Ik maak me toch wel zorgen.

Vervelend he, zo'n CB. Nogmaals als je het niet vertrouwd gewoon terug naar de Huisarts en evt een doorverwijzing naar de kinderarts vragen.

Het enige wat wij hier kunnen doen is een luisterend oor bieden en je steunen. Het is logisch dat je je zorgen maakt maar blijf er niet mee rond lopen en hecht vooral niet teveel waarde aan wat er op internet staat.

Annemieke

hoi hoi,

Ik heb net op hoeveel wegen jullie kindjes gereageerd, maar zal het hier ook nog even doen, mijn zoontje heeft ook een hoofdomtrek van 40,6 cm en is 5 maanden en 3 weken.
6,5 week geleden was het 39,5 cm  en 5 weken daarvoor 39 cm, kortom ook niet veel gegroeid....
Tege mij waren ze heel nuchter, hoort gewoon bij zijn bouw,hij zit op de onderste lijn op de curve, maar zolang hij die blijft volgen is er niks aan de hand.Ik heb ook een klein hoofd (niet opvallend klein hoor haha)
Ze zei dat als er iets mis is je dat vaak wel merkt doordat een kind niet zo alert reageerd, volgt enz.dus maak je niet gelijk zorgen, ik snap je heel goed, ik had het zelf ook even, maar ze zei als het hoofd nu ineens heel hard groeit of ineens een enorme dip maakt in de curve, dan moet er een foto gemaakt worden.

Ook ik had een waslijst aan vragen, voornamelijk over voeding dan en ze hebben op mijn bureau alle tijd en geven heel geduldig antwoord, dus probeer het je niet aan te trekken hoe ze op je reageren, dat ligt aan hun, niet aan jou.
En stel anders je vragen maar hier, dan kunnen wij die weer op onze cb's stellen haha

liefs leetje 1981

Hai Sabina,

Wil eigenlijk maar één ding zeggen: ga alsjeblieft naar de huisarts en vraag of hij je doorstuurt naar een kinderarts als je twijfels hebt.
Ik heb hier totaal geen ervaring mee maar iets zegt mij dat je een 'moeder' gevoel niet kan en mag negeren.
Als je je er niet lekker onder voelt, ga je naar de huisarts. Beter 10x te veel, dan 1x te weinig.
Waarschijnlijk is er niks aan de hand maar zolang jij je er niet lekker onder voelt moet je zekerheid hebben en dat krijg je alleen van de huisarts of kinderarts.
Dus ik zou zeggen, lekker actie ondernemen en zorgen dat je twijfels en angst weggenomen worden.

Groetjes Fennie

P.s. niet naar het CB gaan, gewoon naar de huisarts!

Terug
Bovenaan