Ik heb zo'n jeuk

Hoihoi

Ik ben alweer 29 weken en hoop over 11 weken mijn eerste kindje op de wereld te zetten. Ik word met de dag vrolijker en blijer nadat ik de eerste maanden erg moe en misselijk was.

Ik heb alleen nu wel een ander probleempje en vroeg mij af of jullie er meer van weten. Ik krijg namelijk steeds meer jeuk op mijn lichaam. Ik dacht eerst dat ik vlooien had :oops: Maar ik heb ook jeuk op mijn rug, buik, armen en zelfs onder mijn voeten. Ik word er steeds gekker van. Herkend iemand dit?

Zal ik hiervoor een zalfje halen bij mijn huisarts? Of hebben jullie nog tips?

Groetjes,
Emma

Ik had tijdens de tweede zwangerschap ook erg veel last van jeuk, vooral mijn buik jeukte vreselijk. Ik weet niet meer wanneer het begon maar vlgs de verloskundige was er (toen) weinig aan te doen, goed insmeren. Maar het was erg vervelend, ik werd er soms gek van. Jij hebt op veel plekken last van jeuk, ik zou verloskundige of evt huisarts om advies vragen want het is echt heel vervelend.

Ik heb pas ergens gelezen dat zwangerschapsjeuk heel normaal is en dat er bij de drogist een olie of zalf voor is. Volgens mij was het iets met menthol, maar misschien kan je het daar navragen. Zwangerschapsdementie, ook zo'n leuke "kwaal" haha.
Succes!!

insmeren met (baby) olie of ander vet spul wat snel intrekt (bij drogist heb je van die speciale mama boter creme enz) zo huis wordt elastisch, en dat jeukt.
ook kan het van de winter zijn. (kou,warm,kou,warm)

dus gewoon je hele lichaam (laten :p) insmeren.

groetjes, do

Goed blijven (laten) insmeren metbaby huidolie en/of talkpoeder. Dat helpt bij mij erg goed. Anders even vragen bij VK of ze daar nog tips hebben, want het is ontzettend vervelend.

Succes!

Groetjes Yvon (21 wk)

Hoi, allemaal. Bedankt voor jullie lieve berichtjes. Na een berichtje op een ander forum ben ik vanochtend toch maar langs de huisarts gegaan en van hem moest ik toch even bloed laten prikken. Hij wou iets uitsluiten over mijn lever en galblaas. Ik zal mijn man nog even vragen hoe het precies heette waar de huisarts aandacht.

Ben nu alleen heel bang dat er iets mis is. Morgen krijg ik de uitslag.

Groetjes,
Emma 29weken

Terug
Bovenaan