Ik krijg het heen en weer van het CB!!!

A

Anoniem

Guest

Geplaatst: Do jun 21, 2007 10:14      Onderwerp: algehele vleeskeuring

Hallo dames!  

B'Elanna is nu  72 cm en 8.780 gram schoon aan de haak.

Ik kreeg dus een nieuwe verpleegkundige en wat een k*twijf was dat nu weer zeg!  
 sorry dat ik het zeg....
Maar wat een Toos, heb ik eindelijk een redelijk contakt (woorden verleden keer
 met de arts uitgesproken) begint zij nu ook al!

Haar schedel-omtrek vond ze wat aan de kleine kant (duhhhh, wisten we al)  
Ik heb ook geen groot hoofd, en ze moet niet zeiken, ze zit 'gewoon' op haar eigen
 groeilijn (zei de arts verleden keer)
Ze vond het ook niet denderend gaan met  haar eetpatroon....
B'Elanna eet geen fruit (lust ze niet) met hier en daar een uitzondering, soms een
aardbei, en heel af en toe die appelmoes achtige prut, maar daar gaan er hooguit
 4 happen van naar binnen.

Tja, en dan die stukjes he?? ik moest het toch elke dag proberen.
Ze kan echt mijn rug op, gisteren ging ze ook over d'r nek van een 8 maanden potje
(met mais) sommige gaan er qua structuur in, en sommige niet. Het zij zo...
en als ze 16 is eet ze echt geen 6 maanden potje meer.
Ook de thee/diksap moetst ik laten staan, en water geven...
jajaja.... ze kan het leuk vertellen, maar B'Elanna maakt van haar mond een mooie waterfontijn als ze dat krijgt

Wat me ook stoort, is dat ze voor de rest niets vroeg of ze al wat deed, en wat dan,
geen spelletjes spelen, niet oppakken... helemaal niets!!
Het is dat ik zelf zei dat ze al staat, anders had ze dat ook niet geweten.
Ze heeft heel dat kind niet eens bekeken of aangeraakt....
Nou kan ik veel van die arts zeggen; maar die deed/checkte tenminste nog.
(en aandacht geven)

En toen vroeg ze of ik nog vragen had; ze was hoogst verbaasd dat ik dat niet had..
en als ik het wel had gehad, had ik dat toch niet bij haar gedaan

Zo.... ik moest even mijn gal spuwen... en ben het kwijt
groetjes Debby mv B'Elanna

ps; Hoe staan jullie t.o je cb? ik weet dat niet alle cb's (gelukkig) hetzelfde zijn.
maar wat zijn jullie ervaringen? positief? negatief?

Tsjonge zeg! Wat een toestand!
Het probleem is gewoon dat die mensen je kindje 10 minuten per maand zien en jij elke dag! En dan maar denken dat ze het allemaal weten...pfff...
Laat maar gewoon praten...
Ik vind ze ook veel te veel gericht op eten...
Hallo er is meer...ontwikkeling/groei enz.
Ik moet vaniddag weer, ben benieuwd!

Hoi Debby,

Wij hebben geluk met het cb. Ze zijn zo ontzettend relaxt en geven echt richtlijnen en laten je als ouder heel erg in je waarde. Ze stimuleren je heer erg om op je gevoel af te gaan. En zo moet het ook zijn lijkt me.
Het is toch van de zotte dat je als moeder met een rot gevoel de deur uit loopt terwijl je het hartstikke goed doet met je kindje?!?

Enniehoe, wat ik zo ontzettend raar vind is dat ik hier meermaals totaal verschillende verhalen lees van het cb... Dat klopt toch van geen kanten?

Verders hebben we hier allemaal de foto's gezien van die donderse dochter van jou (want volgens mij heb jij een dame met een willetje) en de verhalen gelezen over hoe klein ze was bij de geboorte dus het lijkt me dat je behoorlijk trots kan zijn. En dat fruit en die potjes... Bij die dametjes (en heertjes) kan binnen een maand alles veranderd zijn toch?

Groetjes, KT

hey memmies!!!

Gelukkig hebben wij een nieuwe verpleegkundige want die andere kon ik wel sxhieten!
Anniek lacht altijd naar iedereen en dus ook naar de vk! Zei ze : Nu je zo lief naar me hebt gelachen heb je je prikjes wel verdiend! Wie zegt dat nou? (Ik kan wel janken als Anniek een prikkie moet...) grrrrrrrrrrr.... Die we nu hebben is trouwens wel heel leuk!!

x mem van anniek

Hoi Debby,
Laat ze lekker lullen daar! B'Elana doet het toch hardstikke goed en daar gaat het om. Maar ik kan goed begrijpen dat je soms een klein beetje () geïrriteerd raakt, na zo'n bezoek.
Bij ons op het cb zijn ze ook niet moeilijk. Chloë zit met haar lengte ruim onder het gemiddelde, maar dan zeggen ze alleen maar; "Ach, je bent zelf ook niet groot."
Wat het eten betreft, moet ik eerlijk zeggen dat ik dan niet met het cb bespreek. Misschien ook wel omdat het mijn tweede is. Ik doe toch wel wat ik denk dat goed is.
En als ik echt dringende vragen heb mbt het eten bel ik de zorglijn. Daar krijg je een voedingsdeskundige aan de lijn, zodat ik zeker weet dat ik iemand spreek die er verstand van heeft.
Ik roep op het cb dat het allemaal prima gaat en dat ik geen vragen heb en dan laten ze me wel met rust.
Ach, hoe ouder ze wordt, hoe minder je er naar toe hoeft!
Groetjes Sil

wij hebben hartstikke veel geluk. leuke verpleegkundige en leuke arts. Linsey is vrij vlot met dingen doen en een hele makkelijke eter. eet alles wat ze krijgt meteen op. op het cb hebben ze zo van als ze het zelf doet leet maar lekker doen. In het begin kon ik de arts ook wel schieten maar dat is nu echt niet meer.

groetjes danielle

wij hebben oojk zo'n   muts die zelf geenkinderen heeft en denkt dat ze alles beter weet
de eerste keer toen ik ging was Ruben te licht de tweede keer te zwaar ik dacht dat het dan om een pond zou gaan maar hij was 200 gr te zwaar gezien de richtlijnen
nou sorry dat neem ik dus niet serieus
ik moet vandaag weer ga eigenlijk alleen om te meten en wegen en de rest gaat bij mij het linker oor in en het rechter weer uit
groetjes ineke

hoi,

Tja, mijn bedoeling is ook altijd het ene oor in het andere uit...
Maar ja als je zelf ook al met een depressie zit, maakt het er zeker niet makkelijker op.
Dan krijgt zo een muts er toch weer vat op he??

Maar de volgende keer, laat ik dit zeker weten... en spuw ik mijn gal, of zij er nu zit of een ander.. maakt mij niet uit.
En anders WIL ik haar niet meer. Dan zorgen ze er maar voor dat ik op een ander tijdstip kom, waanneer de lieve verpleegkundige zit.
Ik kan me er nu nog  om maken!!

Groetjes Debby mv B'Elanna

Terug
Bovenaan