Ik maak mezelf gek...

A

Anoniem

Guest
Oké ik weet dat ik mezelf compleet gek aan het maken ben maar ik heb het vermoeden dat ik zwanger ben.. en mijn vriend denkt het ook. Ik heb last van de volgende kwaaltjes:

*wisselende stemmingen (heb vorige week 2 dagen zitten janken om een tv-serie die afliep )
*hele dag door misselijk gevoel, maar ik moet niet overgeven.. gewoon een aanwezig gevoel
*hele dag oprispingen (begint al als ik wakker word), maar geen zuur
*'s ochtends verstopte neus
*raar drukkend/pijnlijk gevoel op mijn onderbuik wat ik nog nooit heb gehad, is ook helemaal hard
*vrijwel geen eetlust (al gaat chocola er altijd wel prima in)
*extreem gevoelige tepels die ook groter lijken, echter in mijn borsten zie ik niet veel verschil (mijn vriend wel)

Voor de meeste dingen is natuurlijk ook wel een andere verklaring te geven. Een verstopte neus kan ook van het weer komen, ik heb wel vaker wisselende stemmingen etc. Toch voelt het anders. Moet wel zeggen dat ik ook extreem op mijn lichaam let. Misschien dat je dat normaal niet doet en je deze verschijnselen ook wel hebt maar er op dat moment geen aandacht aan schenkt... Time will tell!

Liefs, Aurora

Hoi Aurora!

Nu zal ik ook eens reageren op een berichtje van jou. Ik kom sinds een paar weken op dit forum, vind het erg leuk, leerzaam en meevlevend, en heb jouw naam al regelmatig zien staan. Je bent een trouwe bezoekster hè?!
Was jij al niet langere tijd bezig om zwanger te worden?
Ik zie zoveel namen, weet het niet van iedereen uit mijn hoofd hoor.

Je 'klachten', als ik het even zo mag noemen, lijken inderdaad wel veel op zwangerschapklachten. Wanneer is je nod?
Om die verstopte neus van je moest ik wel even lachen. Dat herken ik nu ook heel goed (2e zwangerschap), kan het van mijn eerste zwangerschap helemaal niet herinneren. Nog voordat ik wist dat ik zwanger ben, had ik dat dus al telkens. Mijn man is zelfs een keer om 5 uur (ipv 6 uur) zijn bed uitgegaan, hij kon niet slapen, want.....ik lag zo te snurken!!hahaha, dat is nog nooit gebeurd.

Ik hoop voor je dat het raak is, wie weet spreken we elkaar dan verder op het juni forum, als dat er is.

Succes met afwachten, want dat vergt altijd weer veel geduld hè?!

Groetjes, Mosy

Hi Mosy, bedankt voor je reactie! Ik ben pas kort bezig zwanger te worden.. dit is pas ronde 2 :) Probeer hier wel regelmatig langs te komen en waar nodig te helpen maar zoveel weet ik er dus ook nog niet van.

Mijn nod is 12/13 oktober (denk ik) al sta ik op de lijst voor 21 oktober omdat mijn eerste cyclus 36 dagen duurde. Dat was na het stoppen met de pil en volgens mij heb ik deze maand mijn eisprong gevoeld en ben ik vanaf die dag verder gaan tellen.

Afwachten vergt inderdaad geduld. Ik heb ontzettend veel respect voor iedereen die al zo lang bezig is!

Hoe lang heb jij erover gedaan om zwanger te worden? Hopelijk zie ik je op het juni forum maar voor nu lijkt me dat een beetje voorbarig.. ;)

Liefs, Aurora

Jeetje Aurora, NOD op 12/13 oktober en dan nu al zoveel kwalen??????

Vind ik persoonlijk erg vroeg hoor.
Wat die kwaaltjes betreft, de maanden dat het niet raak was bij mij voelde ik ook van de kwaaltjes en net de maand dat ik geen enkel kwaaltje had was het raak!

Uit eigen ervaring zeg ik, vaak beelden we ons die kwaaltjes in omdat we ze willen hebben!

Probeer realistisch te blijven, wacht af en doe dan een test, de rest is en blijft giswerk!

Hoi Inge2, ik weet dat het niets hoeft te betekenen maar het houdt je toch bezig.. we zitten hier niet voor niets bijna elke dag. Ben erg realistisch. Dit is gewoon even een uitlaatklep voor velen, zo ook voor mij. Ondertussen wacht ik af (nog maar 5 dagen tot nod hoor) en doe ik wel een test als mijn ongi uitblijft :)

Hoi,

Ik heb de mazzel (bij beide zwangerschappen) dat ik in ronde 2 al zwanger ben.
Weet het sinds vorige week, ga denk ik over een week of 2 maar eens naar de huisarts. Veel kan hij nu toch niet doen. Wel vind ik dit ook een spannende tijd hoor.
Iemand in mijn naaste familie heeft 2 miskramen gehad ( tenslotte gelukkig ook 2 gezonde kinderen op de wereld gezet). Dit houd voor mij toch in dat ik er rekening mee houdt dat het mij ook kan overkomen. (bij de eerste, nu 2,5 jaar ging alles prima) Ik zal blij wezen als ik in november een echo heb gehad en het hartje zie kloppen, kan niet wachten tot het zover is.

Groetjes Mosy

He ronde vriendinnetje,

Ik heb ook zoveel kwaaltjes....
Ontzettend zere tepels. Ik moet a.s. woensdag ongi worden, maar twee weken terug had ik toch een pijn in onderrug en buik. Ik heb ook last van heel veel afscheiding. Soms loopt er ineens een hele plas dik slijm uit.

Ik had je gisteren ook nog mail gestuurd op je hotmail.
(i.v.m. met het verhaal dat ik mijn vriend het huis uit had gezet)

Liefs Yvette.

Zal het raak zijn? Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik hoop het liever niet. Voelt erg dubbel allemaal

Ik lees nu bovenstaand verhaal terug, Komt een beetje arrogant over. Ik zeg helemaal niks over jouw.... (sorrie)
Lieve meid, ik hoop natuurlijk dat het raak is voor je in de tweede ronde. Zou geweldig zijn.

Nou, ik duim mijn vingers krom voor je!

Terug
Bovenaan