Ik maak me toch wel zorgen.

Al die grotere hoofdomtrekken, en dan de hoofdomtrek van Joëlla die is maar 40 cm met bijna 6 maanden.
Een maand daar voor was het maar 39,5 cm.
Haar fontanel is gesloten.
Echt volgens mij groeit het niet goed.
Heb net zitten google, en word er helemaal down van wat ik nu allemaal   voor informatie op me bord krijg.
Over te kleine hoofden gevolg ontwikkelings achterstand en bla bla bla bla.
Het CB zei al als de volgende keer haar hoofdomtrek weer iets gezakt is moeten we weer foto's maken.

Zijn er nog meer kindjes met kleine hoofdomtrekken met deze leeftijd, of gehad??
Ik voel me zo alleen hier door, en een uitzondering.
Ik zit hier al best lang mee.
Ik herkende namelijk wel iets terug uit de informatie van de symptonen van een te kleine hoofdomtrek, en dat was overstrekken van de spieren.
Joëlla strekt echt heel vaak haar benen, ook als je haar onder haar oksels in de lucht houd.
Dan hoor je toch je benen op te trekken??

Oja Joëlla slaapt ook veel overdag en s'nachts is toch ook raar??

Groetjes Sabina Mama van Joëlla.

op internet vind je veelal de negatieve verhalen omdat er nou eenmaal weinig reden is een ‘gewoon’ verhaal te noteren...
Ben je ha en vraag die je door te verwijzen naar een kinderarts. Of is die volgende keer Cb al bijna? Weet je, volgens mij kan je gewoon het Cb bellen en zeggen dat je naar aanleiding van wat ze gezegt hebben bezorgt bent. Ga je toch nu weer meten, daar.
Jeetje, ik begrijp je bezorgtheid wel maar ga je niet zitten opvreten thuis, bel het Cb of je arts gewoon.

Sterkte

...maar dan zonder spelfouten:

Op internet vind je veelal de negatieve verhalen omdat er nou eenmaal weinig reden is een ‘gewoon’ verhaal te noteren...
Bel je ha en vraag die je door te verwijzen naar een kinderarts. Of is die volgende keer Cb al bijna? Weet je, volgens mij kan je gewoon het Cb bellen en zeggen dat je naar aanleiding van wat ze gezegd hebben bezorgt bent. Ga je toch nu weer meten, daar.
Jeetje, ik begrijp je bezorgdheid wel maar ga je niet zitten opvreten thuis, bel het Cb of je arts gewoon.

Sterkte

Laat je niet gek maken door wat er op internet te vinden is hoor! Meestal is het minder erg dan je denkt.
Maar bezorgd zijn is ook niet iets wat je uit moet schakelen. Dus ga (zonder teveel spanning) er even mee naar het cb, en vraag of er getest kan worden enzo.
Sterkte ermee.
Liefs Phira

Geen paniek joh!

Ieder kindje is anders. Vergelijken heeft geen zin, zeker niet tussen jongens en meisjes want jongens zijn nou eenmaal vaak wat steviger. Als je de groeicurves van het cb bekijkt dan zie je een heel groot stuk groen gekleurd. Als je dochter een groeilijn heeft in dat groene gebied en die lijn heeft ongeveer dezelfde helling dan is het gewoon goed. Er zijn altijd kindjes die groter zijn en er zijn altijd kindjes die kleiner zijn. Te vroeg geboren kindjes zitten vaak zelfs nog onder dat groene  gebied. Ook dat kan, zolang er een stijgende lijn is, is het  goed. Bel je cb, of ga naar het inloopspreekuur deze week en laat je gerust  stellen. En onthoudt dat elk kind anders is en dat vergelijken geen zin heeft!  

da77

Als ik iets niet zou vertrouwen zou ik gelijk mijn huisarts bellen.
Dus dat zou ik je ook aanraden om dat te doen, en als het bij je huisarts goed is hoef je je ook geen zorgen meer te maken. Want niets is erger dan over je kind inzitten.
En misschien is het wel helemaal niet nodig.

Nou meis
Heel veel sterkte en waarschijnlijk loopt het allemaal wel los.

Liefs Ilse

Doe internet de deur uit! Nee natuurlijk niet. Maar inderdaad van alle verhalen op internet wordt je niet vrolijk. Zoals anderen ook al geopperd hebben, ga naar je ha als je het niet vertrouwd.

Maar hoe dan ook Sterkte!

Begin februari is er al een foto van haar hoofdje gemaakt.
De HA vertrouwde het niet wegens de gesloten fontanel.
Op de foto was te zien, dat de kroonnaden nog open waren.
Voor de rest is er geen aandacht meer aan geschonken.
Ze zeggen nu als het hoofdje maar goed blijft groeien, ik vind dus van niet.
Het CB daar in tegen gaven aan dat het nu nog niet zorgelijk was.
Het Cb wist niet eens dat er een foto van Joëlla haar hoofdje was gemaakt.
Het gaat allemaal wel lekker langs elkaar heen.
Ik wil het Cb er niet meer mee lastig vallen, want ik kreeg 1 /12 maand terug te horen: Je komt toch hoop ik niet voor die fontanel hé, werd me gezegd.
Terwijl ik gewoon voor het wegen kwam.
Dus je ziet het al ze vinden die fontanel niet belangrijk, en vinden waarschijnlijk een grote zeur!!!! want ik mocht er niks over zeggen, en vragen.
Ik kreeg ook te horen, dat ik zo veel vragen stelde tijdens de consulten.
Nou toen brak me klomp kom op zeg het is wel me kind waar we het over hebben, dtelletje hypocrieten, sorry hoor.
Met andere woorden moest gewoon me mond houden, en naar hun lul koek verhalen gaan zitten luisteren.

Dus daarom ga ik liever met suks dingen niet meer naar het CB.
Pffff weer me energie verspilt aan hun.
Ik hoop dat julie me situatie een beetje begrijpen nu.
Ik weet gewoon ff niet meer wat ik hier mee aan moet.

Groetjes Sabina Mama van Joëlla.

Terug
Bovenaan