<p>Nou dames, de titel verraad het al.. Ik snap er niets meer van. Ik neem jullie even mee terug in de tijd. September 2017, pil strip weggegooid. Na 3 hele bewogen jaren waarin ik beide ouders verloor, besloten mijn man en ik dat het de hoogste tijd is. Of om het mooier te verwoorden, wij zouden graag een gezinnetje willen.. </p><p>Wat had ik het onderschat, het stoppen met de pil. Wat een drama was het ontpillen, hormonen die als rakketten links en rechts door mijn lijf gierden.. Na een maand of 5 kon ik het zweren! Ik was zwanger! Alles smaakte naar ijzer, borsten onder hoog spanning, duizelig, ga zo maar door.. Maar mijn NOD duurde nog ruim een week. Dus naar de huisarts, gesprekje, conclusie "klinkt aannemelijk" dus maar bloed geprikt.. Nope. Door de voorgeschiedenis van mijn moeder werd ik doorverwezen naar de gyn. Een inwendige echo werd direct gedaan, haar reactie "voor iemand die nog maar 5 maand gestopt is met anticonceptie zag het er goed uit. Ik had waarschijnlijk net een eisprong gehad" </p><p>Vanaf het stopmoment zat mijn cyclus zo rond de 27/28 dagen, soms een dagje eerder, soms wat later. Mijn ongesteldheid, nauwelijks, 1 dag roze verlies, 2 dagen bloed, en dan 1 of 2 dagen oud bloed. Maar het "gekke" is, ik kan het met een inlegkruisje af. </p><p>Tot deze maand.. Ik was 5 dagen over tijd. En na zo lang proberen, had ik de hoop dat het raak zou zijn. Afgelopen vrijdag veel roze slijm, en zaterdag en zondag bloed. Nu weer op oud bloed. Even dacht ik misschien innesteling (klusagenda nagekeken en het kon...) maar na een test geen streepje. </p><p>Kan het dat mijn cyclus ineens langer wordt? Ik wil nu ook ovulatietesten gaan proberen (destijds gaf de gyn aan dat ik ze weggooien moest, gewoon gaan oefenen was haar advies) maar ik krijg echt geen hoogte van mijn cyclus. Want qua afscheiding verlies ik gedurende de maand ook weinig. En heel eerlijk bekruipt de angst dat het misschien niet lukken gaat mij nu toch..</p><p>Sorry voor het lange verhaal, maar wie herkent dit? Of heeft tips? En welke ovualatie testen raden jullie aan? Kruidvat? Sensitest? CB?</p><p>Liefs een hele onzekere...</p>