ik scaahm me er eigenlijk enorm voor dus sssst

A

Anoniem

Guest
oke hier een best groot punt voor mij... als iemand mij hier toch kent hou dan astjeblieft je mond. ik moet nu echt ff mijn verhaal kwijt.
het begint bij mij de laatste paar weken weer flink te kriebelen...ik zou wel weer zwanger willen worden....mijn man is er nog niet mee bezig dus nog geen plannen om voor de tweede te gaan.
alleen om zwanger te worden moet je wel wat doen...en dat doen doen we eigenlijk niet.... met de vorige zwangerschap ging het ook niet makkelijk...dat komt om dat het de eerste paar keer zeer deed en toen durfde ik een hele poos niet meer. toen ik wel durfde ging het ook niet vanzelf maar het lukte uiteindelijk wel...
nu hebben we laatst het weer geprobeert maar het lukte niet...het deed weer zeer...misschien ben ik te gefocust..maar ik heb   verhalen gehoord van vrouwen die ingeknipt zijn geweest dat ze te strak weer zijn gehecht....en nu ben ik daar best bang voor...ik vind dit echt stom van mezelf en kan er flink van balen. ik wil gewoon graag dat het vanzalef gaat zonder geklier....

Hey Sibje,

Ik begrijp wat je bedoeld... je bent niet echt de enige hoor. Misschien dat het bij mij door de BV komt, maar bij mij werkt t ook allemaal niet zoals ik graag zou willen... Idd ook pijn en gevoelig, ze wilde me inknippen maar toen ik de schaar zag perste ik zo hard dat t niet meer kon dus ik ben uiteindelijk ook gehecht... alleen niet door een knip.

Ik denk dat je gewoon geduld moet hebben, ik weet vanmezelf dat als ik maar denk dat mijn vriend bepaalde verwachtingen heeft, ik mezelf al helemaal gefrustreerd ga lopen opfokken, nou dat gaat m dan niet worden! Ik kan er ook erg van balen en snap dat je wilde dat t als vroeger was, dat wil ik ook wel! Ik heb t uitgsproken tegen mijn vriend en hij heeft er echt wel begrip voor, dat luchte me erg op. Als je ontspannender bent dat doet t ook minder pijn (zeg ik uit ervaring!)

Ik heb dus geen oplossing, maar misschien helpt t dat je niet de enige bent! (en ik lees overal dat t meer voorkomt hoor!)

Neem je tijd en praat met elkaar zodat er tussen de oren niets in de weg zit!
(misschien een verkeerde tip: we zijn een keer een weekende weg geweest, en toen heb ik eindelijk weer een wijntje gedronken, nou toen leek t wel als vroeger...)

succes Evelien

Hoi Sibje,

Begrijp ik uit je verhaal dat jullie het bijna nooit meer doen?
Of dat jullie het wel doen maar steeds pijnlijk bedoel je?

Het is wel heel vaak zo dat de seks echt wel verandert als er (een) kind(eren) zijn. Wij zijn vaak ook doodmoe aan het einde van de dag! Blij dat de kleine in bed ligt maar dan ook vaak wij de puf eruit!
Voorheen kon je bijv in het weekend nog lekker uitslapen, sowieso meer tijd voor jezelf (en elkaar) en dat verandert natuurlijk enorm met de komst van een kindje. Een hele verandering, op veel vlakken.

Ik zou me niet teveel zorgen maken over (te) nauw zijn ofzo.
Ik ben zelf ook ingeknipt én ingescheurd (5 hechtingen) maar ik merk er gelukkig niets meer van, wel heel vervelend dat het jou nog pijn doet. Waar dat mee te maken heeft weet ik natuurlijk niet, misschien  kun je  een bezoekje aan de huisarts doen? Ze zijn er ook voor dit soort dingen voor je he..
Wat wel vaak voorkomt is droogheid na een bevalling.
Dan kan glijmiddel helpen, maakt de boel minder ruw, droog en dus waarschijnlijk veel minder pijn.

Sterkte meid!   ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar
ik wilde in elk geval even reageren. En het forum is er om je hart te luchten he !!  Niets om je voor te schamen

Hoi Sibje,

Nou, je bent niet de enige hoor. Hier nog zo'n geval.
Ik ben in 4 uur en 40 minuten bevallen en ik heb maar 2 keer geperst. Met als gevolg dat ik ingescheurd was. Ik heb ook meerdere hechtingen gehad en die zaten erg strak.
Na 6 dagen hield ik het niet meer uit en heeft de verloskundige ze verwijderd.
Ik heb er erg lang last van gehad en nu (na 9 maanden) voel ik het ook nog steeds bij het vrijen.
Ik ben er ook erg gespannen door en de frequentie is daardoor bij ons ook erg gedaald. Niet dat ik al aan een tweede kindje wil beginnen maar ik zou ook graag weer onbezorgd en zonder stress de liefde bedrijven met mijn man.
Ik denk dat we ons gewoon weer moeten leren ontspannen. Dat zou al een hoop schelen denk ik.
Ach, ik geef mezelf gewoon nog de tijd en als Sven binnenkort een keertje gaat logeren, dan hebben we zeeën van tijd en kunnen we ongestoord weer een start maken...

Heel veel succes!

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Ha lieve Sibje,

Knap van je dat je zo eerlijk durft te zijn hoor, maar je hoef je er echt niet voor te schamen.
Ik ben  na beide bevallingen ingeknipt, 1e keer +/- 10 hechtingen de 2e keer zelfs zo'n 20  en ja op dat moment is dat echt niet prettig maar heb daarna tijdens het vrijen er geen last van. Natuurlijk de 1e keer na de bevalling is raar en eng, maar heb 'géén pijn gehad! Eerlijk gezegd is voor mij het vrijen sinds de 1e bevalling fijner geworden, omdat ik nu makkelijker een orgasme krijg dan daarvoor.

Mijn advies aan jouw is om sowieso met je partner over je wens en "angsten" te praten en mocht je zwanger raken je angst van te strak hechten bij inknippen te bespreken met je verloskundige of gyneacoloog!

Nou meid succes hé!

groetjes,
Achnita

Hoi Sibje.

Goed hoor dat je er hier over durft te beginnen. Ik kan me wel voorstellen hoe je je voelt. Bij mij is het ook niet altijd van een leien dakje gegaan. En na de bevalling was ik ook echt bang (ik ben geknipt en gescheurd).
1 advies....veel praten met je man en voorzichtig weer proberen. De eerste keren ging het bij ook niet van harte en soms zijn we halverwege gestopt (voor mijn gevoel nog erger). Echter nu na een aantal maanden gaat het beter.
Wel door mezelf goed aan te geven hoe ik me voel en of het pijn doet. Desnoods even stoppen....ontspannen....en weer proberen door te gaan.
Echt praten helpt!!

Ik hoop dat hier ook niemand mij kent en anders het verhaal ook hier laat.
Succes meid.
Groetjes Lynn en Hidde 18-07-07

Hoi Sibje,

Allereerst wil ik ook zeggen dat je je niet hoeft te schamen en je kan hier echt alles posten!
Ik ben zelf ingescheurd en ingeknipt en had stuk of 20 hechtingen. Ik heb nu nog steeds 1 gevoelige plek en soms doet het zo'n pijn dat we stoppen met vrijen. Maar hoe meer ik me ontspan hoe beter het gaat.
Ik zou er zeker met je man over praten, ook omdat je aan een volgend kindje denkt. En als je het niet vertrouwd, omdat je denkt dat ze te strak hebben gehecht kan je natuurlijk altijd naar je huisarts gaan of naar je verloskundige? Ik denk trouwens dat het meer de angst is en dat het vanzelf beter gaat.

groetjes Mariska

Hoi. Ik denk dat er wel meerdere hierzo zijn die zich in je verhaal herkennen hoor.. Ik had na de bevalling van mijn oudste een flinke scheur opgelopen die in het ziekenhuis gehecht moest worden.. Ben gestopt met tellen bij de 12 hechtingen geloof ik en toen kwamen er nog een heel stel , alles behalve fijn dus.. En ik zag ook als een berg op tegen de eerste keer weer.. Het deed de eerste paar keer ook echt wel pijn en ik dacht ook al dat het "te strak gehecht" was of zo, maar uiteindelijk is het allemaal goedgekomen!
Na mijn tweede bevalling ging het een stuk beter (ook beduidend minder hechtingen haha..), al is de frequentie nog niet zoals het was, maar dat duurt ook nog wel ff denk ik..
Denk alsjeblief niet dat je de enige bent, want dat is niet zo!!!
Doe het rustig aan, en probeer nergens aan te denken..
Succes!! Gr. Anne-Marie

Terug
Bovenaan