ik MOET het gewoon even kwijt.

Hey meiden,

Ik moet dit even kwijt, want het doet me erg veel pijn!
meeste weten dat ik postnatale depressie heb gehad na de geboorte van mijn zoontje inmiddels nu 5 jaar.
1 week na de bevalling moest ik 2x perdag antideprasiva slikken(cymbalta)
paar maanden later 4x perdag.
de bijwerkingen waren gewichts toename, dit is wat bij mijn een hele grote rol heeft gespeld.
ben daardoor 35 kg aan gekomen ben 1m79, hierdoor ging ik me zelf hate en raakte in een andere zware depressie, waaronder zelfmoord gedachte, het werd zo erg dat ik een weekend tot rust moest komen in een soort zieken huis, 1 jaar na dat, mocht ik afbouwen, want me erg beviel, eindelijk van die midicijnen af!
maar het stof heeft schijnbaar 4 jaar nodig voor dat het helemaal uit je lichaam is verdwenen. en nu eindelijk ging het in dec 2011 wat er af en in februari 2012 was er totaal 15 kg eraf, maar omdat ik een enorm kinder wens heb en niet langer kon wachten en mijn vriend ook al 39 is, eind december 40, wilde we er aan beginnen, me vriend zijn eigen er anders er te oud voor vind om nog vader te worden. wat dan ook te begrijpen is, hij ook nog een zoon heeft uit zijn vorrig relatie, die hij niet meer ziet. en het nog zeker jaren duurt voor dat ik op me eigen gewicht terug ben, en dan als ik tot tijd zou wachte, ik zeker weet dat me vriend geen kinderen meer wil. dus had voor mijn gevoel geen ander keus. maar gister ging ik op de weeg schaal staat en zag dat ik weer 4 kg aan gekomen was, waardoor ik moest huilen.
ik zit echt erg mee, en het doet me enorm veel pijn, een pijn die niet te omschrijven is!
ik zie er dan ook enorm tegen op om naar verloskundige tegaan en op de weegschaal te gaan staat!
ik moest dit echt kwijt, omdat ik het van me af moest typen!

liefss suzanne

Lieve Suzanne, ik weet hoe frustrerend kilo's kunnen zijn! Bij mijn zoontje 25 bijgekomen waarvan er maar 10 af zin gegaan!

Houd in gedachte dat je alles over hebt voor het kleine garnaaltjes in je buik. Die kilo's kun je naderhand aan werken. Mrt een beetje inzet moet het lukken. Dit hou ik mezelf ook voor! Niet verdrietig zijn, stress is wel het laatste wat je kunt gebruiken. Komt denk ik ook door de hormonen dat je dit nu zo erg vind!

Het belangrijkste ben jij en je kindje, en als jij je niet lekker voelt doet je kindje dat ook niet!

Liefs en en knuffel.

Kop op Meiss

hallo heppy,

voor de zwangerschap had ik er al heel erg moeite mee, en was zo blij dat er eindelijk 15eraf was. maar kon gewoon niet wachte om zwanger te worden , met angst dat me vriend over paar jaar niet meer wil.

liefss suzanne

Och meid dat is wel heel veel om te behappen. Ik zo dit alles met de verloskundige overleggen. Als ze een goede verloskundige is dan zal ze je hier heel goed bij begeleiden. Ze al dan alleen even op de weegschaal kijken en verder geen preek houden.
Je kunt dit niet alleen aan. Eventueel met een diëtiste een plan optellen die ervaring heeft met zwangere.

Probeer in je achterhoofd te houden datje eerst voor een kindje gaat en dat je dan pas met je gewicht bezig bent. Hoe moeilijk het ook is.

Hier met 177 het laatste jaar door alle miskramen bijna 20 kilo aangekomen. Het gaat er niet af terwijl ik 4 keer per week hardloop ( liep, durf het nu even niet) en aan zumba doe. Het komt echt door de stress. Gelukkig kan ik het een plek geven. Straks als alles goed is gaat het na december er wel af. maar mijn situatie is anders an di van jou.

Schrijf hier maar lekker van je af als je even je ei kwijt moet.

Hé suus,

Joh, wat een verhaal! En wat moeilijk voor je... Ik denk dat het belangrijk is om dit met je vk te delen (niet overal wordt je gewogen). Vriendin van mij worstelde vroeger ook met haar gewicht maar toen het beter ging heeft ze zich nooit meer gewogen. Toen ze zwanger werd heeft ze dat tegen de vk gezegd en tijdens haar controles hoefde ze niet te weten wat ze woog. Je weet niet hoe je eruit komt, maar als je zo'n voorgeschiedenis hebt en zo hard gewerkt hebt om af te vallen kan ik me je doemscenario indenken...

Als je het belangrijk vindt om verantwoord te eten tijdens je zwangerschap kun je ook advies inwinnen van een voedingsconsulente. Je kunt niet beheersen hoeveel je aankomt tijdens een zwangerschap (elk lijf is anders, hormonen enz.), maar je kunt op zo'n manier wel weten dat je lijf, en je kleintje, de goeie dingen binnenkrijgt!

Het is, wat betreft de kilo's, toch een kwestie van loslaten (zeg ik deze dagen ook tegen mezelf...). Je kunt alleen gezond leven, je lijf doet soms raar!

Ik weet niet of je wat hebt aan mijn verhaal, maar ik hoop dat je er goed mee om zult kunnen gaan en met plezier zwanger kunt zijn!

Liefs

Na suus wat vervelend dat je hierdoor niet lekker In je vel zit! Ik ken het gevoel wel, maar je moet dit proberen los te laten!

Zelf ben ik tijdens mijn Eerste zwangerschap 30 kg aangekomen daar moesten er zeker nog 10 (liever meer) kilo's vanaf. Nu ik zwangeren van de tweede was dat het eerste waar ik aan dacht, neee niet weer zoveel aankomen. Ik was zo goed bezig met lijnen dat kan ik nu wel vergeten. Toen ik de huisarts belde om doorgegeven dat ik zwanger ben heb ik mijn 'probleem' voorgelegd Zij gaf aan dat je je zwangerschap kan doen onder begeleiding van een diëtist. Ik ga dit 3mei bespreken met m'n vk en Sta Hier wel voor open. Misschien ook een optie voor jou?

Succes en niet teveel overna denken ;)

Xxxx Sam

Lieve Suzanne,

Gewicht en kilo's een eeuwige oneerlijke strijd. Hier ook heel herkenbaar. Ik sluit me bij de bovenstaande adviezen aan. Bespreek het met de Vk en eventueel met een Dietiste. Probeer het aankomen tijdens de zwangerschap te accepteren en een paar maanden na de bevalling weer doorgaan met lijnen. Ik vind het ook lastig, ben net 25 kilo afgevallen en ben ook bang om aan te komen. Alleen voor de kleine ukkepukken in onze buik is het heel belangrijk dat we gezond en voldoende eten! Probeer je niet te druk te maken en probeer te genieten van je zwangerschap en je buikje welke straks gaat groeien!

Liefs

Lieve Suzanne,

Jeetje meid, wat een verhaal en wat een achtbaan aan emoties en gevoelens! Ik weet niet zo goed of ik je kan helpen of adviseren maar jij een je kindje zijn nu echt het belangrijkste! Als ik jou was zou ik dit gevoel ook met je vk delen want je wordt idd niet meer overal gewogen en tsja.....je word nou eenmaal zwaarder tijdens een zwangerschap maar ik begrijp dat je er erg mee zit. Vind je het moeilijk om het los van elkaar te zien? Praat je nog met iemand over wat er allemaal is gebeurd in het verleden? Misschien een idee om dat met deze situatie ook te doen?

Ik weet wel dat gewichts toename helemaal niet leuk is, ik ben in 2009 geopereerd (was een zware operatie) en heb daardoor vrij lang thuis gezeten en was daardoor ook behoorlijk aangekomen, voelde me zoooo dik en klote, paste mijn kleding niet meer en voelde me totaal niet meer aantrekkelijk voor mijn man. Ik ben toen gaan afvallen en uiteindelijk ben ik 17 kilo afgevallen, jeetje.....wat was ik blij! Maar des te spastischer werd ik als ik op de weegschaal stond. Al was er maar een ons bij dan fliptr ik al, het werd een soort obessie! Waak daarvoor alsjeblieft!

Probeer je te focussen op het leventje wat in je groeit meis, ik wens je sterkte! Kom op!

Lieve knuff Lynn.

Terug
Bovenaan