ik kan niet echt genieten

Snap je onzekerheid wel ik heb tot week 21 getwijfeld of de kleine wel leefde. Nu ben ik 31 weken en heb ik nog wel eens een onzeker moment. Dit is voor mij de eerste dus alles is nieuw en eng.
Zoals mijn vriend altijd tegen mij zegt komt wel goed:D
 
Meid, heel herkenbaar hoor. Het is zo spannend! Maar bedenk dat de kans dat het nu wel goed gaat veel groter is dan dat het weer fout zou gaan. Makkelijker gezegd dan gedaan. Soms kun je gewoon bijna in paniek raken van angst. Schrijf het van je af! Kies een moment op de dag dat je jezelf 10 minuten gunt om te piekeren in een schriftje. Pieker tot in het oneindige, ergste scenario's ooit. En na die 10 minuten doe je het boekje dicht en probeer je piekergedachten uit te stellen, jezelf constant af te leiden tot je de volgende dag weer mag. Geloof me, het werkt!

Zelf zou ik er niet voor kiezen om zo vroeg een echo te hebben. Stel dat je iets korter zwanger bent dan je nu denkt, dan zie je niks en wordt je daar weer heel erg onzeker door. Bij ons mag je gewoon niet voor 9 weken komen, ook al heb je een miskraam gehad. Wel met bloedverlies uiteraard maar zolang alles gaat zoals het hoort en er geen reden is krijg je gewoon geen vroege echo, ook niet als jij je onzeker voelt. Puur omdat het vaak niet duidelijk is zo vroeg. Ik zou dus voor het eerst met 9 weken gaan, dan weet je zeker dat je iets ziet. Misschien nu niet te overzien maar als je met 6 weken niets ziet, maakt het je dan niet extra onzeker?? En daarna kan het ook nog mis gaan natuurlijk, zekerheid heb je nooit! Probeer dat dus over te geven en niet door vroege echo's onder controle te krijgen, want die kunnen je soms meer onzeker dan zeker maken. Er zijn zoveel vrouwen die naar huis worden gestuurd in onzekerheid en die 2 weken later wel een mooie echo hebben. Ik zou mezelf dat niet aan willen doen.
Maar ik wil natuurlijk mijn mening niet opdringen, als je liever wel gaat... volg je gevoel en waar jij je goed bij voelt. Maar ik wilde je ook even de andere kant laten zien.

AFLEIDING is het sleutelwoord. Ga niet zitten kniezen wanneer je piekeringen weer voelt opkomen maar ga iets doen. Een hobby (ook al heb je geen zin), huis poetsen... als je maar niet kunt nadenken.

sterkte!
 
Terug
Bovenaan