Ik kan er niet meer tegen!

A

Anoniem

Guest
Hoi medezwangeren,

Ik moet even mijn hart luchten. Aangezien ik eergister een zenuwinzinking heb gehad! Ik kan alleen nog maar janken, janken en nog eens janken. En daar kan ik dus absoluut niet tegen. Ben een vechtertje en een "die hard", maar ik trek het niet meer. Zie de lol er niet meer van in.

Ik ben mijn werk (en bijbehorende collega's) zo verschrikkelijk zat!!! En ik moet nog zo lang. (Ben pas 15 weken zwanger). Toen ik het tegen mijn werkgever vertelde, reageerde hij niet zo heel erg leuk. Met andere woorden, verschrikkelijk bot! (De Neanderthaler!!! Zijn allereerste woorden waren: Godver*****. De volgende zin: "Nou, dan ga ik je contract in augustus niet verlengen". Ik zweer je, hij komt uit het stenen tijdperk, want hij denkt dus werkelijk dat een vrouw bij de kinderen thuis moet zitten, want alle zorg komt op haar schouders terecht. (dit heeft hij echt letterlijk gezegd, ik lieg niet) Dacht dat die figuren al lang geleden waren uitgestorven!!!!

Nee, ik ga niet de discussie beginnen dat hij dat eigenlijk helemaal niet mag, want dat weet ik ook wel, maar kan het toch nooit bewijzen.

Ik ben uitgerekend op 19 augustus en ik zit dus vanaf 31 juli zonder baan. Solliciteren kan ik vergeten, want geen enkele werkgever zal een zwangere vrouw aannemen. Wat ik overigens heel goed begrijp, dat zou ik ook niet doen namelijk. Het verbergen gaat ook een beetje moeilijk, want ik heb al een toeter!! Niet te geloven. Dat zonder baan zitten ben ik inmiddels wel aan gewend, want dat weet ik nu al 2 maanden. (tja, ik was er erg vroeg bij met vertellen) Maar het werk wordt er niet bepaald leuker op. Het ligt misschien ook wel een beetje aan mezelf, want ik erger me veel sneller aan reacties en uitlatingen van mijn collega’s en werkgever.

Ik word nog net niet als melaatse behandeld, maar het scheelt niet veel. Daarbij komt ook nog eens dat het al heel stil is, en het werk wat voor mij bedoeld is word al doorgeschoven naar een collega. Met andere woorden ik zit me 8 uur per dag, 5 dagen per week bijna letterlijk dood te vervelen.

Daarbij komt dat ik (nu al) gigantische last heb van mijn onderrug. Heb al van jongs af aan een zwakke rug gehad en ik ben bang dat het de komende maanden alleen maar erger gaat worden. Ik kan er niet tegen dat ik minder kan, ’s avonds me bijna niet meer kan bewegen en me zo dood en dood moe voel. (mijn bloed is goed, dus daar ligt het niet aan) Die 8 uur per dag zijn zo slopend!! Ik heb het liever razend druk, met een beetje stress dan dit!

Ik weet niet of ik het nog tot juli vol kan houden. Ben op het moment zo diep ongelukkig! En dan roept de vrouw van de baas ook nog eens "je moet ervan genieten". Hoe kan ik er nou van genieten als ik me druk moet maken over de gang van zaken hier?!

M'n werk hangt me echt de keel uit. Sorry voor het geklaag, maar ik weet het ff niet meer.

kus voor jullie allemaal
Reva

Hallo,

Heb je wel eens overwogen je ziek te melden.
Hopelijk tref je een goede bedrijfsarts die je steunt.....
En als je ziek bent neemt volgens mij UWV je ziektewet over per 1 augustus, maar dat weet ik niet zeker. En anders kun je WW aanvragen......

Ik vind het echt een rot situatie voor je en ik hoop dat je binnenkort kan gaan genieten van je kleine wonder dat in je buik groeit.

Groetjes Marieke

He meid,

wat een vervelende situatie.
Helaas je werkgever mag je besluiten om je contract niet te verlengen, daar is niet aan te doen.
Dat hij begint met godv***** kan je ook opvatten, dat hij gewoon erg baalt dat hij een goede kracht kwijtraakt. Helaas zal je niet de eerste zijn en ook niet de laatste. Iedere werkgever weet dat als hij een vrouw aanneemt dat de kans er in zit dat ze zwanger wordt. Dus op zich is hij gewoon een beetje dom.

Dat zijn vrouw zegt dat je er van moet genieten, ze heeft gelijk, maar haar man is er mede verantwoordelijk voor dat je dat nu niet kan. Zeg haar dat gewoon. je baan ben je toch al kwijt.

Omdat je al met verlof gaat voordat je contract afloopt, krijg je tijdens je verlof gewoon doorbetaalt door het UWV, ga wel even bellen hoe en wat je moet regelen, anders heb je kans dat je een periode geen geld hebt.

Na je verlof zal je inderdaad ww moeten aanvragen en dan maar hopen dat je snel were een leuke baan vindt.

En denk maar zo, het is toch ook wel heel erg zijn verlies, dat jij jou niet eens de kans geeft om te laten zien dat je werk en zorg prima kan combineren.

Wat betreft de feer op je werk. Als je het echt niet trekt dan meld je je inderdaad ziek. Want stress kan je letterlijk zieken maken, en gezien jouw heftige berciht hier zit je er aardig doorheen.

Ik wens je heel veel sterkte en wij zijn er voor je om je te steunen. Praat tegen ons aan, en wie weet wat voor tips je nog krijgt die bruikbaar zijn.

Sterkte
Miep

Idd als je je ziek meld, kom je daarna in de ziektewet van het UWV
te zitten, en die betaald dan ook je zwangerschapsverlof volgens mij.
Want of je nou wel of geen werkgever hebt, recht op 10 weken zw.verlof
na je bevalling heb je.
Kijk het maar eens na op de site van het uwv, ik heb daar ook veel
op gevonden omdat mijn contract straks ook niet verlengd wordt.
Sterkte verder!!

xx Syrah

Hoi Reva,

Ik zou me ziek melden, de stress en spanning kan je gewoon niet meer aan (burnout?)
Het is zo voor jou natuurlijk ook niet lekker werken en je hormonen gaan ook nog eens met je op de loop......
Kijk inderdaad even op de site van UWV en CWI, daar staat wellicht in wat je kunt doen.

Heel veel succes en laat je niet op je kop zitten hoor....

Liefs, Angel

Hallo Reva,

Ik kan heel goed begrijpen hoe je je voelt. Ik heb het zelf nog een graatje erger meegemaakt. Ik werd de dag nadien op staande voet ontslagen.

Dit mocht niet natuurlijk. Ik heb er een melding van gemaakt daar kwam een rechtzaak van en die heb ik uiteindelijk wel gewonnen.

Het ergste uit die tijd is dat ik gewoon niet heb kunnen genieten van de zwangerschap. Ik heb maanden zonder geld gezeten enz.

Wat ik wil zeggen is dat je als je contract afloopt binnen 10 weken voordat je moet gaan bevallen heb je gewoon recht op betaald verlof. Dus je krijgt tot 10 weken na de bevallig gewoon doorbetaald. Daarna heb je recht op een uitkering. Die is afhankelijk van je loon daar 70% van en de duur van de uitkering is weer afhankelijk van het aantal jaren dat je gewerkt hebt. Maar bij de meeste mensen is dat minimaal een half jaar. Dus dat betekent dat je na je bevalling nog een maand of 8 (mimimaal)   hebt om een andere baan te zoeken.

Het enige wat ik je kan zeggen is probeer er het positief in te zien. De meeste moeders willen direct na de bevalling het liefst bij de baby zijn. Daar zul jij dus in ieder geval ruim de tijd voor krijgen.

Wat ik je wel wil aanraden is vraag die uikering optijd aan. Ik heb erg lang op mijn geld moeten wachten omdat mijn werkgever alles niet goed had doorgegeven. Controleer alles goed door achter de rug van de werkgever alles nog een goed te checken. En zeker niet de werknemers van het gak gelijk op  hun woord geloven want ik heb wel 20 verschillende verhalen gehoord.

Het klinkt wat negatief maar het is voor jezelf en je gezin dat je het doet.

Voor de rest kan ik alleen maar zeggen dat ik me ook ziek zou melden als ik   het niet meer zou zien zitten. Als je daadwerkelijk ziek bent dan heb je daar gewoon recht op..

In ieder geval sterkte.
Groeten Nova

ZIEK MELDEN!!!!!!!
Noem een reden waarom je dat niet zou doen?
Ivy

Hoi dames,

Idd, ziek melden.......Waarom zou ik het niet doen?? Hele goeie vraag. Zeker na wat er vanmorgen is gebeurd.

Hij is echt als een bezetene tegen me tekeer gegaan. Echt schreeuwen als een speenvarken!! Met opmerkingen zoals: "Het is je eigen schuld." en "Jij hebt je niet aan de afspraak gehouden".

Goed......... Best triest als je 56 jaar bent en zo reageerd. Idd, toen ik vorig jaar april hier solliciteerde was de vraag, heb je een vriend, wil je kinderen? Het antwoord op de eerste vraag was nee, en op de tweede vraag, ja, ooit wel.

Dat het zo zou lopen had ik ook niet verwacht, ben nogal vrij onverwacht zwanger geworden. Maar goed, ik hoor daar niet op afgerekend te worden als je het mij vraagt.

Hij zei dus ook, dat gewoon mijn contract niet verlengd word, precies zoals ik al gedacht had. Ik kan nooit hard maken dat het vanwege de zwangerschap is. Ben echt in staat om op dit moment de deur uit te lopen en niet meer terug te komen. Weet alleen niet zo goed wat ik daar mee opschiet. Ben er inmiddels achter dat het echt een gemene man is en ik zal er een hoop gezeik en problemen mee krijgen als ik me ziek ga melden. Ik weet niet of ik op al die ellende zit te wachten.

Groet
Reva
P.S. bedankt dat jullie dit allemaal aanhoren en me bijstaan!

Terug
Bovenaan