Ik maak er geen probleem van maar toch.....

Mijn dochter van 15 mnd heeft al heel een geschiedenis met eten. Vanaf haar geboorte eet ze al heel veel minder als menig ander kindje van de zelfde leeftijd. Nu is het de afgelopen 2 wk zo erg dat ze eigenlijk alleen maar of 1/4 deel van een eierkoek eet of een klein ontbijtkoekje eet per dag. Ik heb ook een ouder zoontje dus ik weet dat je er geen probleem van moet maken... Maar toch begint het een beetje aan me te "vreten". Ik maak het allemaal heel gezellig en heb alles geprobeerd. Ze eet veel en veel minder (zoals ik al gezegd heb). Dat heeft ze altijd al gedaan. Ze heeft ook tot 9 mnd. hevig gespuugd en overgegeven. Begrijp me niet verkeerd ik kan me er best zorgen over maken maar wat ik eigenlijk wil weten is of er nog meer papa's en mama's zijn die dit herkennen????

Ik ben erg benieuwd...
 
Zoweinig hebben mijn dochters nooit gegeten. Groeit ze nog? Valt ze niet af? Anders zou een bezoekje aan een kinderarts misschien wel nodig zijn.
 
Meid ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Ik zou ook naar de huisarts gaan en me door laten verwijzen. En hou haar gewicht goed in de gaten. Stilstaan mag nog maar afvallen niet.... let er goed op! Drinkt ze wel genoeg? Geef haar dan een extra fles pap! dan krijgt ze toch meer voeding!
 
pfff, nee dat is idd niet veel! Ik heb er zelf (in die mate) geen ervaring mee, maar ik weet wel dat mn neefje van nu 3,5 jaar ook altijd zo weinig at. Behalve chocolade dan, dat ging er altijd in. Maar verder at hij misschien 1 hap brood en 2 happen avondeten. Hij was ook altijd een klein mannetje.

En nu sinds een paar maanden eet hij ineens wel brood, en af en toe ook aardig wat avondeten! Hij groeit ineens ook ontzettend snel!

Verder is het wel een gezond mannetje. Niet vaak verkouden ofzo......
 
Hier ook zo'n dame die een dag door lijkt te kunnen komen op een appelschilletje en een stukje kaas.

Ik heb geleerd het los te laten. Van de stress ging ik alleen maar zelf teveel eten...
 
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben blij te weten dat wij niet de enige zijn met dit probleempje. Ze blijft eigenlijk een beetje stilstaan qua gewicht. En qua lengte is ze 1 cm groter geworden in een 4 mnd. tijd. Dus op zich valt het mee. Ik moet wel zeggen dat ze gisteravond ineens spinazie/aardappel en visstick heeft gegeten (ze heeft zelf gegeten)..... We waren stom verbaasd en hebben er niks van gezegd. Toen ze zei "op" (dus dat ze niet meer wilde) hebben we voor haar geklapt. Wat een geweldig moment. hahahaha Maar goed. Ze eet iets meer maar daar is dan ook alles gezegd. Ik hou haar goed in de gaten hoor. Tis m'n moppie maar weet wel dat ze wil eten maar dat ze snel vol zit. Ik leg me er ook bij neer. Had ik al gedaan tot ze dus echt alle dingen mee ging eten. Toen begon dat proces weer opnieuw.

Maar dames bedankt voor jullie reacties. Het is fijn te lezen.
 
Terug
Bovenaan