken zwanger, ben als het goed is 9 april uitgerekend.
Mijn laatste nod was 3 juli ronde 2. Wel heel toevallig allemaal.
Ik hoop dat we elkaar een beetje blijven volgen.

Groetjes
chantal
 
van harte gefeliciteerd


normaal is tussen de 8 en 10 weken even langs de huisarts ,
meestal wordt je dan doorverwezen naar een verloskundige.

omdat onze eerste met een keizersnede is geboren worden wij doorverwezen naar de gynecoloog.

groetjes Jaap
 
hallo gefeliciteerd!! ik heb gister een test gedaan en ook positief!!! ik ben 22 en dit is mijn eerste. vind het wel eng omdat ik wat kraampjes heb,maar dat is normaal,maar toch spannend!!!

gefeli iedereen

groetjes wendy
 
Als eerste wil ik iedereen feliciteren met het blijde nieuws!
Natuurlijk moest ik wel eventjes een reactie plaatsen, want ik heb namelijk ook afgelopen vrijdag een positieve uitslag van de zwangerschapstest gehad!!! En je zult het niet geloven.....ik ben ook 25! Mijn vriend is net een half jaartje jonger, die is dus 24. Ik wens iedereen veel geluk tijdens deze spannende periode.
 
Terug
Bovenaan