ik moet plassen!

Minoux heeft nu 1x op het potje geplast (een weekje terug). Wij helemaal trots, maar sindsdien heeft ze het niet meer gedaan. We willen het ook zeker niet pushen.
We zetten haar zo'n 2x per dag op het potje.
Dat vind ze leuk en prima. Ze zegt pssst en klaar en dat is het dan (geen pssst te bekennnen, haha).
Op de grote w.c. wil ze ook graag zitten trouwens.
Ach..het komt wel.

@danielle; zo begon het bij daniel.
Als hij dan ging plassen keek hij naar beneden en weer later ging hij eerst kijken en dan plassen dus hadden we zoiets van heej... hij voelt het blijkbaar dus wel aankomen... dus hebben we potje gekocht en ben ik met vaste tijden bezig gegaan

Daniel geeft hier dus helemaal niets aan van poepen... dat doet ie met alle liefde in zn luiertje.
Hij loopt er gerust mee rond en komt ook niet bij mij om duidelijk te maken dat hij gepoept heeft.
Hihi, bij ons beetje omgekeerde wereld...

Liefs Marina

Poepen doet Renske bijna altijd op de wc. Alleen gisteren had ze echt tandenpoep, haar kiezen komen door. En dan gaat het wel in de luier.
's Nachts is ze ook al droog en 's ochtends wil ze gelijk naar de wc.
We proberen ook al regelmatig thuis zonder luier, ik heb nu vakantie en wat meer tijd hiervoor. Maar dat is nog net een stap te ver. In de loop van de dag gaat het vaak niet goed.
Het laatste stapje nog. Lekker hoor als ze eenmaal echt zindelijk zijn.

Ja goed he, ik heb bij de oudste 2 ook gewacht tot ze het zelf vroegen/voelde, ik liet ze wel vanaf 2jr voor het douche op de wc zitten (om te wennen)
Ik zei altijd, kijk maar naar je pipi daar komt het plasje, nu zegt hij dus zelf:: Komt ie
Hij is nu trouwens 2jr, 4mnd dus 1 van de oudste hier!

gr MJ

Ja goed he, ik heb bij de oudste 2 ook gewacht tot ze het zelf vroegen/voelde, ik liet ze wel vanaf 2jr voor het douche op de wc zitten (om te wennen)
Ik zei altijd, kijk maar naar je pipi daar komt het plasje, nu zegt hij dus zelf:: Komt ie
Hij is nu trouwens 2jr, 4mnd dus 1 van de oudste hier!

gr MJ

Aan de ene kant heel makkelijk dat ze zindelijk zijn... maar aan de andere kant word het ook nog in het begin lastig...dat ze het niet lang op kunnen houden en daar sta je dan in de winkel. hihi

Zelf vind ik het wel weer beetje afscheidnemen... als hij dan straks ook weer zindelijk is en de luiers gaan voor hem de deur uit... word hij wel heeeel groot en is het kleine jongetje er helemaal vanaf...
(ondanks dat het mn kleine manneke nog is)

Liefs Marina

Hoi,

De jongste is dit weekend uit logeren bij mijn ouders, ik had de bril verkleiner meegeven en hij heeft nu daar ook al een aantal keren aangegeven dat hij moest plassen en heeft dat ook gedaan, ben toch wel erg trots op die grote vent!

Groetjes MJ

Terug
Bovenaan