Ik kan er niet meer tegen!

Wat je bij je sollicitatie hebt gezegd was toen waar, maar hij heeft geen recht om te oordelen over je prive situatie nu, het is gewoon een ouwe knorrige zeikerd geworden die waarschijnlijk thuis niets te vertellen heeft.

Ik zou vandaag nog in de ziektewet gaan, ik weet niet of je dan gewoon naar PZ kan bellen ofzo, maar ik zou gewoon melden dat je voorlopig even niet komt en dat je ook niet weet hoe lang het gaat duren, in die tussentijd kan jij je gaan informeren bij CWI en UWV, en heb je misschien ook een wat relaxer weekend, anders zit je jezelf alleen maar op te fokken en dat is niet gezellig toch  .
Nou meid heel veel succes en laat even weten wat je gaat doen....
Toch een fijn weekend voor jou en je mannetje hoop ik......

Liefs, Angel

Hoezo "jij hebt je niet aan de afspraak gehouden" Had je dan afgesproken met hem niet zwanger te zullen worden voor een contractverlenging, lijkt me niet. En al had je dat wel, zo'n afspraak mag wettelijk gezien helemaal niet. Sterker nog hij had tijdens jouw sollicitatie NIET mogen vragen of je een vriend hebt of dat je kinderen wil krijgen.

Dat was al onbeschoft.

Begin maar met het aanleggen van een dossier van deze gesprekken en uitspraken, wie weet heb je ze nog nodig, want ik krijg heel stiekem het gevoel dat deze man het ook niet netjes gaat afhandelen richting het UWV. Helaas meid, dek jezelf maar vast in. Vraag een gesprek aan met een bedrijfsarts en/of het UWV.

Heel veel sterkte meid.

Miep

Hai Reva,

Ik heb al vaker op het Forum de meiden erop attent proberen te maken dat je als zwangere vrouw nog tseeds dezelfde recht hebt als elk ander.
Wat jouw baas je probeert te flikken is in strijd met de wet. Ten eerste heeft hij je tijdens je sollicitatie al impertinente vragen gesteld. aar had je nooit antwoord op hoeven geven. Ten tweede hij wil je contract niet verlengen omda je zwanger bent. 2 dingen die beiden absoluut niet kunnen. Als ik jouw was zal ik hem proberen via een mailtje of wat da ook proberen uit te lokken om op schrift te stellen waarom hij je contract niet wil verlengen. Hiermee stap je dan vervolgens aar de commissie gelijke behandeling. Deze procedure is gratis. Ook voldoende mondelingen uitspraken kunnen de CGB als in strijd met het recht op gelijke behandeling zien. Met de uitspraak van de CGB kan e vervolgens naar de rechter stappen als je baas zich niet aan de uitspraak houdt. Maar dit gebeurt vrijwel nooit, de CGB is een veel te gerespecteerde instellid daarvoor.
Ik zou ze gewoon eens even bellen als ik jou was. Het scheelt ook dat je je verhaal even kwijt kan en wellicht hebben ze nog een goed adviesvoor je. org dat je ze het hele verhaal vertelt.
www.cgb.nl. 030-8883888 spreekuur tussen 14.00 en 16.00. Op de site staan tevens een hoop zaken van zwangere vrouwen die zijn ontslagen of waarvan contracten niet zijn verlengd. Het is echt de moeite waard om er een beetje doorheen te snuffelen en te zien of je wat kan doen.

groetjes,
Wietske

jouw - w natuurlijk en oei ik baal ervan als ik zoveel typfouten maak!

Hoi Wietske,

Bedankt voor de tip. CGB kende ik nog niet. En de typefouten vergeef ik je wel hoor. Heb natuurlijk de afgelopen 2 maanden de nodige informatie ingewonnen en ik weet ook wel dat het in strijd is met de wet.

Maar eerlijk gezegd, ik wil hier ook gewoon niet meer werken!! Heb er heel de middag over na zitten denken (ja, ik zit nog steeds op m'n werk) Heb al heel de middag een zere buik en het liefste zou ik die man  uit het raam gooien!!  Maar ik heb besloten om er werk van te maken. Dus ik heb de tip van een dossier aanleggen ook al ten harte genomen. (Toch wel handig dat je niets te doen heb op je werk). Niet om hier te kunnen blijven werken, is inmiddels ook wel onmogelijk geworden aangezien dat we maar met z'n vieren op kantoor zitten, maar ik wil toch kijken of ik afgekocht kan worden ofzo. Een volledig jaarsalaris lijkt me wel leuk!! haha wie weet wat ik eruit kan slepen.

Zijn er misschien nog meer dames met deze ervaringen?

Groet
Reva

Hallo Reva,

Zoals ik al eerder heb geschreven heb ik het allemaal meegemaakt. Van het anti discriminatie bureau tot aan de CGB.

Het probleem is dat je het wel gaat moeten kunnen bewijzen. Je zult er echt alles voor uit de kast moeten trekken. Het is echt geen gemakkelijke weg om te gaan. Meestal is het wel zo dat als je in ieder geval er een melding van maakt er al heel veel mensen geholpen kunnen worden in de toekomst.

Het is namelijk zo dat als er nog nooit eerder een klacht tegen hem is ingediend het heel moeilijk te bewijzen is. Daarentegen is het wel zo dat als niemand een klacht in dient gaat hij dit kunnen blijven flikken bij iedere zwangere vrouw.

Dus als je er goed over na hebt gedacht en je wil het door zetten raad ik je aan om eens contact op te nemen met het CGB en dan kun je altijd nog kijken of je er verder mee wil gaan.

Sterkte groeten Nova

Hoi Reva,

Helaas hoor je bij de grote groep vrouwen die gewoon op straat worden gezet omdat ze zwanger zijn. Echt zo oneerlijk.... vrouwen moeten toch meer werken en aan het werk blijven?? Nou dan moeten ze eens bij de werkgevers beginnen!

Maar goed...

Ik wil je heel veel sterkte toewensen en hoop dat je ondanks alles ook nog kunt genieten van je zwangerschap.

Groetjes Roseliek (zwanger-worden-forum)

Hoi Reva, ik weet niet zo goed wat ik hier op moet antwoorden, want ik heb hier totaal geen ervaring mee, maar ik wilde je even sterkte wensen! Wat afschuwelijk  dat je zwangerschap zo begonnen is!
Inderdaad zou ik ook zeggen: ziek melden, maar ik kan me voorstellen dat je dat ook moeilijk vindt. 'Zulke reacties zijn echt niet normaal hoor!!!
Heel veel sterkte en laat je zwangerschap hier verder alsjeblieft niet door verpesten!!! Laat ze maar mooi in de **** zakken! Je hoort hier inderdaad van te genieten en op deze manier is er weinig lol aan kan ik me voorstellen!
Groetjes Cindy

Terug
Bovenaan