Ik krijg het heen en weer van het CB!!!

Ik moet maandag weer naar het cb! ben benieuwd hoeveel ze is bijgekomen, dat vind ik altijd wel leuk om te weten!
Hier valt het cb wel mee, maar ook hier geven ze af en toe adviezen en zeggen ze dat ik bepaalde dingen moet gaan doen waarvan ik denk ????? waar slaaaaat dat op! En dan doe ik het dus ook echt niet! Het is mijn kind en ik doe wat ik het beste voor haar vind!
Ben benieuwd, vorige keer MOESTEN we echt stukjes gaan geven (brood, fruit, aardappel!) maar dat hebben we niet gedaan. Snap het zowiezo niet, ze was toen 6 mnd en mijn moeder heeft een gluten allergie, dus mijn dochtertje mag helemaal nog geen brood!
En   we MOESTEN haar ook uit een open beker laten drinken (met 6 mnd!!), hebben we ook niet gedaan! En absoluut geen tuitbeker aanschaffen.....dat hebben we nou net wel gedaan! Hahahaha! Hoezo eigenwijs?
Och ja, ik zie het maandag wel! Het ligt er inderdaad ook heel erg aan wie er zit op dat moment, de 1 is heel makkelijk en de ander kan weer heel moeilijk doen!

zo wat een verhaal, fijn dat je het hier kwijt kunt!

ben dus ook gisteren weer naar CB geweest
en ze vroegen hoe ik het vond gaan en toen hebben gezegd dat we zorg erg minimaal vonden.

bij ons wordt inderdaad alleen gewogen en gemeten en gevraagd of je vragen hebt

die hebben we eigenlijk nooit

alleen als we thuis zijn haha

dus heb ik gezegd dat we meer informatie willen hebben
ik vind ook dat er te weinig wordt gekeken naar de ontwikkeling van mijn kind
ik vind eigenlijk dat zij een heleboel vragen zouden moeten stellen

hoe gaat het
is hij ziekk geweest
kan hij al rollen
hoe gaat het met eten wat krijgt hij
enz enz.

dus fijn dat we het hebben aangegeven en dat ze er rekening mee houden

ik vind ook dat sommige van het CB een oordeel hebben ipv van tips en advies te geven niet dat ik dit zelf ondervind maar dat hoor ik zoal in mijn omgeving

groetjes

Je moet jezelf er maar niet zo druk om maken (weet ik, makkelijker gezegt dan gedaan). Als jullie vinden dat je dochter het goed doet, dan is het toch ook goed?

Bij ons op het cb kunnen ze er ook wat van. Even een voorbeeldje. Dean kreeg met 4 maanden al een beetje fruit. Toen ik bij het cb kwam zei de verpleegkundige: "hij krijgt nog geen fruit hè?" "Ja we hebben een paar hapjes geprobeerd", antwoorde ik, waarop zij weer zei: "maar ik had nog niet gezegt dat je dat mocht doen hè." Ik sprong zowat uit m'n vel.  Ik zei dat dat ook niet nodig was. Ze begreep wel dat ik daar absoluut niet van gedient was en sindsdien is ze poeslief. De arts daarentegen doet gewoon z'n werk, kijkt naar Dean en naar z'n ontwikkeling. Dean woog met 8 mnd 10,6 kg en zit precies op de bovenste lijn. Toch krijg ik daar geen commentaar over. Hij was 72,5 cm en z'n hoofdomtrek was ruim 47 cm.

Ach, ik trek me er maar niet zoveel van aan, het is niet dat ik ze nodig heb. Ben gelukkig ook niet zo'n onzeker typje. Als je niet zo prettig in je vel zit kan ik me voorstellen dat het indruk op je maakt.

Groetjes,
Nelly.

Hier gelukkig een leuk CB!! Zijn erg positief ingesteld, gelukkig maar.
Je moet er niet heen he, je zou ook alleen voor de inentingen kunnen gaan.

Terug
Bovenaan