ik raak in een sociaal isolement...

Tja hier nog 1.... Ik zit er momnteel zelf een beetje edoorheen. Vind het allemaal erg zwaar nu met 1 peuter en baby.
En de vriendinnen die ik heb, hebben zelf ook kleintjes of een kleintje en hoogzwanger, wonen ver weg of iets anders.
Nu heb ik gelukkig hele lieve forumvriendinnen waarmee ik op msn klets als ik even rust heb.
Echt onwijs gezellig, kom er ook gezellig bij!

groetjes Maris

Haaai,

Wat vervelend voor je!!!! Ben ervan overtuigd als je dochtertje straks op de peuterspeelzaal zit dat je daar heel snel andere moeders leert kennen, Ennn die zitten allemaal in hetzelfde schuitje.

Ik had alleen vanaf 30 weken van mijn zwangerschap geen puf meer om naar vriendinnen te gaan met kinderen. Ik had net als jij ook een peuter rondlopen en ik was zwanger van een tweeling (mijn prachtventjes zijn 27-01-2009 geboren!!). Ik vond het ook een zware tijd + de eerste tijd daarna heb ik ook als zeer heftig ervaren (1 van de tweeling heeft door vroeggeboorte en groeiachterstand  nog 4 weken in het ziekenhuis gelegen). Nu  is de tweeling bijna 17 weken en Veerle wordt volgende week  2 en  heb ik het allemaal redelijk op de rit staan. Heb nog wel hele goede en ook  hele slechte dagen hoor!!! Maar over het algemeen onderneem ik wel veel dingen.  

Hoop dat  de laatste loodjes van je zwangerschap toch een beetje mee gaan vallen!! Duim in ieder geval voor je.

Groetjes, Floor  

Hoi Marisa,

Ik vind het allemaal heer herkenbaar in de oren klinken.
Ik zit dus ook met een peuter en een baby, en toen ik zwanger was van Sylvan, kon ik op een gegeven moment nix meer, dus kwam ook nergens meer.
Nu werk ik toch al niet, en dat isoleert me soms wel een beetje ( t gevoel dan).
Ik denk dat als Dylano naar de PSZ gaat, ik ook wel andere moeders leer kennen, dus dat het wereldje dan groter word. Zou daar best voor kunnen gaan eigenlijk haha ;-)

Heel veel succes de aankomende tijd!

Liefs Deb.

Dank jullie wel voor de lieve reacties! Af en toe zit ik er ook gewoon even doorheen en dan zijn er ook weer dagen dat het allemaal wel gaat.

Ik kan Lotte zelf niet naar de peuterspeelzaal brengen, dat is al te vermoeiend, dus dat doet pappa nu. Dan kan ik even bijtanken. Ook straks als de baby er is kan ik dan een beetje bijslapen.

Ik heb deze week wat afspraken met vriendinnen kunnen maken, dat was wel erg fijn. De meesten zijn afgelopen zomer bevallen van hun eerste kindje dus die hebben het ook mega druk met het werk en gezin te combineren.

Ik kijk erg uit naar de komst van onze kleine, maar het zal inderdaad in het begin wel weer heel hectisch worden, zoals ik ook bij veel van jullie lees. Gelukkig heb ik wel veel mensen om op terug te vallen, erg fijn!

Nou, in ieder geval bedankt voor jullie luisterende oren. Even spuien op het forum werkt vaak al heel goed!

Fijn weekend allemaal!

Groetjes, Marisa

Vervelend als je je zo voelty maar wel herkenbaar.

Ik had het vooral na de komst van ons 1e kindje, na een tijdje was ik het zat en ben ik gewoon meiden uit het dorp in de supermarkt gaan uitnodigen om koffie te komen drinken onder het mom van dan kunnen ze samen spelen.
Na de komst van de 2e ben ik gaan sporten ( s avonds)  en daar is contact leggen ook zo gemaakt.

Succes

Terug
Bovenaan